کرمانی مقدم: یحیی می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری مقابل استقلال را ادامه ‌دهد

مهاجم نگیریم در بازی‌های داخلی هم به مشکل می‌خوریم

مرتضی کرمانی مقدم، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است عادت به برد در بازی‌های تدارکاتی باید کماکان ادامه داشته باشد تا روند بردهای پرسپولیس به بازی‌های بزرگ و رسمی هم به شکل خوبی وصل شود. مهاجم اسبق پرسپولیس کسب کامل امتیازهای اول فصل را برای پرسپولیس بسیار مهم می‌داند. مهاجم سابق برای حضور هر چه قوی‌تر پرسپولیس در آسیا معتقد است این تیم باید برای قهرمانی در آسیا مهاجم خارجی ششدانگ جذب کند و حتی احتمال می‌دهد با بضاعت کنونی در خط حمله در مسابقات داخلی هم ممکن است پرسپولیس به مشکل بخورد.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
بعد از صعود داماش برای فصل بعد هم با این تیم ادامه خواهید داد؟
امتیاز تیم فروخته شد و مالکی که ما را به این تیم آورده بود امتیار تیم را به شخص دیگری واگذار کرد. به همین دلیل با مالک جدید به توافق نرسیدیم و برای فصل جدید تیم با کادر دیگری کارش را ادامه خواهد داد اما به هر حال نکته مهم این بود که فرشاد و من به بهترین شکل برای تیم داماش کارمان را انجام دادیم و این تیم را به یک رده بالاتر که هدف اصلی باشگاه و هوادارانش برای این فصل بود ارتقا دادیم.
جذب مهاجم ششدانگ برای پرسپولیس تبدیل به دغدغه مهم یحیی شده ضمن اینکه دروازه‌بان خوبی هم برای اینکه پرسپولیس از یک ذخیره مطمئن بهره‌مند شود فعلاً پیدا نشده!
واقعاً این یک حقیقت غیر قابل کتمان است که اگر پرسپولیس نتواند مهاجم ششدانگی جذب کند به مشکل می‌خورند چون ما باید در سه جام مهم بازی کنیم و بازی‌های بسیار دشوار لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش رو داریم. در مورد دروازه‌بان هم به نظرم یحیی باید به درواز‌ه‌بان‌های جوان فعلی اعتماد کند یا از ننکا، مربی دروازه‌بان‌های تیمش که توانایی جذب دروازه‌بان خارجی زیر 23 سال و معرفی دروازه‌بانی خوب را دارد، استفاده کند. البته اگر این امر هم مهیا شد پرسپولیس حتماً باید دروازه‌بانی که قصد جذبش را دارد در چند بازی تدارکاتی محک زده و یا یکی، دو هفته‌ای در تمرینات حضور داشته باشد تا ریسک جذب دروازه‌بان جدید خصوصاً سنگربان جوان به حداقل برسد. در مقام قیاس در حال حاضر جذب مهاجم جدید برای پرسپولیس ضروری‌تر از هر پست دیگری حتی دروازه‌بان است و به هیچ وجه نباید یحیی از کنار این نکته مهم بگذرد. چه بسا که اگر مهاجم خوب و ششدانگ جذب نکنیم حتی ممکن است برای فاز تهاجمی برای رقابت با بقیه مدعیان و لیگ خودمان هم به مشکل بخوریم.
در رابطه با احتمال جدایی سرلک و تأثیر این نکته در خط میانی پرسپولیس چه تحلیلی دارید؟
سرلک بازیکن خیلی خوبی است و به نسبت بقیه هافبک‌های دفاعی از شرایط فنی بهتری برخوردار است. قطعاً باشگاه و یحیی تلاش‌شان را انجام خواهند داد که این سنگربان را حفظ کنند اما اگر به هر دلیلی این امر هم مهیا نشد به نظرم اسدبیگی و ریگی قادرند به عنوان هافبک دفاعی به خوبی ایفای نقش داشته باشند و مشکلی برای آنها به وجود نخواهد آمد.
در رابطه با بردهای متوالی پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی چه صحبتی دارید؛ بازی‌هایی که سرخپوشان در تمامی چهار دیدارش هم به برتری رسیده‌اند؟
بازی‌های دوستانه شرایطش با بازی‌های رسمی متفاوت است اما به هر حال از آنجا که پرسپولیس در همه بازی‌هایش پیروز شده خبر خوبی است. این مسأله می‌تواند با وصل شدن به بازی‌های رسمی اتفاق خوبی برای پرسپولیس باشد که در این صورت حتماً سرخپوشان قادر خواهند برود عادتشان را ادامه داده و در بازی‌های ابتدای فصل هم با پیروزی و کسب سه امتیاز کارشان را ادامه دهند. این امر در صورت ادامه پیدا کردن حتماً می‌تواند شرایط پرسپولیس را برای رسیدن به صدر و پیروزی در بازی‌های بزرگ مهیا سازد.
منظورتان بازی دربی در هفته پنجم است؟
عادت به برد موجب می‌شود که پرسپولیس با جمع کردن امتیازهای هفته اول که ارزش زیادی دارد در هفته پنجم با آمادگی خوب و با روحیه برد به مصاف استقلال برود. این مسأله حتماً برای پرسپولیس مؤثر خواهد بود. خصوصاً اینکه یحیی هم مربی برنده بود و تا آنجا که من می‌دانم در پرسپولیس و در چند سال اخیر به استقلال نباخته است.
در خصوص رویارویی تفکرات یحیی و نکونام که دو سبک کاملاً متفاوت دارند چه ارزیابی دارید؟
یحیی مربی خوب و تهاجمی است که راه بردن تیم‌ها را خوب بلد است. از سوی دیگر تیم‌های جواد نکونام هم با احتیاط بازی می‌کنند و سرسختی خاص خودشان را دارند. نکونام سعی کرده راه کی‌روش را در ایران ادامه دهد اما با توجه به شرایطی که دو تیم سرخابی دارند فکر می‌کنم یحیی قادر است رکورد شکست‌ناپذیری‌اش مقابل استقلال را حفظ کرده و باز هم تیمش را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند.

جستجو
آرشیو تاریخی