صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

دروازه‌بان زیر 23 سال خارجی یکی مثل رادو

مگر بیرانوند چند بازی به رقیبش می‌دهد؟

محمد قراگزلو
خبر‌نگار
پرسپولیس دنبال دروازه‌بان زیر23 سال خارجی است؛ اتفاقی که در این باشگاه سابقه نداشته. یحیی دنبال خالدآبادی به‌عنوان تنها گزینه زیر23 سال که شاید بتواند در پرسپولیس کارگشا باشد رفت اما به بن‌بست خورد و حالا از طریق ولسلی ننکا دنبال گزینه خارجی می‌گردد و تا الان فقط یک برزیلی برای این پست در رسانه‌ها مطرح شده که حضور او نیز در پرسپولیس قطعی نیست.
با این حال چه این دروازه‌بان برزیلی گزینه نهایی پرسپولیس باشد چه نباشد، اصل موضوع اتفاق تازه اما غلطی است که می‌تواند چالش‌های تازه‌ای برای این تیم و در نهایت باشگاه ایجاد کند.
تاکنون سابقه نداشته که پرسپولیس دنبال گلر زیر 23 سال خارجی باشد. طبیعتاً پروسه انتخاب بازیکن خارجی در پرسپولیس و هر باشگاه دیگر گیر و گرفت‌های خاص خود را داشته و با توجه به مبالغی که برای خرید بازیکن خارجی در نظر گرفته می‌شود و شرایط خاص فوتبال ایران هر بازیکنی حاضر نمی‌شود اینجا بیاید. در واقع با در نظر گرفتن اینکه پرسپولیس همواره در خرید بازیکن خارجی خراب کرده و تنها در مواردی معدود به هدف زده، پروسه جذب بازیکن خارجی در هر پستی چالش‌برانگیز بوده و مخاطرات بسیاری داشته که این مسأله در مورد پست دروازه‌بان هم از نوع زیر23 سالش چالش‌های بسیاری خواهد داشت.
در واقع با توجه به زمان کم انتخاب بازیکن خارجی که معمولاً با بررسی رزومه یکی دو فصل اخیر گزینه‌ها و تماشای فیلم هایلایت بازی‌های آنها انجام می‌شود هیچ وقت انتخاب‌ها مناسب و کارگشا نبوده مگر در مواردی خاص مثل لوکادیا که تازه او هم با بدنی ناآماده به ایران آمد و به یمن هوش و جایگیری‌های دقیقش مشکل گلزنی را حل کرد.
برای انتخاب دروازه‌بان زیر23 سال، پرسپولیس کار راحتی ندارد اما هر انتخابی در این پست ابعاد منفی بسیاری خواهد داشت که به محسنات این انتخاب خواهد چربید. وقتی انتخاب دروازه‌بان باتجربه و صاحب رزومه نیم‌بند برای پرسپولیس چالش خواهد داشت، دروازه‌بان جوان چقدر می‌تواند یحیی را به خواسته‌اش برساند؟ در واقع اگر گزینه دروازه‌بان جوان در تیم باشگاهی‌اش بازی نکرده باشد چه فرقی با امیررضا رفیعی گلر جوان پرسپولیس دارد که تشنه فرصت و خودنمایی است؟
پرسپولیس 5 فصل رادوشویچ را به‌عنوان دروازه‌بان خارجی برای ذخیره بیرانوند و حامد لک در اختیار داشت اما رادوشویچ در این 5 فصل چند بازی انجام داد و چند بازی برای پرسپولیس کارگشا بود و اصلاً یادتان می‌آید در مسابقه‌ای با درخشش او، پرسپولیس به خواسته‌اش رسیده باشد؟
در عین حال این پرسش را به‌صورت جدی می‌توان مطرح کرد که مگر بیرانوند در چند بازی یک فصل غایب خواهد بود که برای دروازه‌بان ذخیره او دور دنیا را گشت و هزینه و مخاطرات جدید و جدی دیگری را به‌عنوان تهدید بالفعل و بالقوه برای باشگاه به وجود آورد؟
برای یادآوری باید بگوییم فصل قبل یحیی تنها یک بار در اولین بازی جام حذفی مقابل تیم دسته دومی به گوهری میدان داد که قبل از ضربات پنالتی باز هم بیرانوند را جای او به زمین برد و در این شرایط هر طور نگاه کنیم جذب گلر خارجی عقلانی و منطقی نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی