صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

قهرمانی لهستان و سومی سامورایی‌ها در لیگ ملت‌های والیبال

آرزوی ایران در دست ژاپن

لیگ جهانی والیبال در حالی به پایان رسید که لهستان با غلبه بر امریکا یک بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر
برد.
 ژاپن هم با برتری مقابل ایتالیا، روی سکوی سوم ایستاد.
به این ترتیب سامورایی‌ها پس از پشت سر گذاشتن یک تورنمنت فوق‌العاده، به حداقل مدال ممکن دست پیدا کردند تا برای اولین بار روی سکوی این رقابت‌ها بایستند.
سامورایی‌ها در رده پنجم
پس از پایان لیگ ملت‌های والیبال و توزیع امتیازها، لهستانی‌ها پس از قهرمانی جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی را حفظ کردند و امریکا، ایتالیا و برزیل هم در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. در این میان ژاپنی‌ها به لطف مدال برنز خود در لیگ ملت‌ها، یک پله دیگر در رده‌بندی جهانی بالا آمدند و در رده پنجم دنیا ایستادند. عنوان ارزشمندی که ثمره عملکرد خوب آنها طی سال‌های اخیر بوده و بهترین عنوانی است که یک تیم آسیایی در چند دهه گذشته از آن خود کرده است.

ایران در رده دهم
تیم ملی ایران که لیگ ملت‌ها را با 10 باخت و 2 برد در مرحله مقدماتی به پایان برد، در پایان این مسابقات در جایگاه دهم خود باقی ماند. اتفاقی که به سبب بازماندن تمام تیم‌های پایین از ایران از صعود به مرحله نهایی مسابقات افتاده است. در رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال، فرانسه، آرژانتین، اسلوونی و صربستان در رده‌های ششم تا نهم و بالاتر از ایران قرار دارند.

آرزوی ایران در دست ژاپن
رسیدن به نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال اتفاق عجیب و غریب و دست‌نیافتنی برای والیبال ایران نبوده و نیست. نسل طلایی والیبال ایران در 13،12 دوره حضور خود در این مسابقات، دو بار حضور در نیمه نهایی و دو عنوان چهارمی را کسب کرده است. با این حال شیوه رسیدن ژاپنی‌ها به نیمه نهایی این مسابقات و کسب مدال برنز، درست همان چیزی است که سال‌‌ها آرزوی والیبال ایران بود. آرزویی که هیچگاه به آن دست پیدا نکردیم و حالا شاید برای محقق شدن آن، به نسل‌های آینده امیدوار باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی