مشکلات حل نشده بلوگرانا در فاصله 4 روز به آغاز لالیگا

خــــــانه‌تکانی در بارسلــــــونا

سمیه مهدی پور
روزنامه نگار

لالیگا چهار روز دیگر آغاز می‌شود، آبی اناری‌ها اولین بازی خود را یکشنبه مقابل ختافه انجام می‌دهند اما آنها هنوز نتوانسته‌اند بخش بزرگی از مشکلات فصل گذشته خود را قبل از شروع فصل جدید، حل کنند. آنها هنوز پرونده‌های زیادی برای حل دارند و زمان به سرعت برای آنها در حال سپری شدن است. ژاوی فردی نیست که شکایت و گلایه زیادی بکند و از طرفی می‌داند پنجره نقل و انتقالات تا 31 آگوست باز است و زمان زیادی برای نهایی کردن لیست بازیکنانش در اختیار دارد.
 
پرونده دمبله
با وجود این واقعیت که همه عقد قرارداد عثمان دمبله با پاری‌سن‌ژرمن را مسلم می‌دانند، حقیقت این است که او همچنان بازیکن بارسلونا و این از همه چیز مهم‌تر است. تا زمانی که انتقال دمبله به پاریس به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان فهمید که فروش فرانسوی تا چه اندازه به بارسلونا امکان وارد شدن به بازار را می‌دهد. بنابراین، بارسلونا همچنان باید برای به خدمت گرفتن بازیکن محتاط عمل کند. بارسلونا تهدید کرده که می‌خواهد این بازیکن را برای اعلام فشار به پاریس تا جایی که می‌شود در تیم حفظ کند، اما این قضیه نه تنها ضرری به پاریس نخواهد رساند بلکه باعث از دست رفتن فرصت‌های آبی اناری‌ها در نقل و انتقالات خواهد شد. تیم فرانسوی مطمئن است با توجه به ‌بندی که در قرارداد عثمان دمبله وجود دارد هنوز هم می‌تواند با پرداخت 50 میلیون یورو جذب این بازیکن را نهایی کند. بازیکن علاقه‌اش به جدایی را علناً نشان داده و نمی‌شود او را به زور نگه داشت.
 
ثبت شده‌ها
ثبت رسمی بازیکنان یکی از موضوعاتی بود که فصل گذشته برای بارسلونایی‌ها دردسرساز شد و حالا اولویت کاتالان‌ها حل سریع این موضوع برای شروع فصل است. بارسلونا تا به امروز موفق شده که فقط 13 بازیکن را ثبت کند. آرائوخو، سرجی روبرتو، مارکوس آلونسو، ایناکی پنیا، الخاندرو بالده، علاوه بر سه خریدی که در تابستان انجام شد -گوندوغان، اینیگو مارتینز و اوریو رومئو- و آبده بازیکنانی هستند که در انتظار ثبت نام خودشان توسط باشگاه هستند. بارسا این اطمینان را می‌دهد که مشکلی وجود نخواهد داشت و آنها اهرمی را در نظر دارند که به واسطه آن می‌توانند همه چیز را حل کنند.
 
عملیات خروجی
وقتی تمرین بارسلونا آغاز می‌شود با نگاهی به تیم کاملاً متوجه می‌شویم که اسکواد ژاوی بیش از اندازه بازیکن دارد و بسیاری از آنها باید برای فصل آینده به دنبال تیم جدیدی باشند. بازیکنانی مثل دمبله و کسیه در حال رفتن به سمت در خروجی هستند و همه در انتظار رسمی شدن جدایی آنها از تیم مانده‌اند. افرادی مانند لنگله و سرجینیو دست نیز دیگر بازیکنانی هستند که به احتمال زیاد از تیم جدا خواهند شد. البته موضوع جدایی این دو بازیکن به این راحتی نیست، هر دو با تیم قرارداد دارند و ژاوی برای فصل آینده روی آنها حسابی نکرده است. از طرفی تیم‌های دیگر که شرایط بارسلونا را می‌دانند پیشنهاد‌های جذابی برای به خدمت گرفتن آنها ارائه نمی‌دهند. باشگاه نیز برای جدایی هر چه سریع‌تر آنها روی این دو ‌بازیکن فشار زیادی گذاشته‌اند.

بازیکنان بیشتر
ژاوی قبلاً به صورت علنی اعلام کرده که تیمش نیاز به تقویت دارد. برای سرمربی بارسلونا این ترکیب کافی نیست و بازیکنانش را در حد رقابت در تمام تورنمنت‌ها نمی‌داند. با توجه به تیم‌های بسیار قدرتمندی که در اروپا وجود دارد، به نظر نمی‌رسد تیم ژاوی توانایی رقابت در سطح اول اروپا را داشته باشد. طبق خواسته سرمربی اولویت‌های باشگاه یک دفاع راست و یک هافبک بود. اکنون، با جدایی عثمان دمبله، بلوگرانا هم باید به فکر ثبت بازیکنانش باشد و هم به فکر پر کردن جای خالی آقای همیشه مصدوم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی