صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

ورود رسمی داوری به دنیای مربیگری

بعد از عقیل، نوبت به دنیل رسید

در روزهای گذشته اخباری درباره دنیل داوری، دروازه‌بان ایرانی و ملی‌پوش سابق در تیم روت وایس اوبرهاوزن منتشر شده است. دروازه‌بان تیم ملی ایران در سال 2014 هفته گذشته و بعد از فینال لیگ منطقه‌ای اعلام کرد که به خداحافظی از دنیای فوتبال فکر می‌کند. اما بعد از جدایی مربی دروازه‌بان‌های روت وایس اوبرهاوزن داوری بلافاصله به کادر مربیان اضافه و پست مربی دروازه‌بان‌ها را در روت وایس اوبرهاوزن به عهده گرفت.
داوری که فوتبال را با تیم ماینس شروع کرده و در این تیم رشد کرده بود به تیم اینتراخت برانشویگ پیوست. او سپس در فاصله سال‌ها 2009 تا 2014 در گراس هاپرز عضویت داشت و در این تیم 92 بازی انجام داد. آرمینیا بیلفد و دویسبورگ تیم‌های سرشناسی هستند که این دروازه‌بان ایرانی در آنها حضور پیدا کرد و یک سال در بیلفد و دو سال در دویسبورگ بازی کرد.
او در سال‌های گذشته بیشتر در تیم روت وایس اوبرهاوزن حضور داشت و در مجموع 72 بازی برای این تیم انجام داد. حالا این بازیکن ایرانی-آلمانی تمرکز فعالیت‌های خود را برای 24/2023 تغییر داده و در سمت مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت خواهد کرد. مایک ترانوا مربی تیم از اضافه شدن دنیل به کادر فنی ابراز خوشحالی کرد: «دنیل فصل گذشته به دلیل مصدومیت چند بازی را از دست داد و به عنوان بازیکن جانشین در ترکیب حضور پیدا کرد. ما مطمئنیم که به همکاری موفقیت آمیزمان با دنیل در پست جدیدش ادامه خواهیم داد.»
خود داوری هم در این ارتباط گفت: «ممنون از اعتمادی که به من شد. مشتاقانه منتظر کار جدید هستم و با تلاش و اشتیاق از پس از آن برمی‌آیم.» نکته جالب اینکه دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران در فصل جدید علاوه بر مربیگری به عنوان درواز‌ه‌بان سوم روت وایس اوبرهاوزن نیز به فعالیت ادامه خواهد داد. بعد از عقیل اعتمادی که با آویختن کفش‌ها از این فصل به عنوان مربی دروازه‌بان‌های آلمره‌سیتی فعالیت خواهد کرد،  داوری دومین مربی جوان ایرانی حاضر در لیگ‌های اروپایی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی