صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اخبار جدید، این بار از پرتغال

تاتنهام نه، طارمی در پورتو می‌ماند!

بسیاری از خبرنگاران مطرح اروپایی از جمله دی ماریو و نیکولو شیرا در روزهای اخیر مدعی شدند که در صورت جدایی هری کین و پیوستن این بازیکن به بایرن مونیخ، آنگاه تاتنهام به سراغ مهدی طارمی می‌رود. روزنامه پرتغالی رکورد نیز به این موضوع پرداخت و مدعی شد که علی‌رغم پیشنهاد وسوسه‌کننده تاتنهام برای جذب مهدی طارمی، اما این موضوع خللی در تعهد مهاجم ایرانی به تیم سرجیو کونسیسائو وارد نمی‌کند: «علی‌رغم حرص و طمع طارمی برای حضور در یک تیم مطرح اروپایی اما جایگاه او تا به امروز در پورتو امن است. اعتقاد بر این است که این بازیکن ایرانی نه تنها مقابل بنفیکا، بلکه در روز افتتاحیه فصل جدید لیگا مقابل موریرنزه نیز به میدان می‌رود و سناریوی تداوم حضور در اژدها را تقویت می‌کند. طارمی شرایط قراردادی با تاتنهام و نه هیچ باشگاه دیگری را ندارد و هیچ پیشنهاد رسمی برای جذب این بازیکن ایرانی به دست مدیران پورتو نرسیده است. انگلیسی‌ها از شرایط مدنظر باشگاه پورتو برای کنار گذاشتن بازیکن اصلی خود آگاه هستند و 30 میلیون یورو، مبنای شروع گفت‌وگو است. از زمان حضور طارمی در محل تمرینات، او خود را آرام و کاملاً متعهد به پروژه باشگاه و ایده‌های سرجیو کونسیسائو نشان می‌دهد. جایی که او در صدر برنامه‌های تیم برای خط حمله قرار دارد. اتفاقاً تعهد به مربی حتی یکی از بحث‌هایی است که سناریوی تداوم حضور او در پورتو را بیشتر تقویت می‌کند.»
غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار مانع از ترسیم سناریوهای قطعی می‌شود و این احتمال وجود دارد که تاتنهام یا اینتر که از نزدیک بازیکن ایرانی را نیز دنبال می‌کنند، با 30 میلیون یورو مدنظر پورتو جلو بیایند. اگر این اتفاق بیفتد، موضوع با طارمی در میان گذاشته خواهد شد و سرجیو کونسیسائو نیز قبل از تصمیم‌گیری نهایی، در جریان این روند قرار داده خواهد شد. آنچه مسلم است این است که بازار این روزها در پورتو یک موضوع بی‌اهمیت است و از طرف طارمی فشاری برای خروج وجود ندارد. بنابراین همه حواس‌ها به دیدار برابر بنفیکا است.

منچستر، مشتری سال بعد طارمی؟
در روزهای اخیر رسانه‌های انگلیسی اخبار متعددی درباره انتقال مشروط مهدی طارمی به تاتنهام منتشر کردند. این انتقال در صورتی انجام خواهد شد که هری کین مهاجم کنونی تاتنهام که سال پایانی قراردادش را سپری می‌کند به بایرن مونیخ بپیوندد. مهدی طارمی که با به ثمر رساندن 80 گل در پورتو توجه بسیاری از تیم‌های برجسته اروپایی را به خود جلب کرده یکی از گزینه‌های جایگزینی هری کین در تاتنهام است.
با این حال، انتقال احتمالی مهدی طارمی به تاتنهام ممکن است به آینده هری کین بستگی داشته باشد. اگر کین در تابستان امسال بماند، منچستریونایتد ممکن است سال آینده در تمایل خود برای جذب مهدی طارمی بازنگری کند و او را به صورت رایگان با توجه به اتمام قراردادش در پورتو به خدمت بگیرد. همچنین اخبار دامنه‌داری نیز به گوش می‌رسد که طارمی همچنان جزو گزینه‌های باشگاه اینتر است. دی‌مارتزیو اعلام کرده که با توجه به ناکامی نراتزوری در جذب اسکاماکا و تأکید اینزاگی بر جذب یک مهاجم باتجربه، طارمی همچنان در لیست اینتر قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی