صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی همگروه‌های امید در هانگژو

هم آسان، هم دشوار

امیررضا همایون
روزنامه‌نگار
مراسم قرعه‌کشی رشته‌های تیمی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در چین برگزار و طبق قرعه‌ تیم فوتبال امید ایران با تیم‌های مغولستان، عربستان و ویتنام همگروه شد. گروهی که بجز مغولستان و ویتنام تکرار رقابت‌هایی است که این تیم در سال 2018 برگزار کرده. شاگردان عنایتی تدارک خوبی برای حضور در این مسابقات داشته‌اند. یکی از نکاتی که امیدواری‌ها را برای کسب نتیجه مطلوب از سوی عنایتی و تیمش در این دوره افزایش می‌دهد، عملکرد خوب آنها در تورنمنت‌های تدارکاتی و داشتن ستاره‌های بی‌شمار مانند سامان فلاح، محمدرضا خالدآبادی، آریا برزگر، محمدامین حزباوی و... است. البته باید توجه داشت که امیدهای فوتبال ایران در ادوار گذشته هم ستاره‌های زیادی در ترکیب خودشان داشته‌اند اما موفق نشدند طلسم قهرمانی در بازی‌های آسیایی را بشکنند. به همین بهانه در ادامه نگاهی به شرایط همگروه‌های ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی خواهیم انداخت.


مغولستان
تیم مغولستان بی‌هیچ تردیدی شناخته شده‌ترین و آسان‌ترین رقیب پسران عنایتی در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی است. مغول‌ها در فیفادی خردادماه 3 بازی مقابل کره شمالی، هنگ کنگ و سنگاپور برگزار کرده. نکته جالب اینکه مغول‌ها در هر 3 مسابقه با نتیجه مشابه یک بر صفر مقابل حریفان‌شان شکست خوردند. کسب چنین نتایجی ثابت می‌کند این تیم گمنام ضعیف‌ترین تیم حاضر در گروه امید‌های کشورمان است. بررسی شرایط این تیم باعث می‌شود از همین حالا یک پیروزی آسان و پرگل را برای امیدهای فوتبال کشورمان کنار بگذاریم. امیدهای مغولستان تحت هدایت ایچیرو اوتسوکا ژاپنی کار می‌کند. البته باید گفت با توجه به شرایطی که مغول‌ها دارند، این تیم ستاره زیادی ندارد. از بالجینیام بی ‌می‌توان به عنوان تک ستاره این تیم نام برد، بازیکنی که زننده آخرین گل این تیم بوده است.

ویتنام
تیم فوتبال امید ایران پس از بازی‌های آسیایی اینچئون بار دیگر در مرحله گروهی به ویتنام برخورد کرد. تیمی که همواره در رده‌های پایه برای تیم‌های کشورمان دردسر درست کرده. اتفاقی که باید دید برای امیدها در این دوره هم رخ خواهد داد یا اینکه عنایتی و کادر فنی با یک برنامه‌ریزی از رخ دادن آن جلوگیری می‌کنند. این تیم در فیفادی گذشته 5 مسابقه برگزار کرده و موفق به کسب 2 پیروزی مقابل اندونزی و تایلند و همچنین 2 تساوی مقابل امارات و اردن شده؛ تنها شکست این تیم هم مقابل کره شمالی به ثبت رسیده است. نتایجی که ثابت می‌کند ویتنام یکی از رقبای اصلی ایران در راه صعود به مرحله حذفی بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود. هدایت این تیم بر عهده پارک سونگ هو است؛ همان مربی‌ای که هدیت این تیم در دوره گذشته را هم برعهده داشت. از ستاره این تیم می‌توان به دروازه‌بان این تیم اشاره کرد که در دو مسابقه 2 کلین‌شیت داشته.

عربستان
ایران و عربستان بار دیگر به یکدیگر رسیده‌اند. تیمی که در دوره گذشته تساوی مقابل آن مانع صعود شاگردان کرانچار به مرحله حذفی به عنوان تیم صدرنشین شد. آنچه مشخص است جنگ صدرنشینی در این گروه بین ایران و عربستان خواهد بود. اتفاقی که باعث می‌شود بازی رودرروی شاگردان عنایتی مقابل شاهین‌های سبز در حساس‌ترین حالت ممکن برگزار شود. این تیم در بازی‌های تدارکاتی اخیر، موفق به ثبت آمار 2 پیروزی مقابل تایلند و ازبکستان شد. این تیم همچنین 3 شکست مقابل امید ساحل عاج، برزیل و آلمان ثبت کرده. آنچه نشان می‌دهد با برنامه‌ترین تیم گروه عربستان است. هدایت این تیم را سعد آل‌شهری برعهده دارد. مربی‌ای که موفق شد با این تیم به عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2022 برسد. تورنمنتی که ستاره‌های زیادی را به فوتبال عربستان از جمله سعود عبدالحمید و ایمن یحیی معرفی کرد.

ایران
مهم‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین تیم حاضر در این گروه ایران است. تیمی که پس از جدایی مهدی مهدوی‌کیا تا مدت‌ها بلاتکلیف بود. آنچه باعث شد این تیم تا لبه پرتگاه حذف از کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی پیش برود. اتفاقی که با انتخاب رضا عنایتی رخ نداد. امیدهای ایران با عنایتی در فیفادی خرداد ماه در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال غرب آسیا شرکت کردند. مسابقاتی که با کسب عنوان نایب قهرمانی برای عنایتی و تیمش به پایان رسید. این تیم البته چندی پیش یک اردوی تدارکاتی هم در ترکیه برگزار کرد. اردویی که چند بازی تدارکاتی هم داشت. همانطور که پیش‌تر گفته شد، این تیم ستاره‌های بسیاری دارد. ستاره‌هایی که در لیگ برتر کشورمان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و یکی از آنها تا پای پرواز قطر برای حضور در جام جهانی 2022 هم رفت. از همین رو می‌توان امید زیادی برای کسب موفقیت شاگردان عنایتی در تورنمنت‌های پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک که فروردین ماه سال آینده به میزبانی قطر برگزار می‌شود، داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی