صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

محرومیت فیفا، مانع حضور در ترکیب روستوف

محبی در دنیای ناشناخته

آرمن ساروخانیان
@armen9971

تابستان گذشته در همین روزها هواداران استقلال پیگیر انتقال محمد محبی از سانتا کلارا به تیم‌شان بودند. ساپینتو که بازی او را در لیگ پرتغال دیده بود، اصرار زیادی داشت که حتماً محبی را در اختیار داشته باشد. سرانجام خواسته مربی پرتغالی و هواداران استقلال برآورده شد و پدیده چند سال قبل سپاهان و لیگ برتر با پیراهن آبی عکس گرفت.
محبی و قایدی، زوج ترسناکی در دو سمت خط حمله استقلال ساخته بودند و اساس حملات بازی ساپینتو روی فرارها و ضربات نهایی آنها بود. زوج بوشهری نمایش درخشانی داشت و استقلال توانست بهترین خط حمله لیگ را به دست آورد، ولی در یکی از رقابتی‌ترین فصول لیگ این گل‌ها برای قهرمانی کافی نبود.
با این حال درخشش این دو مهاجم مورد توجه قرار گرفت. محبی با 8 گل و 5 پاس گل به تیم ملی دعوت شد و به یکی از بازیکنان اصلی قلعه‌نویی تبدیل شده است. او امیدوار بود که با استقلال ادامه بدهد، ولی مشکلات مالی باشگاه به قدری زیاد بود که امکان انتقال دائمی مهاجم سانتاکلارا وجود نداشت و او به روستوف پیوست.
محبی ششمین بازیکن ایرانی لیگ روسیه به شمار می‌رود. پیش از او علیرضا حقیقی، سردار آزمون، میلاد محمدی، رضا شکاری و سعید عزت‌اللهی در شرقی‌ترین لیگ فوتبال اروپا به میدان رفته بودند. بی‌تردید مشهورترین ایرانی لیگ روسیه آزمون بوده که در 200 بازی با تیم‌های مختلف 85 گل زد و با زنیت سن‌پترزبورگ قهرمانی را هم تجربه کرد، ولی اوضاع برای بقیه بازیکنان ایرانی خوب پیش نرفت و مشخص نیست که محبی هم بتواند با فضای فوتبال این کشور وفق پیدا کند.
محبی بعد از یک فصل بازی در لیگ پرتغال و تجربه بازی در استقلال و تیم ملی قدم به سرزمین ناشناخته‌ای گذاشته است. او به تیمی رفته که سردار هم دو فصل آنجا بازی کرد و اگر بتواند بخشی از موفقیت‌های او را تکرار کند، قطعاً عملکردش قابل قبول خواهد بود. تجربه حضور در سانتاکلارا برای محبی خوب پیش نرفت، ولی او در 24 سالگی بازیکن باتجربه‌تری شده و همین شاید کمک کند که در روسیه به آمار بهتری برسد.
روستوف فصل گذشته از تیم‌های خوب لیگ روسیه بود و به رتبه چهارم رسید. این تیم امشب در هفته اول فصل جدید میزبان تیم فاکل است که فصل گذشته چهاردهم شده. همه چیز روی کاغذ آماده است که روستوف فصل را با برد شروع کند. هدایت روستوف به عهده والری کارپین است؛ چهره آشنایی که همزمان هدایت تیم ملی روسیه را هم به عهده دارد و چند ماه قبل در ورزشگاه آزادی با تیمش مقابل تیم ملی قرار گرفت. در آن بازی محبی در ترکیب اصلی بود و با سرعت و قدرت بدنی‌اش مدافعان روس را به دردسر انداخته بود. قطعاً کارپین و روستوف با همین شناخت سراغ محبی رفته‌اند و روی او برای فصل جدید حساب کرده‌اند.
او مدتی است که با تیم روستوف تمرین می‌کند و انتظار می‌رفت که در هفته اول هم برای تیم جدیدش بازی کند، ولی به دلیل مشکلات اداری به احتمال زیاد این بازی را از روی سکوها تماشا خواهد کرد. سایت‌ RB SPORT روسیه نوشته که روستوف به دلیل تحریم‌های فیفا اجازه استفاده از بازیکنان جدیدش را ندارد. رومن آکباشف، آلکسی یونوف و محمد محبی سه بازیکن تازه‌وارد روستوف هستند که نام‌شان هنوز در صفحه این باشگاه در سایت رسمی لیگ روسیه ثبت نشده و به معنی این است که در هفته اول خبری از آنها نخواهد بود. مشخص نیست که این مشکل اداری چه زمانی برطرف خواهد شد، ولی اگر این ماجرا طولانی شود، می‌تواند روی فرم محبی تأثیر بگذارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی