خبر

والیبال زیر 16 سال قهرمانی آسیا
صدرنشینی پسران ایران  با شکست چین
 تیم ملی والیبال زیر 16 سال پسر ایران که در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌های ژاپن، چین و قزاقستان همگروه است، در دومین بازی خود به مصاف چین دیگر تیم قدرتمند این گروه رفت و با شکست این حریف، در صدر گروه خود ایستاد.
شاگردان آرش صادقیانی در این مسابقه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا به دومین پیروزی متوالی دست یابند و با پنج امتیاز در صدر جدول گروه سوم مسابقات قرار گیرند. تیم ملی زیر 16 سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، مصطفی صداقت، امیرعلی فرج‌پور، محمدرئوف خوشحال، امیررضا مشهدبان، آرمین آسیایی و مسعود امیری (لیبرو) آغاز کرد و شروعی خوبی نداشت به گونه‌ای که 13 بر 4 از چین عقب افتاد، اما در ادامه بازیکنان ایران به بازی برگشتند و در امتیاز 23 با چین برابر شدند و در نهایت ست نخست را 31 بر 29 به سود خود خاتمه دادند. تیم ایران در دو ست بعد نیز با امتیاز 25 بر 17 و 25 بر 23 پیروز شد و بازی را با نتیجه سه بر صفر به پایان برد.
پسران والیبال ایران امروز (دوشنبه، دوم مرداد) در سومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف عربستان سعودی می‌روند. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا 2023 سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی 2024 را دریافت می‌کنند.


پیروزی دختران بسکتبال مقابل اردن
تیم ملی بسکتبال بانوان که به منظور برپایی اردوی آماده‌سازی به اردن سفر کرده است، دومین دیدار تدارکاتی خود را برابر تیم ملی این کشور برگزار کرد و طی آن موفق به کسب برتری 57 بر 54 شد. این دیدار در شرایطی برگزار شد که آیدا گل‌محمدی به دلیل بیماری شدید و فائزه شهریاری به دلیل مسمومیت موفق به همراهی تیم ملی ایران نشدند. تیم ملی بسکتبال بانوان در نخستین دیدار تدارکاتی برابر اردن نیز صاحب برتری شده بود. تیم ملی بسکتبال بانوان برای حضور در دیویژن B کاپ آسیا آماده می‌شود. در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، ملی‌پوشان ایران با مالزی، مغولستان و اندونزی دیدار خواهند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی