صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و پنج - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

زورآزمایی تازه‌ واردها در لیگ برتر

چقدر زود سه شد

جعفر برزگر
روزنامه نگار
هفته اول لیگ بیست و سوم با تأخیر انجام شود یا به موقع، در برنامه هفتگی آنها تغییری ایجاد نمی‌شود. بعد از قرعه‌کشی مسابقات لیگ، مباحث زیادی در مورد تقابل تیم‌ها مطرح شد که یکی از آنها رویارویی دو تیم تازه‌وارد استقلال خوزستان و شمس آذر قزوین بود. این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در دو بازی فصل گذشته نتایجی مشابه را به دست آوردند. قزوینی‌ها در هفته یازدهم با حساب 2-1 حریف جنوبی‌شان را از پیش رو برداشتند و آبی‌های خوزستانی هم با همین نتیجه شمس آذر را شکست دادند. حالا در سومین رویارویی آن هم در هفته اول شرایط کاملاً متفاوت با چند ماه گذشته است.
یکی از نکات مثبت مشترک دو تیم ثبات کادرفنی‌شان است. سیروس پورموسوی با تجربه‌ای بیشتر نسبت به همتای قزوینی‌اش با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشت نفراتی را جذب کرده که اگر در شرایط آرمانی باشند به قول فوتبالی‌ها کار را برای سرمربی‌شان در می‌آورند. آرش مهری بابادی، امیرمحمد محکم کار، حسن شوشتری، حسین ساکی، رحیم زهیوی، رضا دهقانی، سعید محمدی فرد، شهرام سالاری، عقیل کعبی، علیرضا خوشکفا، علیرضا کاظمی، فرزین گروسیان، محمد سلطانی مهر، محمد طیبی و شاید هم شروین بزرگ نفراتی هستند که در لیگ بیست و سوم با پیراهن آبی به میدان می‌روند. البته پورموسوی از کم توجهی مسئولان استانی گلایه دارد.» زمین چمن بزرگترین دغدغه ماست و از مسئولان شهری خیلی ناراحت هستم. یک زمین تمرین در اهواز نداریم و به ما می‌گویند چرا خودتان چنین زمینی نمی‌سازید. شما به ما زمین اهدا کنید یا اجاره بدهید؛ خودمان زمین چمن می‌سازیم. کسی با ما همکاری نمی‌کند و بیشتر زمین‌های خوب اهواز متعلق به ادارات مختلف است که آنها را به مدارس فوتبال و تیم‌های پایین‌تر اجاره می‌دهند، نه به ما. گفتیم به ما زمین اجاره بدهید و آن را می‌سازیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. آنها (مسئولان) از اهواز رفته‌اند تا پس از خنکی هوا برگردند! برخی‌ها می‌گویند به ما ورزشگاه داده‌اند؛ مگر استادیوم غدیر سالم بود؟ این ورزشگاه یک مخروبه بود که زنده شد و کسی نمی‌تواند منتی بر سر استقلال خوزستان بگذارد. کسی پولی به ما نداد و خودمان هزینه کردیم. برای صعود فجر سپاسی بسیج همگانی شده بود و برای این تیم پرواز چارتر می‌گرفتند. در خوزستان اما با ما عکس گرفتند و رفتند.»
اما سعید دقیقی مشکلاتی شبیه به پورموسوی را ندارد. حسین گودرزی، سجاد بازگیر، سعید قائدی‌فر، سعید کریمی، عرفان قهرمانی، علی آزادمنش، فراز امامعلی فراز، مصطفی احمدی، مهدی محمدی، عیسی مرادی، علیرضا رضایی، کوروش ملکی و محسن طرحانی هم جزو خریدهای این فصل شمس آذر هستند. او مدعی شده که بازیکنی با مبلغ قرارداد میلیاردی ندارد: «افزایش و کاهش این بودجه بر اساس عملکرد تیم بود و با صعود به لیگ برتر، بودجه باشگاه به 26 میلیارد تومان رسید. ما قرارداد میلیاردی نداریم و سقف قرارداد بازیکنان 900 میلیون تومان است. با این حال با تیم‌هایی چون سایپا، استقلال خوزستان و خیبر رقابت می‌کردیم که بودجه‌ای سه برابر شمس آذر داشتند.» او که خوب می‌داند چه کار سختی در تقابل با تیم‌های پرمهره و مدعی دارد از مسئولان استانی می‌خواهد که از تیم شهرشان حمایت کنند: «تمامی مسئولان قزوین بدانند سال آینده تنها 8 استان در لیگ برتر نماینده دارند. همه باید بسیج شوند و بودجه باشگاه باید تقویت شود. قزوین مردم بافرهنگی دارد، اما آنها باید فرهنگِ تیم داشتن در لیگ برتر را داشته باشند. امسال در قزوین دو یا سه گل به هر تیمی می‌زدیم، اما نباید انتظار داشته باشند استقلال و پرسپولیس را به‌راحتی شکست دهیم. مدیران صداوسیمای استان متوجه جزئی‌ترین مباحث تأثیرگذاری ورزش نیستند. بازی‌های تیم ظرف چندین هفته از فصل پخش نشد یا هنگام پخش، بازی به‌خاطر اخبار قطع می‌شد! مدیران صداوسیمای قزوین ببینند استان‌های دیگر چگونه از تیم استان خودشان حمایت می‌کنند. بخش اعظم درآمدهای باشگاه‌ها از پخش تلویزیونی است، اما بازی‌ها به گونه‌ای پخش می‌شود که مردم گلایه‌مند هستند.» به نظر شما در سومین رویارویی این دو تیم چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟ به هر حال شاید در دو، سه هفته ابتدایی خیلی عیار تیم‌ها مشخص نشود اما بدون شک تیم‌هایی که تغییرات زیادی داشته و نتوانسته‌اند بازیکنان ملی‌پوش و مطرحی را به خدمت بگیرند حتماً کار سختی در لیگ خواهند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی