صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

 برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو
یک سهمیه اضافی برای دوومیدانی
ستاد عالی بازی‌های آسیایی هانگژو در جلسه اخیر خود در مورد تعداد سهمیه‌های رشته‌های ورزشی مختلف تصمیم‌گیری کرد که در پایان یک سهمیه دیگر به دوومیدانی اختصاص داد.
پیش از این ۸ سهمیه شامل ۶ مرد و دو زن برای دوومیدانی در نظر گرفته شده بود که اکنون یک سهمیه دیگر در بخش زنان به این رشته تعلق گرفته است. به این ترتیب دوومیدانی با ۹ ورزشکار به هانگژو اعزام می‌شود. البته فدراسیون درخواست کرده بود که با اعزام ۹ ورزشکار در بخش مردان و ۵ نفر در بخش زنان موافقت شود که این اتفاق نیفتاد.
تکلیف بخش قابل توجهی از این سهمیه‌ها و ورزشکاران اعزامی مشخص شده‌ است؛ در بخش زنان اعزام حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی قطعی شده و در بخش مردان نیز احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی صابری و حسین رسولی نفرات اعزامی هستند. تکلیف سه سهمیه باقیمانده هم پس از بررسی‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص خواهد شد.


با برتری مقابل جزایر پاسیفیک
قهرمانی تیم ملی تنیس‌ ایران در گروه سه آسیا
تیم ملی تنیس ایران پس از صدرنشینی در گروه خود در رقابت‌های دسته سه دیویس کاپ و قطعی کردن صعود خود به دسته دو، برای تعیین جایگاه نهایی خود به مصاف جزایر پاسیفیک رفت. حریف ایران که در گروه دوم مسابقات در صدر قرار گرفته بود، برای تعیین مقام اول و دومی در گروه سه منطقه آسیا و اقیانوسیه مسابقه داد و با پیروزی برابر حریف خود قهرمان رقابت‌های دسته سوم آسیا لقب گرفت.
حمیدرضا نداف و سینا مقیمی، دو بازیکن ایران بودند که با غلبه بر رقبای خود از جزایر پاسیفیک، برد چهارم ایران را رقم زدند.
ملی‌پوشان ایران پیش از این در مرحله گروهی هر سه تیم ویتنام، عربستان و سریلانکا را شکست داده بودند. به این ترتیب ایران، جزایر پاسیفیک و برنده بازی تیم‌های دوم دو گروه دسته سوم دیویس کاپ راهی مسابقات دسته دو می‌شوند.


پایان کار شناگران ایران در مسابقات قهرمانی جهان
با پایان کار هومر عباسی در ماده ۵۰ متر کرال پشت،  پرونده نمایندگان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بسته شد. در روز هفتم و پایانی مسابقات،  شناگران در ماده ۵۰ متر کرال پشت با هم به رقابت پرداختند. هومر عباسی نماینده ایران در این ماده بود که زمان 70/26 را ثبت کرد و در جایگاه ۴۵ ایستاد. سامیار عبدلی دیگر نماینده ایران در این دوره مسابقات شنا قهرمانی جهان بود که در ماده‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد با حریفان خود رقابت کرد. هومر عباسی نیز علاوه بر ۵۰ متر کرال پشت در رقابت‌های ماده ۱۰۰ متر کرال پشت هم حضور داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی