صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی
آزادکاران راهی روسیه شدند
تیم منتخب کشتی آزاد در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام کنکرد روسیه شرکت می‌کند. در ترکیب این تیم 10 کشتی‌گیر حضور دارند. در وزن61 کیلوگرم یاسین رضایی، در وزن65 کیلوگرم کیان محمودجانلو، محمدعلی عموزاد و آرمین حبیب‌زاده، در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور و عرفان الهی، در وزن79 کیلوگرم سبحان یاری، در وزن86 کیلوگرم هادی وفایی‌پور، در وزن92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور و در وزن97 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان ترکیب تیم اعزامی به روسیه را تشکیل می‌دهند.


آرش به فدراسیون جودو برنمی‌گردد
تبرئه میراسماعیلی از اتهام «اختلاس»
مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان به ماجرای رفع تعلیق رئیس پیشین فدراسیون جودو واکنش نشان داد. این روزها شایعه به راه افتاده که آرش میراسماعیلی به فدراسیون جودو برمی‌گردد و حالا مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان دراین باره گفت: «آخرین دادنامه صادر شده برای آرش میراسماعیلی تقریباً از ۷ موضوع مطرح شده از چند مورد تبرئه و تنها یک مورد اتهام آن مربوط به اختلاس بوده که به تصرف غیرقانونی اموال دولتی تغییر عنوان داده شده است. از این موضوع اطلاعی ندارم. عنوان مجرمانه او اختلاس بود و از این مسأله تبرئه شده و به جرم دیگر براساس موضوع ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی دایر بر تصرف غیرقانونی در اموال دولتی با پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است. برحسب اتهامات وارده به آرش میراسماعیلی عناوین مجرمانه او از ۷ مورد تبرئه شده و یک مورد آن تغییرعنوان پیدا کرده که در حال بررسی و رسیدگی است. با توجه به رأی صادر شده، این موضوع در حال بررسی و رسیدگی است و منتظر رأی و تصمیم قطعی از سوی حوزه معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هستیم.»


سهمیه وزنه‌برداری در هانگژو کم نشد
سهمیه‌های وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی کم نمی‌شود و این رشته ۱۰ سهمیه در هانگژو دارد. سجاد انوشیروانی با اشاره به تعداد سهمیه وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی هانگژو و اینکه گفته شده است شاید کاهش سهمیه داشته باشند، گفت: «به ما اعلام کردند اما با توجه به صحبت‌هایی که کرده‌ایم، حل شد. وزنه‌برداری هفت سهمیه مردان و سه سهمیه بانوان دارد. اعتقاد داریم هر مسابقه برای بانوان، یک قدم روبه جلو است و به این میادین نیاز دارند. در مورد مردان نیز هر هفت نفر که شرکت می‌کنند شانس مدال هستند. ما یک لیست کلی از نفرات را به کمیته ملی المپیک داده‌ایم و از بین آنها هفت نفر در بخش مردان و سه نفر در بخش زنان انتخاب می‌شوند.» انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که تیم وزنه‌برداری برای مسابقات قهرمانی جهان به صورت کامل اعزام می‌شود یا خیر؟ ادامه داد: «قهرمان جهان ۲۰۲۳ یکی از اصلی‌ترین مسابقات گزینشی المپیک است. قطعاً برنامه کادرفنی این است که از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم تا سه نفر از بین آنها به المپیک بروند.»

جستجو
آرشیو تاریخی