صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و دو - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

فوتبال ایران در شوک از دست دادن عجمی‌پور

بازیکنی که می‌خواست پدیده باشد

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

حدوداً یک ماه پیش بود که خبر رسید باشگاه صنعت‌نفت آبادان با محمدرضا عجمی‌پور قرارداد ۵ ساله امضا کرد. شاید آن زمان کمتر کسی نام عجمی‌پور را شنیده بود اما حالا اتفاقی افتاد که یک شبه نام این بازیکن روی زبان‌ها افتاد. بازیکنی که قرار بود مهدی قایدی جدیدی برای فوتبال ایران باشد و به عنوان پدیده فصل بیست و سوم به فوتبال ایران معرفی شود اما تقدیر جور دیگری رقم خورد و حالا او در خاک آرمیده است. محمدرضا عجمی‌پور وینگر ۱۸ ساله آبادانی که در بازی تدارکاتی صنعت‌نفت مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی تیمش بود، آنقدر خوب کار می‌کرد که عبدالله ویسی جای ثابتی برای او در نظر گرفته بود تا به عنوان پدیده معرفی شود. عجمی‌پور قرار بود در بازی هفته اول صنعت‌نفت مقابل استقلال هم در ترکیب اصلی باشد اما حالا همه آبادانی‌ها را عزادار کرد تا بازیکنان با غمی بزرگ مسابقات را شروع کنند. بهنام سراج، مربی صنعت‌نفت آبادان که هنوز در شوک درگذشت محمدرضا عجمی‌پور است، از این بازیکن فقید به عنوان یک استثنا نام می‌برد و می‌گوید: «واقعاً همه در شوک هستیم. یک فاجعه بزرگ رخ داده و بازیکنی استثنایی را از دست دادیم. محمدرضا آنقدر باشخصیت و آرام بود که کمتر صدایش را می‌شنیدیم. آنقدر محجوب بود که خجالت می‌کشید با بزرگترهای تیم صحبت کند. زبانم قاصر است از توصیف این بازیکن استثنایی. او واقعاً می‌توانست هم به لحاظ اخلاقی و هم فنی پدیده شود اما اجل امان نداد و این اتفاق تلخ افتاد تا همه عزادار شویم.»
فیاض میردورقی، مدافع جوان صنعت‌نفت آبادان که پیش از این فصل هم سابقه همبازی شدن با محمدرضا عجمی‌پور را دارد، در مورد این بازیکن می‌گوید: «محمدرضا یک استعداد واقعی بود. همانطور که آقای ویسی گفته بود او بدون شک پدیده می‌شد. به لحاظ اخلاقی هم باید بگویم پسر خیلی خوبی بود که همین هم باعث شد حالا یک استان و یک شهر عزادارش شوند. تشکر می‌کنم از همدردی همه مردم که در این چند روز کنارمان بودند. واقعاً نمی‌توانم در مورد محمدرضا چیزی بگویم. در امیدها با هم بودیم و زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان و سیروس پورموسوی با تیم بزرگسالان تمرین می‌کرد که این فصل آقای ویسی او را به تیم اضافه کرد. در بازی با پرسپولیس هم فیکس بود و بازی خیلی خوبی انجام داد. قرار بود در بازی با استقلال هم فیکس باشد. آقا عبدالله روی محمدرضا حساب باز کرده بود اما قسمت نشد به این بازی‌ها برسد و همه را عزادار کرد.»
میردورقی در مورد مرحوم محمدرضا عجمی‌پور ادامه می‌دهد: «خیلی آرام بود و صحبت نمی‌کرد. تمرین می‌کرد و می‌رفت. ما قبلاً این اتفاق تلخ را در مورد مرحوم محسن میرزایی تجربه کردیم و حالا محمدرضا داغ سنگینی بر دل ما گذاشت.»
مدافع صنعت‌نفت آبادان در رابطه با برنامه باشگاه برای بازی اول و اینکه با بازوبند مشکی به زمین می‌روند یا نه، می‌گوید: «بازوبند مشکی یک مسأله نمادین است اما ما و کل استان همه عزادار و ناراحت هستیم. با این حال فکر می‌کنم باشگاه برای بازی اول مقابل استقلال، برنامه‌ای برای گرامیداشت یاد محمدرضای عزیز داشته باشد.»
حسین شنانی دیگر بازیکن صنعت‌نفت آبادان ظاهراً نمی‌تواند در مورد مرحوم محمدرضا عجمی‌پور صحبت کند. بغض گلویش را گرفته و صحبت‌هایش را اینطور شروع می‌کند: «چه بگویم؟ مگر می‌شود چیزی گفت؟ واقعاً شوکه هستیم. باورم نمی‌شود. محمدرضا به لحاظ اخلاقی بازیکن فوق‌العاده باشخصیتی بود. فوتبالیست خیلی خوبی هم بود. واقعاً وقتی می‌خواهم در مورد محمدرضا صحبت کنم بیشتر ناراحت می‌شوم. پسر ساده و مهربانی بود. خدا رحمتش کند و به مادرش صبر بدهد چون واقعاً غم بزرگی است.»
محمدرضا عجمی‌پور وینگر جوان صنعت‌نفت آبادان که قرار بود این فصل به عنوان پدیده لیگ به فوتبال ایران معرفی شود، چهارشنبه شب در جاده اروندکنار در حالی که سوار بر موتورسیکلت بود، به خاطر انحراف از جاده و تصادف شدید، درگذشت. این در حالی بود که عجمی‌پور در تمرین چهارشنبه حضور داشت و اتفاقاً مصاحبه‌ای هم با رسانه باشگاه داشت که می‌گفت می‌خواهد مهدی قایدی جدید فوتبال ایران شود. عجمی‌پور آرزوهای بزرگی در سر داشت و می‌خواست خیلی زود نامش بر سر زبان‌ها بیفتد و راهی تیم ملی شود اما حالا با مرگش، اتفاق تلخی برای فوتبال آبادان و حتی کل ایران رقم زد تا اینطور نامش ورد زبان‌ها شود.

ZOOM

باشگاه صنعت‌نفت که همچنان در شوک درگذشت این بازیکن جوان و ۱۸ ساله به سر می‌برد، در پیام درگذشت این بازیکن نوشت: «محمدرضای عزیز زود بود... خیلی زود... ما روی پدیده شدنت حساب کرده بودیم. این عزا برای فوتبال آبادان نیست و عزای ورزش جهان است. وقتی آینده‌ یک ورزش را از دست می‌دهیم باید جهانی برای این سوگ عزادار باشد. محمدرضای عزیز، محمدرضای مهربان، محمدرضایی که روی پدیده‌شدنت حساب کرده بودیم! زود بود، خیلی زود. سر تسلیم در برابر مشیت الهی خم کرده و امیدواریم عروجت در این روز بزرگ تو را با سید و سالار شهیدان محشور فرماید.» عجمی‌پور در حالی چهارشنبه شب گذشته یعنی ۴ مرداد جان خود را از دست داد که در آستانه روز تولدش (هشتم مردادماه) بود.
مراسم خاکسپاری محمدرضا عجمی‌پور روز گذشته در آبادان و با حضور همه اعضای تیم صنعت‌نفت برگزار شد تا این تیم با غمی بزرگ مسابقات فصل بیست و سوم لیگ برتر را شروع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی