صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خان‌محمدی: 20 سال پیش ذوب آهن 70 میلیون می داد، با 30 تا در پرسپولیس ماندم!

به قهرمانی این تیم در آسیا امید داشته باشید

حسن خان‌محمدی مربی تیم نوجوانان پرسپولیس که تیمش را بعد از برگزاری سه هفته به صدر رسانده در این رابطه و شرایط تیم بزرگسالان پرسپولیس برای موفقیت و شانسش برای قهرمانی در آسیا صحبت کرد.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
با توجه به کمبودی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دارد به موفقیت این تیم امیدوارید؟
این نکته که بعضی می‌گویند پرسپولیس ناکام می‌شود اصلاً موافقش نیستم و معتقدم نباید پرسپولیس را ناکام دانست. درست است که شاید یکی دو بازیکن کم داشته باشیم اما با وجود این نباید کار را تمام شده بدانیم. زمان برانکو هم به مراتب نسبت به شرایط فعلی بازیکن کمی در تیم وجود داشت اما با وجود این همان تیم موفق شد به فینال برسد یا همان تیم دوره قبل آسیا که یحیی هم در اختیار داشت با وجود کمبودهایی که داشت به فینال رسید. در حال حاضر هم معتقدم پرسپولیس قدرت خوبی دارد و با همدلی و اتحاد می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ عربی و ستاره‌ها بایستد.
اما قبول دارید که امکانات و بودجه ما اصلاً با تیم‌های عربی و شرق آسیا همخوانی و برابری ندارد؟
بله اما به هر حال راهی وجود ندارد. ما همه پازل‌ها را می‌چینیم اما اتحاد و همدلی مهم‌ترین بخش یک تیم است که با آن می‌توان هر کاری را انجام داد. بخشی از فوتبال سرمایه‌گذاری است اما مهم‌ترین بخشش همان اتحاد و همدلی است نمونه‌اش تیم ملی آرژانتین بود تیمی که به عربستان باخت اما در نهایت قهرمان جام جهانی شد. قطعاً عزم جزم تیم آرژانتین و اتحادش بعد از آن باخت این تیم را به قهرمانی رساند. این را گفتم که بگویم اتحاد و همدلی در کنار یک تیم خوب می‌تواند آن تیم را به همه جا برساند.
چرا بعضی تیم‌ها برخلاف پرسپولیس راحت بازیکن جذب می‌کنند؟
این مسأله از گذشته وجود داشت. مثلاً زمانی که من از تیم بهمن، 20 سال پیش جدا شدم همزمان از پرسپولیس و ذوب‌آهن پیشنهاد داشتم. در این بین پرسپولیس به من پیشنهاد سی میلیون تومانی داد در حالی که تیم ذوب‌آهن به من پیشنهاد 70 میلیونی داد و بعد که فهمید من قصد رفتن به تیم دیگری دارم آپشن ماشین و خانه را هم به قراردادم اضافه کرد که واقعاً در آن زمان عالی بود. این در حالی بود که من چون پرسپولیس را دوست داشتم با قراردادی بسیار کمتر به پرسپولیس رفتم که در پایان قراردادم هم فقط یک سوم مبلغ قراردادم را گرفتم. در حال حاضر هم همان شرایط 20 سال پیش وجود دارد یعنی حتماً چند تیم مدعی دیگر هم پول و امکانات بیشتری دارند که قادرند براحتی بازیکن بگیرند. این یعنی اینکه به هر حال حتماً راه‌هایی برای جذب بازیکن برای آنها وجود دارد که برای تیم پرسپولیس وجود ندارد.
برگزاری اولین بازی بدون تماشاگر ذهنیت بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس را برای اولین بازی تا حدودی به هم زد.
به نظرم نباید ذهنشان را خراب کنند و اسیر بعضی از مسائل شوند. ما باید با این موارد کنار بیاییم وذهنمان را خراب نکنیم چون اگر به این چیزها بپردازیم ذهنمان خراب و قهرمانی و موفقیت‌مان با چالش مواجه می‌شود.
در خصوص تیم نوجوانان پرسپولیس که با مربیگری‌تان فعلاً در صدر جدول قرار دارد چه توضیح فنی دارید؟
خوشبختانه من موفق شدم تیمی که در نونهالان را داشتم به شکل کلی به تیم نوجوانان انتقال بدهم از این‌رو تیم کاملاً خوب و یکدستی داریم که موفق شده در سه بازی ابتدایی‌اش سه برد خوب را کسب کند و در صدر قرار بگیرد. راهمان خیلی سخت است اما من امیدوارم این تیم و بازیکنان را تا رده‌های بالاتر ارتقا داده و چند بازیکن خوب تحویل تیم بزرگسالان پرسپولیس بدهم.

جستجو
آرشیو تاریخی