صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و شصت - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

جهانبخش: با دوچرخه بزرگ شدم

با فاینورد اهداف بزرگتری در سر دارم

امیر اسدی
خبرنگار
علیرضا جهانبخش از جمله بازیکنانی است که هیچگاه دست از مبارزه برنمی‌دارد و برای به دست آوردن جایگاهش، دست از تلاش نمی‌کشد. این را پیش‌تر در برایتون دیدیم و فصل قبل هم در فاینورد. جایی که او در نقل و انتقالات زمستانی حتی تا آستانه جدایی از فاینورد پیش رفت اما ماند، جنگید، جایگاهش را پس گرفت و در نهایت همراه با تیمش عنوان قهرمانی اردیویسه را کسب کرد. جهانبخش در مسیر رسیدن به این قهرمانی و بخصوص در نیم فصل دوم یکی از بازیکنان مؤثر فاینورد بود که گاهی گل‌های سه‌ امتیازی‌اش در وقت‌های تلف شده به فریاد قهرمان اردیویسه رسید. حالا هم او همراه با فاینورد در اردوی اتریش حضور دارد و رفته رفته به مرز آمادگی نزدیک می‌شود.

علی جهان در جنوب هلند
فاینورد برای رسیدن به آمادگی، اردوی خود را در جنوب هلند و شهر بارندرچت بر پا کرد. شهری کوچک در نزدیکی روتردام که میزبان قهرمان فصل 2023-2022 اردیویسه است. فاینورد در کمپ اسپورت پارک اسمیت‌شوک حضور داشت و حالا یک هفته‌ای است که در سالزبورگ اتریش اردوی خود را برگزار کرده.

بنفیکا و ویارئال، حریفان بعدی
بعد از تقابل با زووله، رویال یونیون و بروژ،  فاینورد دو بازی تدارکاتی دیگر برابر تیم‌های قدرتمندی چون ویارئال اسپانیا و بنفیکا پرتغال برگزار می‌کند و سپس به اردوی خود پایان می‌دهد. بنابراین باید منتظر تقابل جهانبخش با بازیکنان مطرح ویارئال و بنفیکا باشیم.

علیرضا در فینال جام
یوهان کرویف
در هلند همه ساله جامی به نام یوهان کرویف برگزار می‌شود که برای معرفی تیم قهرمان سوپرجام است. فاینورد و پی اس وی آیندهوون امسال فینال این جام را برگزار می‌کنند. این بازی روز 13 مرداد و از ساعت 21:30 دقیقه آغاز می‌شود و جهانبخش هم برای کسب دومین قهرمانی با فاینورد انگیزه بالایی دارد.

دربی روتردام، هفته دوم
رقابت‌های لیگ هلند هم از تاریخ 22 مرداد آغاز می‌شود که فاینورد در اولین هفته میزبان فورتاناسیتارد است. تیمی نه چندان قدرتمند که باید به میهمانی قهرمان فصل قبل اردیویسه بیاید. در هفته دوم هم فاینورد دربی روتردام را مقابل اسپارتا برگزار خواهد کرد.

همبازی محرمی
 رقیب جهانبخش
 رسانه‌های ورزشی هلند می‌گویند ایوانوسچ با فاینورد به توافق کامل رسیده و به زودی برای تست‌های پزشکی عازم این کشور می‌شود. ایوانوسچ با دیناموزاگرب تا سال 2026 قرارداد دارد و در زاگرب با صادق محرمی همبازی است. لوکا ایوانوسچ در همان پستی بازی می‌کند که علیرضا جهانبخش حضور دارد و پیوستن او به فاینورد یعنی علیرضا باید با یک رقیب جدید رقابت کند.

فعالیت در توئیتر
جهانبخش قصد دارد فعالیت خود را در توئیتر بیشتر کند و به همین دلیل این مسأله را با فالوورهای خود در میان گذاشته است. بنابراین از این پس می‌توانیم توئیت‌های جدیدی از علیرضا ببینیم و بیشتر در جریان بازی‌ها و البته فعالیت‌های او در هلند قرار بگیریم.

اولین تجربه در لیگ قهرمانان
علیرضا جهانبخش با اینکه سال‌هاست در فوتبال اروپا حضور دارد اما هنوز در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکرده. او با توجه به قهرمانی فاینورد در اردیویسه، این فصل می‌تواند اولین تجربه بازی در این تورنمنت مهم را به دست بیاورد. همین مسأله باعث شده تا او به ادامه همکاری با فاینورد ترغیب شود.

واکنش به یک شایعه
یکی، دو هفته قبل بود که شایعه‌ای با این مضمون منتشر شد که جهانبخش قصد جدایی از فاینورد را دارد. علیرضا در گفت و گویی کوتاه با رد این شایعه گفت: «همانطور که می‌گویید، این موضوع شایعه است و من هرگز به جدایی از فاینورد فکر نمی‌کنم. اصلاً چرا باید از فاینورد بروم؟ ما در لیگ قهرمانان اروپا حضور داریم و این تجربه مهمی برای من خواهد بود. ضمن اینکه اهداف بزرگتری با فاینورد دارم و می‌خواهم باز هم همراه تیمم جام بیاورم و به قهرمانی‌های دیگری برسم.»

علاقه به دوچرخه‌سواری
از همان دوران کودکی علیرضا علاقه بسیاری به دوچرخه داشته و این را در سال‌های اخیر هم نشان داده است. او در اردوی فاینورد، اوقات فراغت خود را با دوچرخه می‌گذراند: «از بچگی عاشق دوچرخه بودم و با دوچرخه بزرگ شدم. آن هم به واسطه اینکه پدرم در کارخانه دوچرخه‌سازی کار می‌کرد. من جزو معدود بازیکنانی بودم که هر روز با دوچرخه سر تمرین می‌رفتم و برمی‌گشتم.»

جستجو
آرشیو تاریخی