صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

چرا علیرضا به امریکا، فرانسه و عربستان نرفت؟
جهانبخش و رد پیشنهاد 300 میلیاردی
یک دهه از حضور علیرضا جهانبخش در فوتبال اروپا می‌گذرد، دهه‌ای که برای او بسیار پر بار و همراه با اتفاق‌های خوب بوده است. او اکنون با وجود پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از باشگاه‌های عربستانی و یک پیشنهاد خوب از تیمی فرانسوی، قصد دارد با فاینورد به فوتبال خود در اروپا ادامه بدهد. جهانبخش که در آستانه 30 سالگی است، در پنجره نقل‌ و انتقالات تابستان جاری پیشنهادهای زیادی از نقاط مختلف جهان دریافت کرده که برخی از آنها وسوسه‌‌انگیز بوده‌اند اما کاپیتان تیم ملی پس از بازی در لیگ کنفرانس اروپا و لیگ اروپا با فاینورد، حالا تنها یک هدف در سر دارد و آن تجربه بازی در بهترین تورنمنت باشگاهی اروپا یعنی لیگ قهرمانان است.
او که بازی در سه دوره جام جهانی را با تیم ملی ایران تجربه کرده، اخیراً پیشنهاد خوبی از یک باشگاه ریشه‌دار فرانسوی دریافت کرده و حتی هفته گذشته مذاکراتی به دعوت این باشگاه بین مدیربرنامه‌های جهانبخش و نماینده این باشگاه در کشور فرانسه برگزار شد اما در نهایت علیرضا به این پیشنهاد پاسخ منفی داد. بال ملی‌پوش فاینورد همچنین پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی از دو باشگاه عربستانی دریافت کرده که یکی از آنها دستمزد 6 میلیون دلار در سال و دیگری دستمزد 5/3 میلیون دلار در سال را پیشنهاد کردند ولی در حال حاضر پروژه ورزشی و بازی در لیگ قهرمانان برای علیرضا در اولویت است.
بازیکن ایرانی فاینورد که در کارنامه حرفه‌ای‌‌اش آقای گلی اردویژه هلند در فصل 18-2017 با پیراهن تیم AZ آلکمار را دارد، همچنین پیشنهادی از یک باشگاه هلندی، چهار پیشنهاد از باشگاه‌های ترکیه‌ای و دو پیشنهاد خوب از لیگ حرفه‌ای فوتبال امریکا (MLS ) روی میز داشت که ترجیح داد همه آنها را نادیده بگیرد.


آغاز دومین فصل مشترک بازیکنان ایرانی
حضور در اروپا، هدف کریمی و حسینی
تیم فوتبال کایسری‌اسپور با در اختیار داشتن سیدمجید حسینی (مدافع) و علی کریمی (هافبک) آماده‌سازی پیش‌ فصل جدید سوپر لیگ ترکیه را زیر نظر کادر فنی‌اش دنبال می‌کند. سیدمجید حسینی و علی کریمی دومین فصل حضور مشترک‌شان را در تیم کایسری‌اسپور ترکیه سپری می‌کنند. این تیم در فصل گذشته این مسابقات رتبه هشتم جدول رده‌بندی را به دست آورد. کادرفنی و بازیکنان کایسری‌اسپور قصد دارند این فصل رتبه بهتری کسب کنند و راهی رقابت‌های اروپایی شوند.


الکویت و پوردارا در عربستان
الکویت که یکشنبه شب در ورزشگاه ملک فهد دیداری دشوار و سنگین مقابل الهلال عربستان برگزار کرد، دوشنبه شب وارد شهر ابها شد. با توجه به تمایل کادر فنی و در رأس آنها، بوریس بونجاک سرمربی صربستانی، برای ریکاوری پس از نبرد سنگین با الهلال، الکویت دیروز اولین تمرین خود را در ابها برگزار کرد. علی پوردارا، ملی‌پوش تیم امید ایران که در الکویت توپ می‌زند نیز کاروان تیم مشهور این کشور را همراهی می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی