صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هشت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

باقری‌ها: کلی بازیــکن مثل عمری داریم که دنبال توجه هستند

ریگـــــــی بد نیست اما سرلک عصــــای دست یحیـــی است

نبی‌الله باقری‌ها مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است در شرایطی که به نظر در ایران مهاجم ششدانگی برای حضور در پرسپولیس وجود ندارد چاره‌ای جز جذب مهاجم خارجی وجود ندارد. از این‌رو معتقد است با جذب مهاجمی از برزیل با در نظرگرفتن همه جوانب حتماً می‌توان بازیکنی با استانداردهای خوب را جذب کرد.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
‌برای جذب مهاجمی گلزن جدا از شهاب به نظر پرسپولیس به مشکل خورده!
وقتی در ایران مهاجمی در حد پرسپولیس وجود ندارد چاره‌ای نداریم جز اینکه مهاجم خارجی جذب کنیم.
‌اما جذب بازیکنان خارجی باکیفیت هزینه زیادی دارد. مثلاً در مورد بازیکن برزیلی ارزان ذهنیت خوبی وجود ندارد!
به نظرم رقم‌های بازیکنان برزیلی بالا نیست و از نظر من می‌توان بازیکنان خوبی را با رقم‌های مناسب جذب کرد به شرط اینکه با روش مناسبی این بازیکنان را انتخاب کرد نه اینکه دنبال فیلم گلچین شده یک بازیکن رفت که حتماً در این صورت هر بازیکنی صحنه‌های گلش و بهترین شرایطش را فقط در فیلم پر می‌کند از این‌رو نباید گول فیلم و سی‌دی را خورد و با فراخواندن بازیکن و حضور در چند روز تمرین و بازی دوستانه آن مهاجم را انتخاب کرد. متأسفانه این در کشور ما برخلاف خیلی از کشورهای دیگر باب شده و به شکل غلطی جا افتاده که بازیکن خارجی نیامده با او قرارداد می‌بندند که این رویه‌ای کاملاً اشتباه است چه بسا که از این روش به‌شدت تیم‌های ما متضرر شده‌اند. من در رابطه با جذب مهاجم خارجی هم یک ایراد بزرگ به باشگاه می‌گیرم چون باید زودتر از اینها به فکر جذب مهاجم بودند نه اینکه حالا که چند روز دیگر لیگ شروع خواهد شد ما به تکاپو بیفتیم که چطور مهاجم خوب بگیریم. هر چیزی یک مکانیسمی دارد و قرار نیست که ما بخواهیم در کوچه و پس‌کوچه دنبال بازیکن بگردیم. در این بین من صحبت جذب مهاجم عراقی را هم شنیدم. به نظرم نباید از عراق بازیکن بگیریم چون جدا از عمادرضا و بشار به نظرم بقیه بازیکنان عراقی همگی به فکر بهانه بودند و حاشیه زیاد داشتند. از این‌رو به دلایل انضباطی نباید آنها را جذب کرد. البته من تمام این حرف‌ها را زدم اما باید این را هم اضافه کنم بازیکنی مانند محمد عمری در همین رده‌های پایه‌های تهران ریخته است. بازیکنانی که به توجه و تلنگر نیاز دارند تا تبدیل به ستاره شوند اما متأسفانه ما این کار را در تیم پرسپولیس نمی‌بینیم که چنین پروسه‌ای را بخوبی دنبال کنند.
‌در غیاب بازیکنی مانند سرلک که احتمال جدایی‌اش وجود دارد به نظرتان ریگی می‌تواند جای او را پر کند؟
ریگی بازیکن بدی نیست و دونده و زحمتکش است اما این هافبک بازیکنی بیشتر ایستا و ساکن است در حالی که میلاد همیشه رو به جلو بسیار خوب کار می‌کند و از آن دست بازیکنانی است که می‌تواند عصای دست هر مربی باشد. بازیکنی که به تیم ملی هم می‌تواند کمک کند و به نظرم سرمربی تیم ملی هم نمی‌تواند چنین بازیکنی را نادیده بگیرد چون توانایی‌های خاص خودش را دارد.
‌در رابطه با پیدا کردن دروازه‌بان ذخیره مطمئن هم یحیی به مشکل خورده!
به نظرم در لیگ یک دروازه‌بان‌های خوبی وجود دارد که یحیی می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند و قادر است دست یحیی را زمانی که به یک گلر با توانایی خوب نیاز دارد بگیرد. ضمن اینکه در رده‌های پایه پرسپولیس هم بازیکن خوب پیدا می‌شود اما من نمی‌دانم چرا این اعتماد نسبت به بازیکنان جوان صورت نمی‌گیرد.
‌اردوی خارجی پرسپولیس برگزار نشد تا یحیی به ناچار مجبور شود با بازی‌های دوستانه و تمرین در ورزشگاه کاظمی تیم را آماده سازد.
هر جای جهان که بروید تیم‌ها برای آماده‌سازی معمولاً به اردوی خارجی می‌روند تا به این ترتیب خودشان را آماده کنند. البته حالا هم که اردوی خارجی مهیا نشده یحیی از آنجا که باتجربه شده خوب می‌داند تیمش را چگونه آماده سازد. هر چند پرسپولیس هنوز هم مشکلات خاص خودش را دارد و باید پنج شش بازی خوب انجام دهد و تا آنجا که می‌تواند بازیکن بگیرد، بازیکن هم از دست ندهد رویه‌ای که یحیی تا جایی که می‌توانسته آن را رعایت کرده است به همین دلیل پرسپولیس می‌تواند با شرایط خوبی وارد لیگ شود.

جستجو
آرشیو تاریخی