صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نیوزیلند یک قدم تا شگفتی‌سازی

تاریخ‌سازی مسی کوچک مقابل آرژانتین!

 

محسن ذاکری
خبرنگار
مرحله گروهی جام جهانی فوتبال زنان در سال 2023 میلادی به دور دوم بازی‌ها در مرحله گروهی رسیده و 32 تیم حاضر در رقابت‌ها همگی یک بازی انجام داده‌اند.
تیم فوتبال نروژ در بازی افتتاحیه مسابقات روز پنجشنبه هفته گذشته به مصاف نیوزیلند رفت و در کمال تعجب با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم میزبان شکست خورد تا با شوک عجیبی روبه رو شود. اما آنها می‌توانند با پیروزی مقابل سوئیس به اولین سه امتیاز خودشان در این دوره از مسابقات برسند. سوئیس در بازی اول موفق شد مقابل فیلیپین به پیروزی برسد و حالا این فرصت را دارد که با قطعی کردن حذف واکینگ‌ها به عنوان اولین تیم به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها صعود کند.

رویا محقق می‌شود؟
شاید اگر نیوزیلند به عنوان میزبان مشترک نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان از سوی فیفا انتخاب نشده بود، توانایی صعود به این مسابقات را نداشت. آنها اما حالا به واسطه کسب امتیاز میزبانی در این تورنمنت هیجان‌انگیز حضور دارند و روز پنجشنبه هم اولین پیروزی فوتبال‌شان در تاریخ جام‌های جهانی زنان و مردان را مقابل نروژ یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به دست آوردند.
شاگردان تام سرمانی امروز در دومین بازی در مرحله گروهی به مصاف تیم ملی فوتبال فیلیپین می‌روند. مسابقه‌ای که با توجه به شرایط به نظر می‌رسد به سود نیوزیلند به پایان برسد تا آنها در اولین روز دور دوم یک صعود رویایی به مرحله حذفی را تجربه کنند.
انتقام با تعویض طلایی
مهم‌ترین بازی روز ماقبل پایانی هفته اول مرحله گروهی جام جهانی زنان 2023 به جدال دو تیم ایتالیا و آرژانتین اختصاص داشت. مسابقه‌ای که مطابق انتظار از سوی هر دو تیم با احتیاط آغاز شد. مهم‌ترین چهره بازی ایتالیا و آرژانتین، کریستینا گیرلی، بازیکن جوان ایتالیا بود که دقیقه 83 به زمین آمد و 4 دقیقه بعد دروازه آلبی سلسته را باز کرد. جولیا دراگونی بازیکن 16 ساله که به او لقب مسی کوچک فوتبال زنان را داده‌اند نیز به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا و دومین بازیکن اروپایی جوان تاریخ جام جهانی زنان در این بازی تاریخ‌ساز شد.

خط و نشان ژرمن‌ها برای مدعیان
در دومین بازی روز گذشته دو تیم آلمان و مراکش در ورزشگاه مستطیلی شهر ملبورن به مصاف یکدیگر رفتند و آلمان با اقتدار و با نتیجه 6 بر صفر مقابل حریف آفریقایی خود به پیروزی رسید. تیم زنان آلمان قصد دارد عملکرد فاجعه‌بار تیم مردانشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم جبران کند هر چند نمی‌توان قدرت مراکش را با تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی مانند امریکا که احتمال تقابل آلمان با آنها در مراحل حذفی وجود دارد، مقایسه کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی