صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

هواداران اصفهانی و تبریزی‌ها به خط

قلب هفته اول لیگ در اصفهان می‌تپد

اکبر منتشلو
خبر نگار
چند روز بیشتر تا شروع هیجان‌انگیز لیگ برتر فوتبال کشورمان باقی نمانده و هواداران فوتبال بخصوص در برخی از شهرهای کشورمان حسابی منتظر آغاز این رقابت‌ها هستند. 12 مرداد روز شروع بازی‌ها خواهد بود و در اولین هفته تیم‌ها شانس خود را برای کسب اولین سه امتیاز امتحان خواهند کرد. هر چند برخی از تیم‌ها و باشگاه‌ها واقعاً هفته اول این رقابت‌ها را و بلکه چند هفته نخست بازی‌ها را شانسی به میدان خواهند رفت و در حقیقت آمادگی واقعی برای این رقابت‌ها را نخواهند داشت،  اما برخی تیم‌ها دقیقاً می‌دانند در بیست و سومین دوره لیگ برتر به دنبال چه چیزی هستند و با برنامه‌ریزی منظم و دقیق این رقابت‌ها را شروع خواهند کرد. نیازی به اسم بردن از هر دو دسته نیست و در فصل نقل و انتقالات و برنامه‌ریزی‌ها برای تمرینات کاملاً مشخص بود که چه تیم‌هایی با برنامه هستند و چه تیم‌هایی واقعاً آمادگی حضور در این دوره از رقابت‌ها را ندارند و از حالا مشخص است که یا با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند شد و خیلی زود یا نیمکت‌تیم‌شان تغییر خواهد کرد و یا مدیریت باشگاه به افراد دیگری واگذار خواهد شد. اما بد نیست نیم‌نگاهی به هفته اول رقابت‌ها داشته باشیم. فارغ از این اولین هفته این رقابت‌ها در دو روز برگزار خواهد شد و ساعت بازی‌ها هم به خاطر گرمای هوا در تمام کشور به ساعات پایانی روز موکول شده است،  تیم‌های مدعی مثل پرسپولیس و استقلال به نظر کار راحتی مقابل حریفان‌شان خواهند داشت و البته نه تنها از بازی‌های این دو تیم،  بلکه از خیلی از بازی‌های این هفته،  نباید انتظار برگزاری یک بازی هیجان‌انگیز داشت. اما روز اول این رقابت‌ها یک بازی استثنایی خواهد داشت که به نظر می‌رسد هواداران اصفهانی و تبریزی را به خط خواهد کرد.
حتی باید انتظار داشت که این بازی بتواند خیلی از دوستداران فوتبال را به خط کند و خیلی از فوتبال‌دوستان این بازی را از نزدیک و یا گیرنده‌های خود تماشا کنند. بازی سپاهان و تراکتور در هفته اول رقابت‌ها حسابی این دیدارها را داغ خواهد کرد. با نگاهی به شرایط این دو تیم بهتر متوجه خواهیم شد که چرا این بازی می‌تواند دیدار استثنایی هفته اول رقابت‌ها باشد.
سپاهان که میزبان این بازی خواهد بود،  فصل گذشته فقط با یک امتیاز کمتر قهرمانی را از دست داد و با کمی دقت می‌توانست قهرمان این رقابت‌ها شود. این تیم با 65 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت. سپاهان بعد از از دست دادن لیگ بیست و دوم،  نه تنها روی نیمکت خود تغییراتی نداد و سرمربی موفق خود را حفظ کرد و نه تنها بازیکنان خوبش را حفظ کرد،  بلکه توانست بازیکنان ستاره‌ای را به خدمت بگیرد و شرایط تیمش را به بهترین وضعیت تغییر دهد. این تیم تمرینات بسیار خوب و به موقعی را انجام داده و بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی هم داشته است. سپاهان در یک کلام هیچ چیز برای بازی هفته اول کم ندارد و یک تیم آماده،  قبراق و با انگیزه است که قطعاً به هر سه امتیاز بازی هفته اول فکر می‌کند و به چیزی کمتر از آن در خانه رضایت نخواهد داد. سپاهان را باید موفق‌ترین تیم در نقل و انتقالات این فصل از رقابت‌ها دانست؛  تیمی که توانست مهره‌های خوبی حتی از تیم‌های مدعی مثل پرسپولیس و استقلال بگیرد و رقبایش را دست خالی گذاشت. اما حریف سپاهان هم شرایط مشابهی دارد،  هر چند جایگاه تراکتور در فصل گذشته قابل مقایسه با سپاهان نبود اما این تیم هم توانست با عبور از سد حریفان جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد و در مجموع 52 امتیاز از 30 بازی کسب کرد. این تیم مثل سپاهان سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کرده و بازهم مثل سپاهان،  در فصل نقل و انتقالات خوب عمل کرد و توانست بازیکنان خوبی به خدمت بگیرد. در آماده‌سازی تیم و برنامه‌ریزی برای هماهنگ کردن بازیکنان هم عالی کار کرده است. اردوی آمادگی خوبی داشته و بازی‌های تدارکاتی خوبی هم برگزار کرده است. حالا این دو تیم باید دقیقاً در اولین بازی روبه‌روی هم قرار بگیرند. قطعاً دیدنی خواهد بود و قلب این هفته از بازی‌ها در اصفهان خواهد تپید.

جستجو
آرشیو تاریخی