صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

جام جهانی 2023

مدعیان وارد می‌شوند

امیررضا همایون

نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان از روز پنجشنبه آغاز شده است. مسابقاتی که با شرکت 32 تیم به مدت یک ماه در قاره اقیانوسیه برگزار می‌شود. مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان در سه روز نخست اتفاقات زیادی را تجربه کرد. با آغاز روز چهارم اما تیم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی مانند آلمان، برزیل، آرژانتین و سایر تیم‌ها به صورت رسمی کارشان در این دوره را آغاز می‌کنند.
 
اولین تجربه رنار در فوتبال زنان
یکی از جذابیت‌های این دوره مسابقات حضور هروه رنار، سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال مردان عربستان، مراکش و ساحل عاج در این رقابت‌ها است، سرمربی نسبتاً جوانی که با تیم‌های مذکور به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای دست یافت و حالا سرمربی تیم زنان فرانسه است. طبق قرعه‌کشی از پیش انجام‌شده خروس‌ها امروز ساعت 13:30 در اولین بازی‌شان به مصاف تیم جامائیکا می‌روند. تیمی که نسبت به دیگر همگروه‌های آنها ضعیف‌تر است و به نظر می‌رسد شاگردان رنار مقابل آنها کار آسانی داشته باشند.
 
فینالیست وارد می‌شود
تیم ملی فوتبال هلند در دوره گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت و پس از عبور از تیم‌های مطرحی همچون فرانسه میزبان موفق شد به فینال برسد، هر چند که در بازی نهایی با دو گل مغلوب امریکا شد. لاله‌های نارنجی حالا و پس از گذشت کمی بیش از چهار سال از آن روزها بار دیگر برای ارائه یک نمایش دلپذیر به جام جهانی آمده‌اند. اتفاقی که برخی در رخ دادنش تردید‌هایی دارند. چرا که ساینا ویگمن مهم‌ترین علت عملکرد مطلوب هلندی‌ها در دوره گذشته دیگر روی نیمکت آنها حضور ندارد. آنها ساعت 11:00 اولین بازی مرحله گروهی‌شان را مقابل پرتغال برگزار می‌کنند.
 
نمایش مقتدرانه مدافع قهرمانی
تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده بامداد شنبه به وقت ایران در اولین بازی روز سوم جام جهانی به مصاف تیم ویتنام فت. مسابقه‌ای که مطابق انتظار با پیروزی 3-0 تیم امریکا به پایان رسید. نکته جالب اما اینجاست که در این مسابقه داور بازی یک پنالتی به سود مدافع عنوان قهرمانی اعلام کرد، پنالتی‌ای که الکس مورگان اسطوره فوتبال زنان جهان پشت آن قرار گرفت و در نهایت شگفتی گل نکرد تا او هم اسیر قانون نانوشته گل نشدن پنالتی‌ها شود. دومین بازی روز سوم به جدال ژاپن قهرمان سال 2011 این رقابت‌ها مقابل زامبیا اختصاص داشت. مسابقه‌ای که با برد پرگل نماینده آسیا همراه بود و ژاپن موفق شد با پنج گل ژامبیا را شکست بدهد تا شروع فوق‌العاده‌ای در مسابقات داشته باشد.
 تیم فوتبال زنان انگلیس تحت هدایت ساینا ویگمن در سال گذشته میلادی روز‌های فوق‌العاده‌ای را سپری کرد. روزهایی که برای سه شیرها دو قهرمانی جام ملت‌های زنان اروپا و فینالیسیما را به ارمغان آورد. عملکردی که باعث شد آنها تبدیل به مدعی کسب جام قهرمانی نهمین دوره جام جهانی زنان شوند. شاگردان ویگمن روز گذشته در اولین بازی مرحله گروهی به مصاف هائیتی رفتند و به سختی با پنالتی و نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دادند.
خبرنگار

جستجو
آرشیو تاریخی