صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

قنبرزاده: اراک و سیرجان آماده میزبانی از بانوان

آزادی میزبان بانوان نخواهد بود!


روز گذشته آخرین مهلت ثبت قرارداد باشگاه‌ها بود. منصور قنبرزاده در این مورد در مصاحبه‌ای گفت: «عمده باشگاه‌‌ها مدارک خود را آورده‌اند و مدارک‌شان تحت بررسی است. نماینده سپاهان امروز در سازمان لیگ بود و ظاهراً استقلال و پرسپولیس نیز مدارک خود را آورده و تحویل داده‌اند.»
وی در پاسخ به این سؤال که اگر باشگاهی قرارداد‌هایش را امروز ثبت نکند، برای استفاده از نفرات جدید خود در هفته اول لیگ برتر دچار مشکل خواهد شد، توضیح داد: «دوستان کارهای خود را انجام می‌دهند. امروز آخرین روز نقل و انتقالات نیست‌ و باشگاه‌ها تا ۸ شهریور امکان ثبت قرارداد بازیکنان جدید را دارند اما باید قرارداد بازیکنان جدید تیم‌ها برای هفته اول ثبت شود تا در این هفته بتوانند از این نفرات استفاده کنند. ممکن است در هفته‌های آینده و حتی نیم فصل که باشگاه‌ها ۳ سهمیه آزاد دارند، بتوانند بازیکن جدید جذب کرده و از آنها استفاده کنند. به همین دلیل باشگاه‌ها روتین کار خود را انجام می‌دهند.»
وی در مورد اینکه ظاهراً افزایش سهمیه زیر ۲۱ و زیر ۲۳ سال با مصوبه هیأت رئیسه سازمان لیگ هم قابلیت اجرایی دارد، گفت: «بله‌. پیش از این هم چنین موضوعی داشتیم و هیأت رئیسه سازمان لیگ جزئیات را مصوب می‌کند. هیأت رئیسه فدراسیون کلیات مربوط به سقف بودجه و موارد اینچنینی را تصویب و تأیید کرده است اما در مورد اضافه شدن یک بازیکن بحث خاصی وجود ندارد.»
عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد مستهلک شدن مبلغ رضایتنامه به میزان مدت قرارداد، گفت: «در کارگاه آموزش مجوز حرفه‌ای یک بحثی مطرح شد به نام استهلاک سرمایه. زارعی رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای تقاضا کرد و گفت در معیارهای مالی AFC برای صدور مجوز حرفه‌ای بحث استهلاک را داریم. در این ماجرا نیز اگر باشگاهی رضایتنامه‌ای به یک باشگاه دیگر برده و قرارداد بازیکن ۲ یا ۳ ساله بسته شده، نباید کل هزینه رضایتنامه را در سال اول حساب کنید ،بلکه باید بر مدت قرارداد محاسبه کنید.»
قنبرزاده در مورد ورزشگاه‌هایی که بانوان می‌توانند در هفته اول لیگ در آن حضور پیدا کنند، گفتند: «خوشبختانه در اراک مشکلی وجود ندارد. در سیرجان قطعاً این هفته بانوان حضور پیدا می‌کنند. از استاندار خوزستان تشکر ویژه می‌کنم که نامه نوشت و اعلام آمادگی کرد که از این لحاظ مشکلی نداریم. در حال ارزیابی سایر شهرها هستیم. نهادهای ذی‌ربط از ما گزارش‌هایی خواستند. امروز جلسه‌ای در این‌باره داریم و ان‌شاءالله تعداد ورزشگاه‌های واجد شرایط به مرور زمان افزایش یابد.»
وی درخصوص اینکه حضور نیافتن بانوان در برخی ورزشگاه‌ها از لحاظ الزام‌های فیفا دردسرساز نمی‌شود، پاسخ داد: «به صورت مثال ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و فعلاً بانوان در آن حاضر نمی‌شوند اما شرایط لازم سایر ورزشگاه‌ها هم توسط ستادی بررسی می‌شود. مطلب مهمی وجود دارد و آن هم این است که وقتی مجوز صادر شده، یعنی دیگر منعی برای حضور بانوان وجود ندارد. ورزشگاه آزادی دست ما نیست و وقتی شرایط مهیا شد، مدیر این مجموعه به ما ابلاغ می‌کند تا ما مجوزش را بگیریم.»
نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت باشگاه سایپا از شمس آذر قزوین عنوان کرد: «واقعاً اطلاعی ندارم. این پرونده در کمیته انضباطی و استیناف است و در جریان آن نیستم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی