بررسی خریدهای مهم تابستانی اروپا

پولیسیچ؛ شماره ۱۰ جدید میلان؟

قسمت17

رسول مجیدی
روزنامه نگار
فصل نقل و انتقالات به نیمه رسیده و ما سعی می‌کنیم هر روز یکی از خریدهای مهم چند هفته گذشته را بررسی کنیم. یکی از خریدهای جالب توجه امسال رفتن پولیسیچ از چلسی بود. او حالا عضوی از روسونری است و به نظر می‌رسد میلان در بین سایر ایتالیایی‌ها پنجره نقل و انتقالاتی بهتری را در تابستان امسال از سر گذرانده.
پولیسیچ ۱۳ جولای در انتقالی به ارزش ۲۰ میلیون یورو از چلسی به میلان پیوست. این انتقال را از سه زاویه بررسی می‌کنیم؛ بازیکن، تیم قبلی و تیم جدید.
 
زاویه چلسی:
از نظر مالی این یک انتقال پر ضرر بود. به یاد داشته باشید که چلسی در سال 2019 مبلغ هنگفت 58 میلیون پوند (74 میلیون دلار) برای به خدمت گرفتن پولیسیچ از بوروسیا دورتموند پرداخت کرد. با این همه کاپیتان تیم ملی امریکا هرگز نتوانست کیفیتی در این حد و اندازه به چلسی اضافه کند. او یا آسیب می‌دید یا مشکل سازگاری با سیستم سرمربیان مختلف چلسی در سال‌های گذشته را داشت. در نهایت پولیشیچ آنقدر افت کرد که راهی جز رد کردن او با قیمتی پایین برای چلسی نمانده بود. البته این هافبک پیشنهاد بالاتری از لیون داشت اما دل خودش با میلان بود و در نهایت چلسی از خیر چند میلیون پوند بیشتر گذشت و او را به سن‌سیرو فرستاد.
چلسی با این کار تا حدودی از هزینه‌های بیشتری که باید بابت دستمزد این بازیکن نیمکت‌نشین می‌پرداخت، کاست.
 
زاویه میلان
یک تقویت به موقع. در حال حاضر اوضاع برای میلان خوب پیش نمی‌رود و هواداران پس از اخراج پائولو مالدینی، اسطوره و مدیر پیشین باشگاه و همینطور فروش ساندرو تونالی خشمگین هستند. به نظر می‌رسد هواداران میلان فقط با انجام چند خرید خوب آرام خواهند شد.
پولیسیچ بدون شک با این شرایط مطابقت دارد. او ممکن است بازیکنی در سطح کلاس جهانی نباشد اما اگر رافائل لیائو را کنار بگذاریم، او از هر هافبک هجومی و وینگر دیگری که در حال حاضر در میلان است، با استعدادتر به نظر می‌رسد.
تنها نگرانی درباره او این است که آیا از نظر بدنی می‌تواند خود را در سطح مناسبی نگه دارد و پتانسیلش را در سری‌آ شکوفا کند؟ باید صبر کرد.
 
زاویه پولیسیچ
او به شدت به این انتقال نیاز داشت. مدت‌هاست مشخص شده که پولیسیچ باید از استمفوردبریج خارج شود؛ جایی که هرگز به عنوان بازیکن فیکس در نظر گرفته نمی‌شد. انتخاب او هم خوب بوده. با همه مشکلاتی که میلان دارد، قطعاً بزرگتر از باشگاه لیون است که مصرانه در پی خرید او بود. میلان هم تیم بزرگی است و هم در پست پولیسیچ بازیکنان متوسطی مثل آنته ربیچ، الکسیس سالماکرز و جونیور مسیاس دارد که باعث می‌شود تا بازیکن امریکایی را در سن‌سیرو فیکس بدانیم.
حتی ممکن است او نه به عنوان یک وینگر که به عنوان یک بازیکن شماره 10 و هافبک هجومی بازیساز مورد استفاده قرار بگیرد. کتلار که عملاً پارسال نشان داد قرار نیست در سری‌آ جا بیفتد و شاید اصلاً امسال میلان را ترک کند. براهیم دیاز هم که به رئال مادرید بازگشته است. پس شاید سری‌آ باعث شود تا پولیسیچ بهترین دوران ورزشی خود را تجربه کند و بتواند توانایی‌هایش را به همگان ثابت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی