جام جهانی زنان 2023

استرالیا در مسیر قطر

اسپانیا به دنبال اقتدار

سومین روز مرحله گروهی مسابقات به صورت رسمی از امروز با برگزاری چهار مسابقه از گروه‌های B و C آغاز می‌شود. مهم‌ترین بازی در گروه دوم مسابقات به جدال کانادا و استرالیا، دو تیمی که هر کدام یک پیروزی دارند، باز می‌گردد. پیش از آغاز این مرحله این دو تیم با کسب 4 و 1 امتیاز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم گروه قرار دارند. در صورت شکست استرالیا مقابل کانادا ماجراجویی یکی از میزبان‌های مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی زنان جهان خیلی زود به پایان می‌رسد. مصدومیت سم کر، بازیکن تیم چلسی انگلستان نقش بسزایی در عملکرد ضعیف استرالیا تا به اینجای مسابقات داشته است. دیگر بازی این گروه میان نیجریه و ایرلند شمالی برگزار می‌شود. نیجریه که تصور می‌شد خیلی زود از مسابقات حذف شود، با پیروزی‌ای که هفته گذشته مقابل استرالیا به دست آورد، 4 امتیازی شد و در حال حاضر با کسب 4 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به کانادا صدرنشین گروه دوم مسابقات است. جمهوری ایرلند هم با شکستی که مقابل کانادا متحمل شد شانس‌اش را برای صعود به مرحله حذفی از دست داد. مسابقات این گروه از ساعت 13:30 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

مقتدرانه صعود کن
در گروه C‌ از همین حالا تیم‌های اسپانیا و ژاپن با پیروزی‌هایی که در هفته اول و دوم به دست آوردند، صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کرده‌اند. البته مهم‌ترین بازی روز سوم گروه سوم هم به جدال ژاپن و اسپانیا باز می‌گردد، مسابقه‌ای که تکلیف صدرنشین این گروه را مشخص می‌کند. سامورایی‌ها در این دوره عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، از سوی دیگر، اسپانیا هم دوست ندارد با شکست و پاره شدن نوار بردهایش به جمع 16 تیم برتر مسابقات صعود کند.

مراکش متفاوت شد
روز گذشته جام جهانی به شکل عجیبی پیش رفت. تیم‌های ملی کره جنوبی و مراکش اولین بازی هفته دوم گروه H را برگزار کردند. مسابقه‌ای که مراکش در آن شرایط متفاوتی نسبت به آنچه برای این تیم در بازی مقابل آلمان رخ داد به نمایش گذاشت و با نتیجه یک بر صفر برنده شد. حذف کره با این شکست قطعی شد.
 
کلمبیا نقش اول بازی آخر
آخرین بازی روز یکشنبه جام جهانی به جدال دو برنده هفته اول گروه H اختصاص داشت که با پیروزی دو بر یک کلمبیا مقابل ژرمن‌ها به پایان رسید تا صعود نماینده امریکای جنوبی به مرحله حذفی قطعی شود.
 
موتور نروژ روشن شد
تیم ملی فوتبال زنان نروژ پس از دو بازی عجیب با جشنواره گلی که مقابل فیلیپین، نماینده شگفتی‌ساز قاره کهن، به راه انداخت، جواز حضور در مرحله یک هشتم تورنمنت را کسب کرد. دیگر بازی گروه A مسابقات هم بین سوئیس و نیوزیلند برگزار شد. جدالی که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا رویای صعود میزبان به دور بعدی تورنمنت ناکام بماند. در پایان تیم‌های سوئیس، نروژ، نیوزیلند و فیلیپین به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم گروه اول جام جهانی 2023 زنان قرار گرفتند.

جستجو
آرشیو تاریخی