صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

یوسفی: هافبک‌های پرسپولیس قادرند کمبودها را جبران کنند

افکار مربی به قدرت بازیکنان بستگی دارد

رحیم یوسفی هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است شرایط هافبک‌ها و وینگرهای پرسپولیس آن قدر خوب است که حتی با وجود کمبود مهاجم هم می‌توان در امر گلزنی و سایر مسائل بهترین بهره را از آنها برد. یوسفی در خصوص موارد فنی مختلف پرسپولیس نقطه نظراتش را بیان کرد و به سؤالات پاسخ داد.

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
در رابطه با پنج بازی تدارکاتی که پرسپولیس برگزار کرده و در همه آن دیدارها نیز به برتری رسیده چه نظری دارید؟
انجام بازی‌های تدارکاتی برای آماده‌سازی بسیار خوب است اما به هر حال شرایط این دیدارها با بازی رسمی واقعاً فرق دارد به همین دلیل نباید خیلی به این بازی‌ها تکیه کرد اما از این لحاظ که پرسپولیس در تمامی بازی‌ها برنده شده این مسأله به لحاظ روانی می‌تواند تأثیر خوبی روی پرسپولیس داشته باشد و تیم را با شرایط روانی و روحیه بالاتری به مصاف حریفان ببرد. از سوی دیگر از آنجا که شاکله تیم تقریباً حفظ شده قطعاً پرسپولیس می‌تواند با شرایط خوبی به مصاف حریفان برود و لیگ را شروع کند.
در خصوص بازی خانگی پرسپولیس در هفته اول مقابل تیم آلومینیوم چه صحبتی دارید؟
تیم اراکی تیم سرسختی است اما تیمی مانند پرسپولیس که مدعی قهرمانی است و از سوی دیگر مدافع عنوان قهرمانی نیز محسوب می‌شود و باید از عنوان خودش دفاع کند حتماً باید از سد تیم اراکی در هفته ابتدایی بگذرد. از سوی دیگر پنج برد هم نشان می‌دهد که پرسپولیس آماده است و لیگ را با صلابت آغاز خواهد کرد به همین دلیل من معتقدم پرسپولیس با برد در لیگ استارت خواهد زد.
اما در آن سوی میدان سرمربی تیم اراکی هم شناخت خیلی خوبی از افکار یحیی دارد که ممکن است تفکرات سرمربی پرسپولیس را بخواند!
هر چقدر هم که سرمربی آلومینیوم از افکار یحیی شناخت داشته باشد بدون شک بازیکنان پرسپولیس بهتر از بازیکنان تیم اراکی هستند به همین دلیل آنها هستند که می‌توانند بخوبی و به شکل بهتر افکار یحیی را در زمین پیاده کنند. از سوی دیگر پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید از همین هفته اول و ابتدایی با قدرت کارش را شروع کند چون در هفته‌های ابتدایی آمادگی تیم‌ها کمتر است و امتیاز گرفتن راحت‌تر به همین دلیل پرسپولیس باید حتماً در بازی‌های ابتدایی پیروز شود تا در نیم‌فصل دوم راحت‌تر کار کند و بیشتر به قهرمانی نزدیک شود.
در مورد خط حمله پرسپولیس که دو مهاجم تخصصی بیشتر ندارد چه نقدی دارید؟
به هر حال از آنجا که جدا از لیگ برتر، پرسپولیس باید در آسیا هم بازی کند باید در فاز تهاجمی قوی ظاهر شود اما از آنجا که خط هافبک قوی دارد به نظرم با اتکا به هافبک‌ها و وینگرهای قوی قادر خواهند بود که به خط حمله کمک کنند و به نظرم بازیکنانی مانند عمری و ترابی و سرلک و سروش و صادقی قادرند که به بهترین شکل به پرسپولیس در فاز تهاجمی کمک کنند. از سوی دیگر اما اگر بخواهیم نقدی خیلی حرفه‌ای داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنیم که اگر می‌خواهیم با دغدغه کمتری در آسیا و رقابت‌های داخلی حضور پیدا کنیم باید مهاجم ششدانگ خارجی و یک دروازه‌بان دیگر را نیزبه خدمت بگیریم. در این خصوص هم نباید اشتباه کنیم و بهترینها را جذب کنیم و بازیکنی مانند تمیروف را جذب نکنیم. در واقع اگر می‌خواهیم مهاجم خارجی بگیریم حتماً باید بازیکنی را جذب کنیم که بازیکنان دیگر ما از آن بازیکن مسائل فنی یاد بگیرند و سطح فنی بالاتری نسبت به بازیکنان ما داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی