صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

سه مصدوم مهم در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

زخم‌خورده‌ها

محسن وظیفه
روزنامه نگار
تیم ملی کشتی آزاد در حالی به آخرین روزهای اردوی آماده‌سازی خود می‌رسد که همچنان تعدادی از کشتی‌گیران مطرح این تیم با مصدومیت روبه‌رو هستند و یک نگرانی بزرگ برای کادرفنی این تیم به وجود آورده است. کامران قاسمپور و رحمان عموزاده که دو طلایی تیم ملی کشتی آزاد در قهرمانی جهان در دوره گذشته بودند،  اولین مصدومان تیم ملی بودند که همچنان هم دور از تمرینات کشتی هستند. این چند روز اخیر اما یک گزینه جدید هم به جمع مصدومان اضافه شده و شرایط سختی را هم دارد و آن کسی نیست جز حسن یزدانی. کشتی‌گیر پرافتخار ایران با 8 مدال جهان و المپیک مدتی پیش از ناحیه زانو آسیب دید اما حالا از ناحیه کتف مصدوم شده و همین موج نگرانی‌ها در اردوی تیم ملی را افزایش داده است.

یزدانی با چه میزان آمادگی به تیلور می‌رسد؟
هنوز تکلیف زمان بازگشت کامران قاسمپور و رحمان عموزاد به روی تشک و انجام تمرینات سنگین نامشخص است و همین ذهن کادرفنی را به خودش مشغول کرده اما در کنار این موضوع مربیان تیم ملی باید به ماجرای مصدومیت حسن یزدانی هم فکر کنند. هر چند که دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی معتقد است که این مصدومیت جدی نیست اما با این‌حال از دست دادن تمرینات توسط حسن یزدانی کادرفنی را نگران کرده است: «حسن یزدانی از ناحیه کتف دچار درد مزمن است که نیازمند فیزیوتراپی و رسیدگی است. آسیب‌دیدگی جدی نیست و حسن یزدانی صرفاً با درد مزمن مواجه است؛ او کشتی‌گیر حرفه‌ای است و درد نیز جزو لاینفک ورزش به شمار می‌رود. یزدانی بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و شرایط فیزیوتراپی در محل اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران،  مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.»
این‌که او به عنوان یکی از شانس‌های مسلم تیم ملی کشتی آزاد در ترکیب تیم ملی باید برای رسیدن به مدال طلا تلاش کند اما این دردهای مزمن مانع از این است که او تمرینات سخت و فشرده را تحمل کند. یزدانی از جهانی سال گذشته زخم خورده است و حالا می‌خواهد به هر شکل ممکن امسال یقه دیوید تیلور را بگیرد و هم طلا را به دست بیاورد و هم اینکه انتقام سال گذشته را بگیرد اما با این نحوه تمرین کردن چنین چیزی ممکن است؟

کامران و یک ماه زمان
کامران قاسمپور مهمترین مصدوم تیم ملی کشتی آزاد است. او هم مصدومیتش سخت است و هم اینکه در وزنی حضور دارد که طلای آن برای تیم ملی کشتی آزاد قطعی است؛ به همین دلیل او مهمترین مصدوم تیم ملی است. کامران در دو سال گذشته جی دن کاکس امریکایی که سلطان این وزن بود را در این مسابقات زمینگیر کرده اما امسال کاکس هم نیست و همین کار را برای رسیدن به مدال طلای قهرمانی جهان راحت‌تر می‌کند اما او برای رسیدن به مدال طلا به چه میزان آمادگی نیاز دارد؟ کامران در حالی که خود را برای کسب سومین طلای جهانی متوالی‌اش آماده می‌کرد، دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران شد و شدت این آسیب‌دیدگی به حدی بود که حتی احتمال نرسیدن او به جهانی 2023 مطرح شد. این مصدومیت مهمترین زخمی بود که قاسم‌پور خورد. هر چند که از همان وقت زیر نظر دکتر سهراب کیهانی پزشک معتمد فدراسیون،  کار درمانش را آغاز کرد و هنوز هم برای تمرین کشتی روی تشک نیامده است. هرچند او در تمرینات ایستگاهی،  مرور فن و شبیه‌سازی کشتی حضور داشته و حتی شایعه شده که از اردوی بعد روی تشک تمریناتش را شروع می‌کند اما واقعیت این است که او شاید در نهایت یک ماه فرصت برای آماده‌سازی داشته باشد اما با این میزان می‌توان امیدوار به سومین طلایش بود؟

رحمان عموزاد و خیال راحت برای جهانی
شاید در بین مصدومان تیم ملی کشتی آزاد،  آسوده‌ترین فرد برای رسیدن به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جهانی صربستان،  رحمان عموزاد است. کشتی‌گیری که راحت‌تر از بقیه تمرین می‌کند و الان در شرایطی قرار گرفته که خیالش برای رسیدن به جهانی راحت است. البته او هم زمان کمی برای انجام تمرینات کشتی دارد اما مثل کامران قاسمپور یک سال از فضای مسابقه دور نبوده و در قهرمانی آسیا توانست به مدال طلا برسد. به همین دلیل می‌خواهد که با بهترین شرایط راهی جهانی شود و مدال طلای جهان را بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی