اعتراض تکراری موسوی به شرایط اردو

سرپرست تیم ملی: هیچ هتل بهتری در ارومیه خالی نبود!

محسن آجرلو
روزنامه نگار

هنوز اردوی والیبالیست‌ها در ارومیه به شکل جدی آغاز نشده که صدای اعتراض محمد موسوی درآمد. بازیکن همواره معترض ماه‌های اخیر، یک بار دیگر در اولین روز حضورش در ارومیه با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود، به انتقاد از وضعیت اسکان بازیکنان پرداخت.
موسوی در توضیح این ویدیو نوشت: «‌ما برای شرایط اردویی بهتر، دو هفته زودتر خانواده را تنها گذاشتیم. با این استدلال که وضعیت ارومیه برای اردو از تهران بهتر باشد اما واقعاً شرایط آنطور که باید نیست.»
او ادامه داد: «‌شهر زیبای ارومیه تعداد زیادی هتل خوب دارد و همیشه بهترین میزبانی‌ها را داشته. واقعاً تیم‌های باشگاهی هم در طول لیگ از هتل‌های بهتری استفاده می‌کنند ولی انگار تیم ملی والیبال برای کسی مهم نیست و این اتفاق به شدت به وضعیت روحی بچه‌ها آسیب می‌زند.»
موسوی در شرایطی که روز ویدیو هم درباره شرایط اتاق توضیح می‌داد، معتقد است سال ساخت هتل به دهه سی و چهل برمی‌گردد و با اشاره به کوچک بودن اتاق، شرایط آن را برای اقامت نامناسب عنوان می‌کند.»

کارخانه: هیچ هتل بهتری
 در ارومیه خالی نبود!
مصطفی کارخانه که به تازگی جانشین محمدی در جایگاه سرپرستی تیم ملی شده، تا زمان نگارش این مطلب هنوز به ارومیه نرسیده بود اما در گفت و گو با ایران ورزشی درباره این ماجرا توضیح داد.
کارخانه درباره انتقادهای موسوی و مشکلی که او درباره اقامت نفرات تیم عنوان کرده گفت: «مشکل خاصی نیست. ما با همکاری هیأت والیبال ارومیه تمام تلاش‌مان را کردیم تا بهترین هتل را برای اقامت تیم در نظر بگیریم اما محدودیت‌های بسیاری داشتیم. تمام هتل‌های خوب ارومیه تا 19 و 20 مرداد پر بودند و برای اقامت تیم ظرفیت نداشتند.»
سرپرست تیم ملی ادامه داد: «ما شبانه روز تلاش کردیم اما برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های متعدد در این شهر، دست ما را بسته بود.»
کارخانه در پاسخ به این سؤال که وضعیت اقامت تیم‌ها در طول مسابقات و تیم ایران در دو هفته آینده چگونه خواهد بود به ایران ورزشی گفت: «من امروز سه‌شنبه در ارومیه خواهم بود و پیگیر ماجرا خواهم شد. در طول مسابقات تمام تیم‌ها در بهترین هتل ارومیه اسکان خواهند یافت. طی روزهای آینده و با خالی شدن ظرفیت دیگر هتل‌ها، قطعاً شرایط بهتری را برای بازیکنان فراهم خواهیم کرد و بهترین هتل ممکن را برای مدت اقامت آنها پیش از آغاز رقابت‌ها در نظر خواهیم گرفت.»

روی صحبت موسوی
با چه کسی است؟
مطرح کردن چنین انتقادهایی از سوی موسوی آن هم به صورت عمومی، این سؤال را به وجود می‌آورد که روی صحبت و جهت پیکان انتقاد او با چه کسی است؟ مطرح کردن چنین مشکلاتی در اردوهای ملی، به طور واضح باید با سرپرست تیم و حداکثر با مسئولان و رئیس فدراسیون انجام شود. آیا این تحرکات در راستای تخریب سرپرست و تلاش برای بهتر جلوه دادن سرپرست اسبق تیم انجام می‌شود یا کاپیتان تیم ملی اهداف دیگری در سر دارد؟
انتقاد از کمبودی نظیر پرواز خوب به نقاط مختلف دنیا شاید با هماهنگی فدراسیون و جذب منابع بیشتر انجام شود اما ماجراهای اینچنینی، به طور کامل در اختیار فدراسیون بوده و ارتباطی به مسئولان رده بالای کشور ندارد.
از طرف دیگر با توجه به میزبانی ارومیه، این امکان هم وجود دارد که قصد و غرض اصلی، ایجاد جو علیه مسئولان برگزاری مسابقات در این استان است تا بلکه شرایط بهتری برای ملی‌پوشان فراهم کنند.
بیست‌ و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور با حضور ۱۸ تیم به میزبانی ایران در شهر ارومیه برگزار می‌شود.
بیست‌ و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با حضور ۱۸ تیم به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود و پس از برگزاری ۴۵ دیدار، تیم‌های برتر جام ۲۲ معرفی خواهند شد.
۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ گروه مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند تا در پایان این مرحله، تیم‌های اول و دوم هر گروه (جمعاً ۱۲ تیم) به مرحله پلی‌آف برای کسب رتبه‌های اول تا دوازدهم صعود ‌کنند که حریفان تیم‌های سرگروه به قید قرعه مشخص می‌شوند. تیم‌های سوم هر گروه نیز در ادامه مسابقات برای جایگاه سیزدهم تا هجدهم به مصاف یکدیگر می‌روند.
تیم ایران در دوره گذشته این مسابقات که در ژاپن برگزار شد، با غلبه بر تیم میزبان در بازی پایانی، روی سکوی اول ایستاد و جام قهرمانی را به دست آورد.

جستجو
آرشیو تاریخی