صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و شش - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

جام جهانی زنان 2023

حذف غول‌ها و شروع مرحله یک هشتم نهایی

خداحافظی الکسیا با توپ طلا؟

امیررضا همایون
خبرنگار

مرحله گروهی جام جهانی زنان 2023 روز پنجشنبه هفته گذشته با برگزاری بازی‌های روز سوم گروه H رسماً به پایان رسید و مسابقات از امروز با برگزاری مرحله یک هشتم نهایی پیگیری خواهد شد. دور سوم مرحله گروهی رقابت‌ها اما شگفتی‌های زیادی داشت، اتفاقاتی که پیش از آغاز مسابقات کمتر کسی انتظار رخ دادن آنها را داشت.
 
حذف‌شدگان بزرگ جام
بسیاری از تیم‌های مدعی کسب عنوان جام قهرمانی و یا حضور در مراحل پایانی رقابت‌ها در مرحله گروهی به دست تیم‌های کم و نام نشان حذف شدند تا این دوره جام جهانی بیشترین شگفتی را در مرحله گروهی تجربه کند. برزیل با تساوی مقابل جامائیکا در روز آخر از صعود به مرحله یک هشتم نهایی باز ماند. حذف مقابل جامائیکا باعث شد تیم ملی فوتبال زنان برزیل بدترین عملکردش در جام‌های جهانی از سال 1995 به این سو را تجربه کند، موضوعی که رخ دادن آن  باعث شده پیا سوند هاگه سرمربی سرشناس قناری‌ها در آستانه اخراج قرار گیرد. مارتا داسیلوا، بازیکنی که در طول شش دوره حضور در جام جهانی 17 گل به ثمر رسانده و برترین گلزن جام‌های جهانی زنان و مردان است هم پس از پایان این مسابقه و حذف تیمش در سن 38 سالگی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.
آلمان و ایتالیا دیگر حذف‌شدگان بزرگ جام در مرحله گروهی بودند. دو تیمی که مانند تیم مردانشان موفق نشدند در جام جهانی موفق باشند و خیلی زود از مسابقات حذف شدند. نکته جالب اینکه زنان آلمان هم در این دوره به دست کره‌جنوبی تیمی که در رقابت‌های روسیه 2018 تیم مردانشان را حذف کرده بود، از گردونه مسابقات کنار رفتند.
مراکش، آفریقای جنوبی، کلمبیا و جامائیکا مهم‌ترین تیم‌هایی بودند که در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شدند.
 
شکست مقابل ژاپن را فراموش کن
یکی از اتفاقات دور سوم مرحله گروهی شکست چهار بر صفر اسپانیا مقابل ژاپن بود، شکستی که باعث شد لاروخا صدرنشینی گروه C را از دست بدهد. اسپانیا اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی را مقابل سوئیس تیم اول گروه یک مسابقات برگزار می‌کند. رقابتی که از ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز به میزبانی ورزشگاه ادن پارک شهر اوکلند نیوزیلند برگزار خواهد شد. شاگردان خورخه ویلدا به دنبال فراموش کردن تحقیر مقابل ژاپن هستند، البته اسپانیا کار بسیار سختی دارد چرا که سوئیس در مرحله گروهی یکی از تیم‌های فوق‌العاده مسابقات بود. اگر اسپانیا در این مرحله حذف شود، الکسیا پوتیاس پس از دو سال با توپ طلا خداحافظی می‌کند، زیرا برای دریافت این جایزه عملکرد مطلوب در جام جهانی ملاک اصلی است.
 
اپیزود دوم غول‌کشی؟
دومین بازی روز اول مرحله یک هشتم نهایی بین ژاپن و نروژ ساعت 11:30 دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد، دو تیمی که در مرحله گروهی بر خلاف انتظار ظاهر شدند. نروژ که پیش‌بینی می‌شد یکی از مقتدرانه‌ترین صعودهای تورنمنت را رقم بزند، در دقیقه 90 بلیت پرواز اوکلند به اسلو را لغو کرد. در سوی دیگر سامورایی‌ها در گروهی که به هیچ عنوان تصور نمی‌شد با کسب امتیاز کامل صدرنشین شوند، این کار را رقم زدند. باید دید غول‌کشی‌های ژاپن به اپیزود دوم می‌رسد و پس از قربانی کردن اسپانیا در مرحله گروهی نوبت به نروژ هم می‌رسد یا اینکه شاگردان هگه ریسه متفاوت‌تر از دور گروهی بازی می‌کنند و به ماجراجویی سامورایی‌ها پایان می‌دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی