صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

از سعید مهری و عارف غلامی چه عاید استقلال شد؟

استقلال گرفتار متوسط‌ها

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
سعید مهری به تمرینات استقلال بازگشته و قرار است همچون فصل پیش دوباره با استقلال باشد. هافبک میانی آبی‌ها تا قبل از اینکه دوباره در تمرین تیمش دیده شود بر سر جدایی و دریافت دستمزد بیشتر کش و قوس‌های بسیاری با باشگاه استقلال داشت. مهری تا قبل از بازگشت به تمرینات تلاش فزاینده‌ای داشت تا از طریق خبرسازی‌های رسانه‌ای خودش را متفاوت با دیگر بازیکنان لقب دهد.
 او ابتدا ماجرای جدایی‌اش از استقلال را از طریق مدیربرنامه‌هایش در رسانه‌ها مطرح کرد. در همین راستا ابتدا صحبت از حضور او در تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس شد و در ادامه درباره پیوستنش به باشگاه آپولون قبرس که ساپینتو را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد، خبرهایی در رسانه‌ها به انتشار رسید.
 این وضعیت در حالی چند روز پی‌در‌پی ذهن استقلالی‌ها را درگیر خود کرده بود که مهری هرگز در فصلی که گذشت عملکرد درخشانی نداشت و حتی با وجود اینکه در آخرین دوره تمرینات تیم ملی نیز به عنوان یک ملی‌پوش حضور داشت اما در نهایت نتوانست در تیم ملی نیز خالق بازی‌های مطلوبی باشد و به احتمال زیاد او در دور جدید حذف خواهد شد.
 با این حال مهری به همان رویه ادامه داد تا شاید دستمزد خود را در باشگاه استقلال بالا ببرد و تبدیل به یکی از گرانقیمت‌ترین بازیکنان این فصل شود. کشمکش‌های مهری با استقلال تا اواخر هفته پیش ادامه پیدا کرد تا اینکه در ابتدای هفته جاری این بازیکن به تمرینات استقلال بازگشت تا یک فصل دیگر در ترکیب استقلال باشد.
اما سؤال این است که چه اتفاقاتی رخ داده که مهری به تمرین استقلال بازگشته است؟ آیا باشگاه استقلال با افزایش قرارداد مهری موافقت کرده یا اینکه مهری پس از اینکه به این باور رسیده که حتی از تیم‌های مطرح داخلی نیز پیشنهاد قابل توجهی ندارد تصمیم به بازگشت گرفته است؟!
بدون شک باشگاه استقلال در تعیین دستمزد بازیکنان خود باید معیارهای متعددی را مورد توجه قرار دهد. اولاً اینکه بازیکنان باید به طور دقیق از لحاظ فنی مورد ارزیابی کارشناسی قرار بگیرند تا مشخص شود در فصلی که گذشت چه عملکردی داشتند. در عین حال نیز باید میزان مقبولیت آنها هم مورد توجه مسئولان باشگاه استقلال باشد و بر اساس آن به بازیکنان حق‌الزحمه پرداخت شود. مهری اگر فصل پیش قدری در ترکیب استقلال متفاوت‌تر ظاهر شد اما در فصل بیست و یکم یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش بود و حتی بسیاری از هواداران استقلال اعتقاد داشتند که چنین بازیکنی نباید پیراهن استقلال را به تن کند.
اتفاقاً هواداران استقلال همین حالا نیز وقتی نام مهری را می‌شنوند همان نظرات را دارند و با اینکه در فصلی که گذشت این هافبک قدری نمایش بهتری داشت اما عمیقاً بر این باورند که پیراهن استقلال به تن چنین بازیکنی گشاد است و بازیکنانی در سطح مهری همواره در استقلال باید به عنوان بازیکن تعویضی و نیمکت‌نشین از آنها استفاده شود اما کفگیر استقلال در این سال‌ها به حدی به ته دیگ خورده که بازیکنی درحد و اندازه مهری برای تداوم حضور در این باشگاه هزار بازی درمی‌آورد.
البته این فقط سعید مهری نیست که در هفته‌های اخیر با رفتارهایش صدای همه را درآورده است. عارف غلامی نیز اندک محبوبیت خود را به واسطه انتشار استوری‌های متعدد در روزهای پرآشوب دارد نیز رفتاری مشابه مهری دارد و به رغم نمایش‌های ضعیفی که در ترکیب استقلال ارائه کرده این روزها نسبت به کاهش دستمزد خود معترض است و حاضر نیست در چنین شرایطی با استقلال قرارداد منعقد کند. باشگاه استقلال که می‌تواند به راحتی غلامی را به دلیل ضعف در عملکرد در لیست خروج بگذارد اخیراً خواستار بازگشت غلامی با لحاظ کاهش قرارداد شده است اما این بازیکن از بازگشت امتناع کرده در حالی که حقیقتاً غلامی در طول دورانی که برای استقلال بازی کرده هرگز مدافع مطمئنی نبوده و او نیز به مانند سعید مهری و خیلی‌های دیگر جزو متوسط‌های استقلال محسوب می‌شود و باید به عنوان نیروهای جایگزین روی آنها حساب کرد اما به هر حال اوضاع نابسامان سال‌های اخیر استقلال سبب شده بازیکنانی از این دست برای استقلال گربه‌ رقصانی کنند!

 

جستجو
آرشیو تاریخی