صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

جادوی مسی امریکا را تسخیر کرد

شروع دیوانگی

برنده 7 توپ طلای فوتبال جهان شروعی عالی در امریکا داشت و دوران جدید فوتبالی خود را به بهترین شکل آغاز کرد.
لیونل مسی در نیمه دوم به زمین آمد، این شانس را پیدا کرد که در آخرین لحظات در جایی ایده‌آل پشت محوطه جریمه ضربه ایستگاهی بزند. مسی کسی نیست که از چنین فرصتی به راحتی بگذرد، در حالی که اینترمیامی با تساوی 1-1 مقابل کروز آزول در حال متوقف شدن بود، لئو توپ را استادانه دور از دستان دروازه‌بان به تور دروازه حریف دوخت تا یک برد شیرین را نصیب تیمش کند.
این شروع محقق شدن رویاهای هواداران تیم میامی بود و بهترین معارفه نابغه آرژانتینی در امریکا. در واقع شروع کار مسی در این مسابقه مهم‌تر از نتیجه آن بود و این را می‌شد از حضور سلبریتی‌های پرشمار در ورزشگاه، تعداد زیادی از تماشاگران با لباس آرژانتین و بنرهای بزرگ در حمایت از مسی متوجه شد.
البته که بازی هم تبدیل شــــــــد به یک مسابقه باکیفیت و سطح بالا. هر دو تیم شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتند و این کروزآزول بود که به برتری رسید و میامی گل تیم میزبان را جبران کرد. اما در ورزشگاه پی.ان.کی این مسی بود که با جادوی خود سرنوشت بازی را  در دقیقه 93 تعیین کرد و با ضربه خود اشک دیوید بکام مالک باشگاه اینترمیامی را نیز درآورد.
این مسابقه و شروع مسی در لیگ ام‌ال‌اس نکات مهمی را در خود داشت:
 
مسی، مثل همیشه
مسی تقریباً در این سال‌های اخیر همیشه همینطور بوده است. او مرد لحظه‌های بزرگ است. ضربات ایستگاهی را به گل تبدیل می‌کند، پاس گل‌های عالی می‌دهد و کارهای سخت را طوری انجام می‌دهد که ساده به نظر برسند. او مثل دوران جوانی‌اش در تمام طول بازی حاکم میدان نیست و مانور قدرت نمی‌دهد بلکه هر از گاهی با یک حرکت تماشایی نشان می‌دهد که بزرگترین بازیکن تاریخ در زمین است و همچنان در مهم‌ترین لحظات نقش‌آفرینی می‌کند. تقریباً تمام ویژگی‌های آشنای بازی مسی در اولین مسابقه او برای اینترمیامی هم دیده شد. لئو بین مدافعان حرکت می‌کرد، زاویه‌هایی را می‌دید که کسی متوجه آن نمی‌شد و در یک سوم هجومی قدرت حملات اینترمیامی را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد.
البته در بازی او همه چیز بدون نقص نبود. مسی یکی، دو باری توپ را از دست داد و در هنگام حملات سریع کروزآزول نیز پاهای مسی 36 ساله یاری نمی‌کرد که با سرعت در زمین خودی جمع شود. اینها نکاتی هستند که اینترمیامی از این بعد باید خود را با آنها تطبیق دهد و اگر می‌خواهند در این فصل بیشترین بهره را از حضور مسی ببرند باید دوندگی و جنگندگی تیم را اطراف او بالا ببرند. البته که در هر بازی قرار نیست ضربه ایستگاهی در موقعیت ایده‌آل نصیب اینترمیامی و مسی شود اما در اولین بازی این اتفاق افتاد تا یک شب رویایی برای صورتی‌پوش‌ها رقم بخورد.
 
بوسکتس، همچنان
فرمانده خط میانی
این بازی همچنین اولین مسابقه برای یک ستاره بزرگ دیگر نیز بود. سرخیو بوسکتس البته بدشانس بود که بعد از مسی وارد زمین شد چون همه توجهات در آن لحظات به سمت لیونل بود، با وجود این حضور بوستکس نیز با تشویق‌هایی از سر احترام از سوی تماشاگران همراه شد هر چند که صدای تشویق‌ها و فریادها به مراتب کمتر از لحظه‌ای بود که مسی وارد زمین شد.
اما بوسکتس به شکل قابل ملاحظه‌ای تأثیرگذارتر از ستاره آرژانتینی بود. میامی قبل از ورود بوسکتس به زمین کنترل توپ را در میانه میدان از دست داده بود و کروزآزول خیلی راحت بین خط هافبک سه نفره اینتر حرکت می‌کرد. بوسکتس اما با ورود خود و با سبکی که امضای خودش است شکاف‌های خط میانی را پر کرد. آگاهی محیطی و آرامش او در حفظ توپ، نکته‌ای کلیدی در پیروزی اینترمیامی بود. بوسی چند باری هماهنگی خود با مسی را به رخ کشید و با پاس‌های مطمئن خود دیگر بازیکنان را نیز به حرکت واداشت. شاید به اندازه مسی بازی‌اش چشمنواز نبود اما اهمیت او قطعاً در همان حد و اندازه است.
 
مسی: آن ضربه آخرین
امیدمان بود
لئو پس از بازی مصاحبه‌ای با تلویزیون داشت و از شادی و شوقی که در میامی احساس می‌کند و اهمیت پیروزی برای تیمی که 11 بازی بدون برد را از سر گذرانده صحبت کرد: «بازی بسیار خوبی برای ما بود، می‌خواستیم این‌گونه شروع کنیم و یک پیروزی را به مردم خود هدیه کنیم. ما می‌خواهیم از همه تشکر کنیم. شروع با پیروزی برای ما بسیار مهم بود و بسیار خوشحالیم.» مسی در مورد گلی که به ثمر رساند، گفت: «آخرین امیدمان بود، مثل همیشه تلاش کردم. خوشبختانه توپ وارد دروازه شد، دروازه‌بان به آنجا نرسید و این خوشحالی بزرگی است به دلیل راهی که طی کرده‌ایم. برای کسب اعتماد به نفس باید با پیروزی کارمان را شروع می‌کردیم.» لئو مسی این پیروزی را به هم‌تیمی خود ایان فری که به دلیل مصدومیت بازی را ترک کرد تقدیم کرد: «می‌خواهم این پیروزی را به ایان که در رختکن به دلیل مصدومیت رنج می‌برد تقدیم کنم. او پسر بسیار جوانی است که پیش از این دو مصدومیت جدی داشت و امیدوارم یک بار دیگر بهبود یابد.»
 
مارتینو: این کارها برای بهترین بازیکن تاریخ عادی است!
تاتا مارتینو، سرمربی اینتر میامی، از لحظه قبول هدایت این تیم منتظر چنین شب باشکوهی بود. او سرمربی تیمی شد که در رده آخر کنفرانس شرق MLS قرار داشت اما می‌دانست که قرار است به این تیم لیونل مسی هم اضافه شود؛ مارتینو بعد از پیروزی تیمش با گل لیونل مسی با تأکید روی این مسأله که به دیدن چنین صحنه‌های باشکوهی از مسی عادت دارد، گفت: «این نمایشی است که قبلاً هم دیده بودیم! چنین کارهایی برای مسی عادی است. البته انجام آن کار راحتی نیست و ما داریم در مورد بهترین بازیکن تاریخ (GOAT) صحبت می‌کنیم.» سرمربی اینترمیامی ابراز امیدواری کرد که با حضور مسی و سرخیو بوسکتس تیمش اوج گرفته و از قعر جدول MLS رها شود: «با حضور این دو ستاره قدرت ما بیشتر می‌شود و می‌توانیم نتایج خیلی بهتری کسب کنیم. برد بسیار مهمی کسب کردیم که باعث بالا رفتن روحیه ما برای ادامه قدرتمند فصل می‌شود.»
اینترمیامی در حال حاضر با 5 برد، 3 مساوی و 14 باخت و تنها 18 امتیاز همچنان در قعر جدول کنفرانس شرق MLS حضور دارد.

ZOOM

بکام: زبانم بند آمد!
دیوید بکام، مالک باشگاه اینترمیامی، از درخشش لیونل مسی در اولین دیدارش برای این تیم بسیار خوشحال بود. بکام که پس از گلزنی مسی شروع به گریه کرد بعد از بازی گفت: «صادقانه بگویم وقتی به محض اینکه ضربه آزاد به سود ما اعلام شد، با خودم فکر می‎‌کردم قرار بود این بازی به این شکل تمام شود. خصوصاً وقتی بازیکنانی مانند لئو و سرخیو بوسکتس در زمین دارید، در این زمینه مطمئن هستید.  امشب برای هواداران ما بسیار هیجان‌انگیز بود. همه این افراد که تا اینجا آمدند که فقط قدم گذاشتن مسی در زمین را ببینند، چه برسد به کاری که او انجام داد. عملکرد بوسکتس هم باورنکردنی بود. اما می‌دانید که رویای تمامی افراد حاضر در این ورزشگاه و همه مردم این کشور برای دیدن مسی در ‌ام ال اس و درخشش او در این لیگ به حقیقت تبدیل شد. زبان من بند آمده است!»

ZOOM

سلبریتی‌ها
اولین بازی مسی در اینترمیامی سلبریتی‌های زیادی را هم گرد هم آورد. اسطوره بسکتبال امریکا لبرون جیمز برای تماشای مسی در ورزشگاه حاضر بود و قبل از بازی مسی را در آغوش فشرد. سرنا ویلیامز، قهرمان 23 گرنداسلم انفرادی تنیس زنان جهان هم در میان جمعیت دیده شد. کیم کارداشیان دو پسرش را که پیراهن اینترمیامی مسی را بر تن داشتند برای تماشای اسطوره آرژانتینی به ورزشگاه آورده بود. خواننده مشهور مارک آنتونی هم در استادیوم حضور یافت و یک خواننده مشهور دیگر، بکی جی، سرود ملی قبل از بازی را اجرا کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی