جام جهانی زنان 2023 رویای چینی!

شرایط پیچیده گروه چهارم و پنجم مسابقات

امیررضا همایون
خبرنگار

روز سوم هفته سوم مرحله گروهی جام جهانی زنان 2023 با برگزاری همزمان جدال‌های دو گروه ادامه پیدا می‌کند. امروز رقابت گروه‌های D و E برگزار می‌شود، گروه‌هایی که فاصله تیم‌ها نسبت به یکدیگر برخلاف انتظار بسیار نزدیک است و احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.
 
ببر و صعود کن
پیش از آغاز رقابت‌های دور سوم مرحله گروهی در گروه پنجم مسابقات تیم‌های امریکا، هلند، پرتغال و ویتنام به ترتیب با کسب 0، 3، 4، 4 امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم این گروه قرار دارند. ویتنام حذف شده قطعی این گروه است اما سه تیم دیگر امریکا، هلند و پرتغال اما به یک اندازه شانس صعود دارند. امریکا و هلند، فینالیست‌های دوره گذشته هستند و به هیچ وجه نمی‌خواهند طعم حذف در مرحله گروهی را بچشند. دو مدعی صعود از این گروه در هفته سوم به ترتیب به مصاف پرتغال و ویتنام می‌روند، مسابقاتی که باید برای صعود در آنها به پیروزی برسند. پرتغال سومین حریف شاگردان ولاتکو آندونوفسکی در تیم امریکا است که برای اولین بار فرصت حضور در جام جهانی را پیدا کرده و قصد دارد دومین پیروزی‌اش در تاریخ جام‌های جهانی زنان را مقابل پرافتخار‌ترین تیم تورنمنت به دست آورد تا با خلق یک شگفتی به مرحله یک هشتم صعود کند. کار شاگردان آندریاس جونکر در تیم هلند نسبت به امریکا آسان‌تر است.
 
رویای غیر ممکن
تیم ملی فوتبال زنان انگلیس با پیروزی‌ای که در هفته دوم مقابل دانمارک کسب کرد، صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرد. در گروه چهارم بازی‌ها دو تیم دانمارک و چین همچنان برای صعود به یک هشتم به عنوان تیم دوم شانس دارند. تیم ملی چین به مصاف انگلیس که در این دوره با کسب پیروزی‌های اقتصادی به مرحله حذفی رسیده می‌رود و دانمارک هم با تیم نه چندان قدرتمند هائیتی مصاف می‌کند. روی کاغذ شانس دانمارک برای صعود بیشتر است اما باید از چین هم انتظار ممکن کردن یک رویای غیر ممکن مقابل شاگردان ساینا ویگمن را داشته باشیم.
 
ناامیدکننده مثل اسپانیا
مهم‌ترین بازی مرحله سوم گروه C به رقابت اسپانیا و ژاپن اختصاص داشت، دو تیمی که پیش از این مقابل کاستاریکا و زامبیا به پیروزی رسیده بودند. شرایط در گروه C به گونه‌ای پیش رفت که بازی آخر جنگ برای صدرنشینی محسوب می‌شد. در این بازی سامورایی‌ها موفق شدند با نتیجه 4 بر صفر مقابل اسپانیا به پیروزی برسند تا به عنوان صدرنشین مطلق گروه C به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. پیش از آغاز این دوره جام جهانی از اسپانیا به عنوان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شد اما این تیم اصلاً در حد قهرمانی نشان داد.

جستجو
آرشیو تاریخی