جام جهانی زنان 2023

غول‌کش‌ها به هم رسیدند

مرحله یک هشتم نهایی نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان هم به روز آخر خودش رسید. امروز پازل تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی تکمیل می‌شود، مرحله‌ای که از روز جمعه هفته جاری و با رقابت اسپانیا و هلند آغاز می‌شود.
 
شگفتی‌سازان مقابل یکدیگر
دو تیم کلمبیا و جامائیکا از شگفتی‌سازان مرحله گروهی رقابت‌ها بودند، تیم‌هایی که با حذف برزیل و آلمان جواز حضور در جمع 16 تیم برتر مسابقات را کسب کردند. این دو تیم از ساعت 11:30 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. اگر کایسدو ستاره جوان کلمبیا روی فرم باشد شانس نماینده امریکای جنوبی برای کسب پیروزی مقابل تیم گمنام امریکای شمالی و صعود به جمع 8 تیم برتر جام جهانی محتمل‌تر است.
 
بازی سخت رنار
دومین بازی روز آخر را مراکش و فرانسه از ساعت 14:30 برگزار می‌کنند. رقابتی که یاران هروه رنار شانس اول پیروزی در آن به حساب می‌آیند اما مراکش هم بدون شانس نیست چرا که زنان اهل مغرب در آخرین بازی مرحله گروهی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر کلمبیا را شکست بدهند، بنابراین از تیمی که پس از تحقیر مقابل آلمان می‌تواند خودش را بازیابی کند و دو پیروزی را مقابل کره جنوبی و کلمبیا به دست آورد، رقم زدن هر شگفتی‌ای غیر ممکن نیست. مراکش که اولین حضورش را در معتبر‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان به لطف افزایش تعداد تیم‌های حاضر در مرحله نهایی تجربه می‌کند، در رتبه هفتاد و دوم رنک فوتبال زنان فیفا قرار دارد و خروس‌ها در رتبه پنجم رنکینگ قرار دارند.
 
ویگمن و تیمش در امان ماندند
صبح دوشنبه در شهر بریزبن استرالیا دو تیم انگلیس و نیجریه به مصاف هم رفتند. بازی در طول 120 دقیقه با نتیجه مساوی به پایان رسید تا شاگردان ویگمن در یک قدمی حذف از مسابقات قرار بگیرند اما بالاخره انگلیس در ضربات پنالتی موفق شد با درخشش مری ارپس بهترین دروازه‌بان زن فیفا در سال 2022 با نتیجه 4 بر 2 مقابل نیجریه به برتری برسد و به مرحله یک چهارم نهایی مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان صعود کند. نکته عجیب این مسابقه عملکرد دور از انتظار لورن جیمز تأثیرگذارترین بازیکن سه شیر‌ها در مرحله گروهی بود. خواهر ریس جیمز (ستاره مردان چلسی) در دقیقه 87 از زمین مسابقه اخراج شد.
دومین بازی دوشنبه بین استرالیا و دانمارک برگزار شد، مسابقه‌ای که برخلاف دو بازی قبلی به وقت اضافه و ضربات پنالتی نرفت و استرالیا موفق شد با بهره بردن از حمایت تماشاگرانش با نتیجه 2 بر صفر به برتری برسد. این پیروزی از کانگورو‌ها یک مدعی کسب عنوان قهرمانی ساخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی