صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت و یک - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

سلطانی‌مهر: لژیونر نشدم که به جام ملت‌ها بروم

استقلال خوزستان شگفتی‌ساز می‌شود

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار

محمد سلطانی‌مهر که فصل گذشته شرایط خوبی در ذوب‌آهن اصفهان داشت و در اکثر بازی‌ها به میدان رفت، این فصل با پیشنهاد خوبی از استقلال تاجیکستان مواجه شد اما به خاطر اینکه شانس دعوت به تیم ملی را بالا ببرد، فعلاً در لیگ برتر ایران ماند تا تلاشش بیشتر دیده شود. سلطانی‌مهر در رابطه با حضور در استقلال خوزستان، شرایط این تیم و... صحبت‌های جالبی دارد.
چطور شد به استقلال خوزستان رفتی؟ بحث لژیونر شدنت مطرح بود و ظاهراً مشتاق بودی به استقلال تاجیکستان بروی اما ناگهان با استقلال خوزستان قرارداد امضا کردی...
بله، من حدوداً ۶۰ روز پیش، از استقلال تاجیکستان پیشنهاد رسمی داشتم و خودم هم مشتاق بودم بروم اما وقتی با مدیربرنامه‌هایم مشورت کردم، ترجیح دادم این فصل در ایران بمانم و ان‌شاءالله نتیجه خوب بگیرم و فصل بعد لژیونر شوم. استقلال تاجیکستان با توجه به اینکه در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و با تیم‌های خوبی بازی خواهد کرد، گزینه خوبی بود اما این فصل بهتر است در لیگ برتر ایران بمانم.
یعنی مبلغ پیشنهادی خوب نبود؟
مبلغ بدی نبود اما چون امسال، سال جام ملت‌های آسیا است، ماندنم بهتر خواهد بود.
فکر می‌کنی به تیم ملی دعوت شوی؟
یکی از هدف‌هایم حضور در تیم ملی و بازی در جام ملت‌های آسیا است.
یعنی امیدوار هستی در این مقطع به تیم ملی دعوت شوی و به جام ملت‌ها بروی؟
صد درصد. البته هر سرمربی ملاک‌های خودش را دارد و بازیکنان خوبی در پست من حضور دارند که در رقابت هستیم. استقلال خوزستان دیرینه خوبی دارد و شناخت از آقای پورموسوی و البته آقای امیرحسین پیروانی دستیار ایشان دارم، در تیم ملی امید سرمربی‌ام بوده و مسابقات زیادی از جمله جام جهانی را تجربه کردیم که باعث شد استقلال خوزستان را انتخاب کنم. در کل تیم خیلی خوبی داریم که واقعاً از وقتی در اردوی تیم و تمرینات حضور پیدا کردم، غافلگیر شدم. استقلال خوزستان امسال می‌تواند جزو شگفتی‌های لیگ باشد. امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم. همانطور که می‌دانید فوتبال جنوبی‌ها زبانزد است. خوشحالم به خوزستان آمدم و تمام تلاشم را برای موفقیت تیم انجام می‌دهم. این را هم بگویم که استقلال خوزستان را با دلم انتخاب کردم.
یک سری کارشناس فوتبال معتقدند بازیکنان تیم ملی از تیم‌های اول تا ششم جدول انتخاب می‌شوند و خیلی کم پیش می‌آید بازیکنی از تیم‌های میانه یا پایین جدول به تیم ملی دعوت شود. این مسأله به شما استرس نمی‌دهد؟
نه، شاید سلیقه مربی اینطور باشد و من نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم اما فوتبالیست اگر تمام سعی و تلاشش را کند، بیشتر دیده می‌شود. بازی با ۶ تیم بالای جدول هم چون معمولاً به صورت زنده پخش می‌شود، باعث بهتر دیده شدن خواهد شد. پس اگر بهترین عملکرد را انجام دهیم از چشم مربی تیم ملی دور نمی‌ماند. با آمدن سرمربی ایرانی یعنی آقای قلعه‌نویی، حالا شانس دیده شدن هم بیشتر است. در این مدت هم دیدیم یک سری بازیکنان نسبتاً گمنام به تیم ملی دعوت شدند. به هر حال سوت شروع بازی‌ها هنوز نخورده و هزار اتفاق ممکن است رقم بخورد.
هدف‌گذاری استقلال خوزستان روی ماندن در لیگ برتر است یا هدف بزرگ‌تری را دنبال می‌کند؟
هدف‌گذاری تیم، فقط ماندن در لیگ برتر نیست. نتایج بازی‌های دوستانه ملاک نیست و خوب بازی کردن، آمادگی بدنی و پیشرفت از همه چیز مهم‌تر است. به جرأت می‌توانم بگویم استقلال خوزستان می‌تواند شگفتی‌ساز شود و جزو ۱۰ تیم بالای جدول باشد. با تلاش بازیکنان، کادرفنی و مدیریت به این مهم دست پیدا می‌کنیم.
بازی اول هم نزدیک است. بازی با شمس‌آذر قزوین...
بازی اول پنجشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. استقلال خوزستان و شمس‌آذر فصل گذشته ۲ بار با هم بازی کردند و حتماً شناخت خوب و کاملی از هم دارند. از شروع هفته آینده آنالیز خواهیم داشت تا بتوانیم پرقدرت و قوی ظاهر شویم و ۳ امتیاز شروع مسابقات را در خانه بگیریم. همین اول بگویم به کمک هواداران استقلال خوزستان نیاز داریم. می‌دانم استقلال خوزستان هواداران زیادی دارد که امیدوارم با باز شدن در ورزشگاه‌ها و شروع مسابقات کمک و حمایت کنند تا بتوانیم از همین اول کار را پرقدرت شروع کنیم و تیم را در میانه جدول نگه داریم.
گرمای خوزستان اذیت‌تان نمی‌کند؟
هنوز تجربه نکردم. البته چند سال پیش ۱۰ بازی میهمان مردم بوشهر بودم و گرمای جنوب را تا حدودی تجربه کردم. البته تمرینات استقلال خوزستان تا مهرماه در تهران خواهد بود و فقط برای مسابقات به اهواز می‌رویم که این یک حسن است. به هر حال قوی و پرقدرت رو به جلو می‌رویم و بازی‌های خوبی که در خور شأن و شخصیت استقلال خوزستان است، انجام خواهیم داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی