صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نمایش امیدوارکننده بلینگام در رئال مادرید

آمادگی ترسناک وینی!

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
بیشتر صحبت‌ها در این فصل در مورد رئال مادرید (البته به جز ماجرای حاشیه‌ای امباپه!) راجع به این است که این تیم مهاجم نوک تخصصی درجه یک ندارد.
اما شاید این تیم خیلی فوری نیاز به یک مهاجم نوک یا بازیکنی بزرگ مثل امباپه نداشته باشد چون آنها بازیکنی مثل وینیسیوس جونیور را دارند که در پست وینگر بار گلزنی تیم را نیز به دوش می‌کشد و در این کار نیز عالی عمل می‌کند.
وینی توانایی خود را با یک 45 دقیقه درخشان در بازی دوستانه مقابل میلان نشان داد، دیداری که با برد 3- 2 رئال مادرید و با کامبک این تیم همراه بود. میلان ابتدا با گل‌های فیکایو توموری و لوکا رومرو رئال را شوکه کرد و نیمه اول را 2- 0 به سود خود تمام کرد.
البتـــــــــه رئال مادرید با حضــــــــــــــــــــور درخشان جود بلینگام در خط میانی موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد که هیچ کدام در نیمه اول منجر به گل نشد.
ورود وینیسیوس در نیمه دوم اما همه چیز را عوض کرد و دو گل والورده و یک گل از وینی برد شیرین و روحیه‌بخشی را برای شاگردان کارلو آنچلوتی در تور پیش‌فصل امریکا رقم زد.

جادوی برزیلی
رئال قطعاً دوست داشت که در این فصل هم کریم بنزما و وینیسیوس را با هم داشته باشد، دو بازیکنی که در موفقیت‌های سه سال اخیر تیم نقشی تأثیرگذار داشتند اما وینی ثابت کرد که به تنهایی هم می‌تواند کمک زیادی به رئال بکند. او خط دفاعی میلان را با حرکات ویران‌کننده خود بارها آزار داد و آمادگی خود را به رخ کشید. فصل آینده مدافعان سمت راست تیم‌های حریف رئال مقابل این تیم اوقات کابوس‌واری خواهند داشت!

سیستم جدید رئال
کارلو آنچلوتی وعده داده بود که رئال مادرید با یک سیستم جدید به میدان برود و این اتفاق در بازی مقابل میلان به نمایش درآمد. سفیدها با 2-4-4 لوزی شروع کردند که در آن بلینگام نقش شماره 10 را داشت و سه هافبک دیگر پشت سر او بودند. با این حال این سیستم خیلی هم خوب جواب نداد. خوسلو و براهیم دیاز ترکیب ناآشنای خط حمله رئال در نیمه اول بودند و رودریگو و وینیسیوس هم در نیمه دوم در ابتدا با این سیستم ناآشنا بودند. جا افتادن این سیستم در رئال قطعاً نیاز به زمان دارد.

بلینگام
آنچلوتی در حال آزمون و خطا در ترکیب فعلی تیمش است و می‌داند که زمان لازم است تا همه چیز مطابق میل او شود. اما جود بلینگام خرید جدید رئال از همان ابتدای بازی یک بازی محوری داشت که به خوبی فضای بین خط میانی رئال و خط دفاع حریف را پر می‌کرد. به نظر می‌رسد این پست یک موقعیت رؤیایی برای بلینگام فراهم کرده که در آن به راحتی می‌تواند دریبل بزند و خلق موقعیت کند. از بلینگام انتظار گلزنی نمی‌رود اما او به عنوان یک بازیکن خلاق می‌تواند پاس گل‌های زیادی را در این فصل به نام خود ثبت کند. در بازی با میلان،‌ مشکل از بازیکنانی بود که پاس‌های بلینگام را دریافت کردند اما موفق به گل کردن آنها نشدند‍!

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی