صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نکاتی از برد 2-صفر منچستریونایتد مقابل توپچی‌ها؛ این آرسنال با روزهای خوب فاصله دارد

نمایش درخشان کاپیتان برونو

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
کاپیتان برونو نشان داد که شایسته بستن بازوبند منچستریونایتد است. برونو فرناندس در دیدار دوستانه پیش فصل در امریکا مقابل آرسنال یک گل زد و روی گل دوم تیمش هم تأثیرگذار بود تا یونایتد در یک نبرد جذاب مقابل رقیب لیگ برتری خود به برد شیرین 2-صفر برسد. این یک بازی پر برخورد بود که بسیار جدی‌تر از یک بازی دوستانه نشان می‌داد و البته نکات مهمی را در مورد دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس در فصل جدید به همراه داشت.

خط هافبک پر ایراد
آرسنال سرمایه‌گذاری سنگینی در خط میانی خود در این تابستان انجام داده و حدود 200 میلیون پوند را صرف خرید کای هاورتز و دکلان رایس کرده تا مارتین اودگارد را در مرکز زمین حمایت کنند. این سه نفر شنبه شب در کنار هم به میدان رفتند تا نمایی از تیم آرسنال فصل آینده را ارائه کنند. اما این ترکیب خیلی جواب نداد. رایس مثل همیشه قابل اتکا بود و فضاهای خالی میانه میدان را پر می‌کرد اما از پاس‌های خوب او خبری نبود. هاورتز دقیقاً نشان داد بازیکنی است که در خط میانی بازی نکرده است. این خرید گرانقیمت توپچی‌ها در بخش زیادی از نیمه اول در گرفتن و حفظ توپ مشکل داشت،‌ ضمن اینکه دوندگی‌های او نیز یا با تأخیر بود یا اشتباه! در این بازی حتی اودگارد که بهترین بازیکن تیمش هم بود، عملکرد درخشانی نداشت. اشتباهاتی در جایگیری، پاس‌های ناموفق و ضعف در کارهای دفاعی مواردی بود که از اودگارد بعید به نظر می‌رسید اما در بازی او دیده شد.

بازگشت سانچو
به روزهای درخشان
دوران حضـــــــــــــــــــــــــــور جیدون سانچـــــــــــــــــــــو در منچستریونایتد تحت تأثیر مصدومیت‌ها و عملکرد ناموفق او قرار گرفته است. بازیکنی که برای خریدش 75 میلیون پوند پرداخت شد، هیچ‌گاه نتوانسته در منچستر انتظارات را برآورده کند. او بازیکن با استعدادی اســـــــــــــــــــت که طی دو فصل گذشته حتی نتوانسته شبیه گذشته خود باشد. با این حال نمایش او مقابل آرسنال امیدوار کننده بود. بازی در پست ناآشنای شماره 9 کاذب، نه تنها سانچو را دچار مشکل نکرده بود بلکه باعث شد او خط دفاعی آرسنال را بارها آزار دهد. دوندگی او بین خط میانی و خط حمله نیز قابل تحسین بود. سانچو اگر در روز خوب خودش باشد از تمام وینگرهای پرشمار منچستریونایتد بهتر است. او یکی از بازی‌های جادویی خود را به یاد روزهای خوبش در دورتموند انجام داد اما لازم است که چنین نمایشی را در طول فصل بیشتر تکرار کند.

کاپیتان برونو
بعد از اینکه بازوبند کاپیتانی یونایتد از هری مگوایر گرفته شد، برونو فرناندس کاندیدای اصلی بستن بازوبند بود و همین اتفاق نیز افتاد. ملی‌پوش پرتغالی طی دوران حضورش در یونایتد در منچستر چند باری بازوبند را بسته است اما حالا کاپیتان اول و یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان شیاطین سرخ به حساب می‌آید. با این حال تردیدهایی در مورد توانایی‌های او در هدایت تیم درون زمین وجود داشت. در باخت تحقیرآمیز 7-صفر منچستریونایتد مقابل لیورپول در فصل گذشته برونو عملکرد خوبی به عنوان کاپیتان نداشت و زبان بدن و حرکات او مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال او در بازی مقابل آرسنال کار خود را عالی انجام داد. فرناندس تأثیرگذارترین بازیکن منچستر بود و گلزنی هم کرد. باید دید در فصل جدید برونو چطور کاپیتانی برای قرمزهای شهر منچستر خواهد بود.

این آرسنال آماده نیست!
اواخر فصل قبل، زمانی که آرسنال برتری 12 امتیازی خود در لیگ برتر انگلیس را از دست داد و جایگاه خود را به منچسترسیتی قهرمان هدیه داد، اشتباهات زیادی در بازی این تیم دیده می‌شد. اشتباهات رمز دیل درون دروازه،‌ تکل‌های اشتباه اولکساندر زینچنکو مقابل لیورپول و اشتباهات دفاعی عجیب تیم مقابل وستهم. برخی از این اشتباهات آشنا در بازی مقابل یونایتد هم دیده شد. رمز دیل می‌توانست روی گل اول حریف بهتر کار کند. گابریل روی گل دوم مقصر بود. بازی‌های پیش فصل زمانی برای رفع اینگونه اشتباهات است. با این حال برخی اشتباهات آرسنالی‌ها مثل یک کابوس آشنا برای هواداران این تیم بودند و تیم آرتتا نشان داد که هنوز فاصله زیادی تا آمادگی کامل خود دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی