صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

باغمیشه: چند تیم خصوصی و صنعتی راحت مهاجم خارجی می‌گیرند

شوک بدی به پرسپولیس و هوادارانش وارد شد

علی باغمیشه مهاجم پرسپولیس معتقد است بازی با روش 2-4-4 بهترین روش برای تیم پرسپولیس برای لیگ بیست و سوم است. اعتقاد پیشکسوت پرسپولیس آشنایی بازیکنان پرسپولیس به بازی با این روش و داشتن ابزار لازم برای بازی در این سیستم است. در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی در هفته اول و سایر مواردی که پیرامون سرخپوشان وجود دارد گفت‌و‌گویی با مهاجم سابق پرسپولیس داشتیم.

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس تاکنون نتوانسته مهاجم خارجی جذب کند، این مسأله چقدر روی بازی سرخپوشان در لیگ برتر و آسیا تأثیر‌گذار خواهد بود؟
به نظرم شرایط پرسپولیس برای لیگ برتر و بازی در جام‌های داخلی مناسب است اما سرخپوشان برای بازی در خارج از کشور و لیگ قهرمانان آسیا حتماً به جذب مهاجم خارجی ششدانگ نیاز دارند تا توشه‌شان برای این جام مهم و بین‌المللی هم کافی باشد. جدا از پست مهاجم من شخصاً معتقدم که پرسپولیس نیاز به جذب یک مدافع چپ کلاسیک و رونده نیز دارد که یحیی باید بر اساس آن بازیکن مد نظرش را به خدمت بگیرد.
در خصوص بازی پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی چه صحبتی دارید؟
بازی‌های هفته ابتدایی معمولاً کمی سخت است و از آنجا که تورنمنت تازه شروع می‌شود کار کمی سخت است چون تیم‌ها هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند اما با وجود این من شرایط پرسپولیس را برای بازی‌های ابتدایی با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد و از وجود هوادار بهره می‌برد واقعاً خوب می‌بینم و معتقدم با درایت یحیی و تیم خوبش، پرسپولیس می‌تواند به بهترین شکل ممکن در هفته‌های اول نتایج خوبی بگیرد و امتیازها را در هفته‌های ابتدایی جمع کند، نکته‌ای که برای دفاع از عنوان قهرمانی پرسپولیس و تکرار آن بسیار مهم و حیاتی است.
در رابطه با بضاعت خط حمله پرسپولیس برای بازی‌های هفته ابتدایی در شرایطی که پرسپولیس فقط دو مهاجم تخصصی دارد چه نظری دارید؟
عبدی بازیکن خوبی است و حضور مهاجمی مانند شهاب که از اروپا برگشته حتماً می‌تواند عبدی را به تکاپوی بیشتری بیندازد و نهایتاً از این رقابت خط حمله پرسپولیس سود خواهد برد. شهاب مهاجم گلزن و باتجربه‌ای است که به نظرم اگر گل اولش را زود بزند و موتورش در هفته اول برای گلزنی روشن شود قطعاً کارش در ادامه فصل راحت‌تر خواهد شد و از فشار روانی گلزنی در تیم پرسپولیس زود خارج خواهد شد و در ادامه به بهترین شکل ممکن بازی خواهد کرد.  فعلاً پرسپولیس می‌تواند از این دو مهاجم و حتی یکی از آنها در پیشانی خط حمله استفاده کند، نکته‌ای که به نظرم برای پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی اهمیت خاصی دارد و از این منظر مشکلی را در هفته‌های ابتدایی به وجود نخواهد آورد.
چرا پرسپولیس مدت‌ها است در جذب مهاجم خارجی ناکام مانده؟!
نکته‌ای پرسیدید که برای من هم تبدیل به یک سؤال مهم شده. نکته‌ای که فکر می‌کنم چون بخش خصوصی و بخش صنعتی زورشان زیاد است به راحتی می‌توانند بازیکن بگیرند اما پرسپولیس که تیم دولتی است و نماینده اول ایران و قهرمان کشور است به عنوان مهمترین و پرهوادارترین تیم نمی‌تواند بازیکن جذب کند و هر بار مشکلات متفاوتی برای جذب بازیکن خارجی مطرح می‌شود که این مشکلات اصلاً برای تیم‌های دیگر وجود ندارد. با این وجود پرسپولیس در جنگ قهرمانی کم نمی‌آورد و باز هم مدعی اصلی سه‌گانه داخلی است. در این بین تنها دغدغه من لیگ قهرمانان آسیا است که در آنجا پرسپولیس باید رودرروی حریفان سرسختی قرار بگیرد.
بدون تماشاگر برگزار شدن بازی، به گفته یحیی شوک بدی به پرسپولیس وارد ساخت. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
صد درصد اگر تماشاگر می‌آمد شرایط پرسپولیس بهتر می‌شد و با انرژی‌ای که هواداران می‌دهند قطعاً قدرت تیم مضاعف می‌شود. پرسپولیس بعد از سه‌گانه زدن در ابتدای فصل می‌خواست با هوادارانش به نوعی لیگ را شروع کند و جشن بگیرد اما واقعاً نمی‌دانم چطور پرسپولیس و هوادارانش را به این راحتی از حق میزبانی‌شان محروم ساختند که این امر واقعاً اجحافی بزرگ در حق پرسپولیس و هوادارانش بود که به نوعی آن ذوق و شوق هفته ابتدایی را از هواداران می‌گیرد اما هر کاری کنند پرسپولیس در قلب هواداران باقی خواهد ماند و هیچ چیز از محبوبیت این تیم برای هواداران نمی‌کاهد و شانس موفقیت و قهرمانی پرسپولیس کمتر نمی‌شود.
فکر نمی‌کنید اگر عیسی در پرسپولیس می‌ماند به مراتب شرایط خط  حمله تیم بهتر می‌شد؟
دوست ندارم دیگر در مورد بازیکنی حرف بزنم و نامش را بر زبان بیاورم که به آن شکل از پرسپولیس جدا شد و رفت. درست است که فوتبال ما حرفه‌ای شده اما به نظرم شکل رفتنش اصلاً درست نبود و حتماً می‌توانست در زمان مناسب و به شکل بهتری از پرسپولیس جدا شود. مثلاً ما کنعانی‌زادگان را هم داشتیم که از پرسپولیس جدا شد و دوباره به پرسپولیس برگشت اما زمانی هم که جدا شد با نهایت احترام رفت و دوباره هم به پرسپولیس برگشت؛ بازیکنی که با معرفت است و حالا هم پرسپولیس را به تیم‌های دیگر ترجیح داد. حرفه‌ای بودن مهم است اما محبوب بودن خیلی مهمتر است، نکته‌ای که بازیکن با آن ماندگار شده و در ذهن‌ها باقی می‌ماند.
در رابطه با بهترین سیستم برای بازی‌های پرسپولیس چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم استفاده از روش 2-4-4 یا 1-1-4-4 برای پرسپولیس بهترین روش باشد، سیستمی که پرسپولیس با آن بازی کرد و خوب هم نتیجه گرفت و قهرمان شد. در حال حاضر هم پرسپولیس با کمبود مهاجم مواجه است و با این روش می‌تواند به بهترین شکل زاهدی را در نوک حمله قرار دهد و امیری را پشت مهاجم به عنوان بازیکن آزاد قرار دهد، نکته‌ای که فصل قبل به خوبی در پرسپولیس جواب داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی