صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و نه - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

محدودیت‌ها کار را سخت‌تر هم کرد

پرسپولیس فقط دنبال گلر ایرانی

مجتبی حسین مرشدی
روزنامه‌نگار
با در نظر گرفتن اینکه مشکل سربازی میلاد سرلک احتمالاً حل خواهد شد و در دفاع چپ نفراتی مثل علی نعمتی، وحید امیری و محمدمهدی احمدی حضور دارند پرسپولیس حتماً مهاجم نوک و دروازه‌بان می‌‍خواهد و اولویت‌هایش برای خرید جذب بازیکن را در این دو پست گذاشته است.
در حالی که مهاجمان خارجی زیادی به کادر فنی پرسپولیس معرفی شده‌اند سرخ‌ها نمی‌توانند دروازه‌بان خارجی جذب کنند و باید حتما دنبال گلر ایرانی باشند. پرسپولیس که فکر نمی‌کرد با جدایی قرضی گوهری جهت خالی کردن لیست بزرگسال در این پست به مشکل بخورد حدود دو هفته قبل دنبال گلر برزیلی زیر 23 سال رفت که ولسلی ننکا معرفی کرده بود اما بعدتر قانون جذب بازیکن خارجی و اینکه هر بازیکن خارجی باید در 60 درصد بازی‌های فصل قبل تیمش به میدان رفته باشد بازیکن خارجی دست یحیی را بیشتر از قبل بست.
فعلاً وحدت هنانوف، شهاب زاهدی، حسین کنعانی و گئورگی گولسیانی، چهار سهمیه خارجی هستند  و اگر قرار به جذب گلر خارجی باشد تنها یک سهمیه برای جذب مهاجم باقی می‌ماند و شاید شرایط جذب سعید عزت‌اللهی در نقل و انتقالات زمستانی هم مهیا نشود. با در نظر گرفتن این مسائل گل‌محمدی قید جذب گلر خارجی را زده و دایره انتخابش را به فوتبال ایران محدود کرده است اما گزینه قابلی بدون تیم نیست.
با انتقال خالدآبادی به استقلال تنها گزینه یحیی برای این پست و رقابت با بیرانوند هم از کف سرخ‌ها رفت و حالا هیچ گزینه‌ای بین دروازه‌بان‌های ایرانی وجود ندارد تا هم زیر 23 سال باشد هم بتواند در مواقع حساس و لازم به میدان برود و مفید واقع شود.
با این حساب یا پرسپولیس همچنان باید دنبال گلر زیر 23 سال قابل ایرانی بگردد یا با خارج کردن یک سهمیه از لیست بزرگسال دروازه‌بان نامدارتر و با تجربه‌تری جذب کند که البته فعلا گزینه‌ای در دسترس نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی