قوانین سختگیرانه و جدید لیگ برتر

کلوپ دیگر فریاد نمی‌زنــــــــــــــــــــد!

بازیکنان و مربیان لیگ برتر در فصل 2024-2023 با مجموعه‌ای از قوانین جدید و البته سخت‌تر مواجه خواهند شد. پس از آزمون و خطای VAR در چهار فصل گذشته، مجموعه‌ای از مقررات سختگیرانه جدید در فصل آینده اجرایی می‌شود و در هفته‌های ابتدایی فصل 2024-2023، هواداران باید خود را برای دیدن کارت‌های زرد و قرمز فراوان آماده کنند.

زمان‌سنجی دقیق
جام‌جهانی 2022 قطر به طرز چشمگیری این تصور را که فوتبال حدود 90 دقیقه است از بین برد. لیگ برتر نیز همین روند را دنبال خواهد کرد. دیگر محاسبه اضافه وقت 30 ثانیه‌ای برای جشن‌های گل و تعویض وجود نخواهد داشت و تأخیرهای مصدومیت نیز به همین ترتیب. از زمانی که بازی متوقف می‌شود تا زمانی که مجدد شروع می‌شود، زمان متوقف می‌شود.

کارت زرد زودهنگام برای اتلاف وقت
دروازه‌بانانی که در دقایق آخر بازی وقت تلف می‌کنند کارت زرد می‌گیرند اما از این هفته به بعد این سناریو را باید از دقایق آغازین بازی انتظار داشته باشید. به داوران دستور داده شده که اگر از همان اول بازی حس کردند که این تاکتیک به کار گرفته شده اخطار بدهند و اگر اخطارشان نادیده گرفته شد کارت زرد بدهند.
پایان فریادهای کنار خط
یورگن کلوپ بر سر داور چهارم فریاد می‌زند، میکل آرتتا دستانش را تکان می‌دهد و گواردیولا حرکات نمایشی انجام می‌دهد. همه این رفتارها بزودی می‌تواند به خاطره تبدیل شود یا می‌توانند منجر به تبعید سریع‌تر این مربیان به جایگاه‌ها شوند. داوران اکنون این قدرت را دارند که با انجام اقدامات قوی یا به عبارت ساده‌تر با صدور کارت زرد و قرمز به چنین اعتراضاتی پاسخ دهند.

کارت برای شلوغ کردن دور داور
داور را محاصره نکنید، به VAR اعتراض نکنید، دسته‌جمعی شکایت نکنید. داورها از این به بعد بابت تمام این رفتارها می‌توانند کارت بدهند. پس شلوغ‌بازی یا اعتراض به سوت داور یا به VAR ممنوع.

جریمه گرفتن موقعیت گل اخراج نیست!
تا حالا اینطور بوده که هنگامی که بازیکنی با خطا روی بازیکن حریف مانع به ثمر رسیدن گل شود، از بازی اخراج می‌شود، به همین سادگی، اما از این به بعد اینطور نیست. در فصل 2024-2023، تنها خطاهایی که عمدی تلقی شوند مستحق دریافت کارت قرمز خواهند بود و تلاش واقعی برای دفع توپ فقط با کارت زرد مواجه می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی