صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

قرارداد پنج ساله‌ام نشان می‌دهد سرمربی‌مان به من اعتماد دارد

سورگی: الگوی من امباپه است

میلاد سورگی وینگر جوان و زیر 23 سال پرسپولیس که در این فصل به تشخیص یحیی به همراه دو بازیکن دیگر به تشخیص سرمربی پرسپولیس به تیم بزرگسالان پیوسته‌اند در اولین گفت‌و‌گوی رسانه‌ای خودش در خصوص حضورش در پرسپولیس و سایر موارد مربوط به خودش صحبت کرد و از بلندپروازی‌اش پس از حضور در تیم بزرگسالان پرسپولیس صحبت به میان آورد.

ناصر  قراگزلو
خبر‌نگار
ابتدا از پستت شروع کنیم که پیرامونش خیلی حرف و حدیث وجود دارد؟
خیلی‌ها در مورد پست بازی من تصور اشتباهی داشته‌اند و از من به‌عنوان هافبک دفاعی جدید پرسپولیس نام برده‌اند اما پست من وینگر است.
از چه تیمی به پرسپولیس پیوستی و نظر یحیی را جلب کردی؟
متولد بیرجند هستم و در یک فصلی که در تیم امید پرسپولیس بازی کردم نظر دستیاران آقا یحیی را جلب کردم و به سرمربی پرسپولیس معرفی شدم به نحوی که به اتفاق خدادادی و رفیعی به عضویت تیم بزرگسالان درآمدیم و سهمیه زیر 23 سال هستیم. فصل قبل در 28 بازی امیدهای پرسپولیس بازی کردم و جدا از یک بازی که محروم و یک دیدار دیگر که مصدوم بودم خدا را شکر در تمامی بازی‌های دیگر تیمم حضور داشتم به همین دلیل نظر اوسمار و خانبان دو دستیار دیگر پرسپولیس را جلب کردم.
با پرسپولیس قرارداد چندساله بستی و به نظرت با وجود وینگرهای زیادی که در پرسپولیس وجود دارد فرصت بازی به تو می‌رسد؟
درست است که بازیکنان خوبی در پست وینگر وجود دارند اما من ناامید نیستم و معتقدم بازیکن هر چه تلاش کند و از خدا بخواهد خداوند در راه هدفی که در پیش گرفته به او کمک خواهد کرد. با پرسپولیس هم قرارداد پنج ساله بستم و امیدوارم در تیم پرسپولیس به آرزوها و اهدافی که دارم دست یابم.
اما می‌دانی که پرسپولیس برای بازیکنان جوان حکم شمشیر دو لبه را دارد از این‌رو فکر می‌کنی قادری که در تیم پرسپولیس به موفقیت برسی؟
من راهم را روشن می‌بینم و ترسی هم از رقیبان ندارم. خوشبختانه جو بسیار خوبی در تیم ما وجود دارد و بازیکنان باتجربه خیلی هوای بازیکنان جوان را دارند به همین دلیل جدا از رقابت، رفاقت خوبی بین بازیکنان وجود دارد. در این بین من خیلی با کاپیتان‌های تیم، امید عالیشاه و وحید امیری صحبت می‌کنم و از نظراتشان استفاده می‌کنم. دو کاپیتانی که واقعاً نمونه هستند و هر چه از مرام و بزرگواری این دو بازیکن بگویم باز هم کم گفته‌ام.
با کدام بازیکن بیشتر رفاقت‌ داری و با آن صحبت می‌کنی؟
با همه بازیکنان رفیق هستم و رابطه خوبی دارم اما با کنعانی‌زادگان و آقا وحید بیشتر رفیق هستم و با آنها بیشتر صحبت می‌کنم.
از نظرات وینگرها، بازیکنان هم پستی‌ات چقدر استفاده می‌کنی؟
با همه آنها صحبت می‌کنم خصوصاً سعید صادقی و امید عالیشاه و وحید امیری که در مورد مسیر حرکتی و پرس کردن و چگونه از پرس درآمدن و تمرین کردن در این رابطه و اینکه چگونه و چطور می‌توان از پرس تحت فشار درآمد و بهترین نمایش را ارائه داد.
یحیی مربی سختگیری است با وجود این فکر می‌کنی قادر هستی نظر ایشان را جلب کنی؟
پرسپولیس بزرگترین تیم ایران و یکی از پرهوادارترین تیم‌های آسیاست به همین دلیل حتماً بازی در چنین تیمی سخت است تیمی که بیشترین قهرمانی‌ها را در یک دهه اخیر در ایران و حتی آسیا کسب کرده است. به حضور در چنین تیمی افتخار می‌کنم و به مغزم نکته منفی خطور نمی‌کند چون اگر سرمربی تیم به من اطمینان نداشت دستور جذب مرا نمی‌داد و باشگاه هم با من قرارداد پنج‌ساله منعقد نمی‌ساخت. خوشبختانه در هر پنج بازی دوستانه تیم هم شرکت کردم و یک نیمه در تمامی پنج بازی حضور داشتم و خودم فکر می‌کنم مربی تیم از نمایش‌هایی که ارائه دادم راضی باشد.
محمد عمری با چیزی حدود ده دقیقه بازی در مقابل فجرسپاسی کار را گرفت. با وجود این فکر می‌کنی تو هم بتوانی در تیم بزرگسالان جایگاهی برای خودت دست و پا کنی؟
خیلی امیدوارم و دلم روشن است که می‌توانم بازی کنم. برای خودم تصویرسازی در ترکیب را انجام دادم و در چهار پنج بازی مدنظر سرمربی تیم قرار گرفتم و حتی در بازی مقابل مس رفسنجان که با نتیجه یک بر صفر برنده شدیم هم من در لیست 18 نفره حضور داشتم و روی نیمکت بودم.
واقعاً برای بازی در حضور تماشاگران ترسی نداری؟
کمی استرس دارم اما دلم خوش است که بهترین هوادار را داریم هوادارانی که در همه جای ایران حضور دارند و همیشه از هتل تا محل تمرین و ورزشگاه با ما هستند. به همین دلیل دل من همیشه به حمایت هواداران خوش است و ما می‌توانیم با هوادارانمان بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. من در تیم امسال با شماره 48 بازی می‌کنم. فصل قبل هم در امیدها با شماره 88 بازی می‌کردم و از آنجا که به شماره هشت علاقه‌مند بودم شماره 48 را در این فصل انتخاب کردم.
با وجود ستاره‌هایی که تیم‌های عربی جذب کرده‌اند به طلسم‌شکنی و کسب عنوان قهرمانی در آسیا امیدواری؟
در مورد موفقیت حرف می‌زنیم اما اسم از ستاره‌ای نمی‌آوریم. دو بار به فینال رسیدیم و بازیکنان خیلی خوبی داریم که چند تن از آنها جام جهانی‌دیده هم هستند از این‌رو در واقعیت هم به موفقیت تیم خیلی امیدوارم.
در بین وینگرها در ایران و جهان چه بازیکنانی الگوی تو هستند؟
الگوی من امباپه است اما در ایران واقعاً امید عالیشاه و وحید امیری الگویم هستند اما در کنار این دو عزیز من واقعاً مسی را همه جوره قبول دارم چون همه جا بازی می‌کند و بازیکنی چندپسته محسوب می‌شود.
در تیم کمبودی به لحاظ بازیکن احساس نمی‌کنی؟
مهاجمان خیلی خوبی داریم اما چون سه جام پیش رو داریم شاید نیاز باشد که یک مهاجم دیگر هم جذب کنیم.
در مورد سیستم بازی، امسال با چه روشی بازی خواهید کرد؟
در محل تمرینات تیم وقتی خبرنگاران ازسرمربی در خصوص روش بازی پرسیدند ایشان به من گفتند که قرار است با روش 2-4-4 بازی کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی