انتخابات بولینگ و بیلیارد بدون اسکندری برگزار می‌شود؟

معضل حد نصاب!

انتخابات پرحاشیه فدراسیون بولینگ و بیلیارد که حدود 3 هفته پیش با خروج اعضای مجمع و از رسمیت انداختن آن همراه شد، قرار است صبح امروز برگزار شود. این انتخابات که در نوبت اول، 11 تیر پس از تعویق چند ماهه برگزار شد، پس از اعلام تأیید نشدن صلاحیت هاشم اسکندری، با خروج بخش زیادی از اعضای مجمع همراه شد. اتفاقی که در نهایت باعث شد تا مجمع از رسمیت افتاده و انتخابات لغو شود. حالا قرار است پس از 20 روز، صبح امروز یک بار دیگر برگزار شود.
 
وضعیت بدون تغییر اسکندری
بنا به اعلام دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی مجمع انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد امروز 31 تیر با حضور ۳ کاندیدا؛ صمد ولی‌زاده، محمدرضا غلامزاده و کامبیز صنعتی ساعت ۱۰ صبح به ریاست محمد پولادگر در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.
اینطور که به نظر می‌رسد صلاحیت هاشم اسکندری همچنان تأیید نشده و به احتمال فراوان تأیید هم نخواهد شد. رئیسی که تمام تلاشش را انجام داد و تا سر حد ممکن انتخابات را به تعویق انداخت تا بتواند حکم تأییدیه صلاحیت خود را بگیرد. اتفاقی که نیفتاد تا در نهایت با شانتاژ حامیان خود در مجمع قبلی، انتخابات را لغو کند.

این بار زور وزارت می‌چربد؟
تعیین زمان نزدیک برای تکرار انتخاباتی که به آن شکل و شمایل لغو شد، نشان از عزم جدی وزارت ورزش برای برگزاری این انتخابات دارد. با این حال بعید به نظر می‌رسد در رأی و نظر خروج کنندگان از مجمع و حامیان اسکندری هم تغییری به وجود آمده باشد.
با این حال باید دید که این بار زور پولادگر به اسکندری و حامیانش خواهد چربید و انتخابات برگزار خواهد شد یا خیر. اتفاقی که اگر نیفتد، صورت خوبی برای وزارت نداشته و یک باخت تمام عیار برای آنها خواهد بود.

رئیس فدراسیون شدن
با 13 رأی
طبق بند دوم ماده 15 اساسنامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، انتخاباتی که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشود، باید حداکثر طی 15 روز و با همان اعضا تجدید شود.
آن هم در شرایطی که این بار حضور نصف به علاوه یک (به جای دو سوم) اعضا برای به حدنصاب رسیدن مجمع کافی است.
نکته عجیب‌تر ماجرا اینجاست که اگر این تعداد از اعضای مجمع حضور داشته باشند و انتخابات برگزار شود، فرد برنده تنها نیاز است نصف به علاوه یک آرای افراد حاضر را کسب کند.
به عبارت بهتر اگر اعضای مجمع 46 نفر باشند، مجمع امروز با 24 نفر رسمیت پیدا کرده و فرد برنده با 13 رأی هم رئیس فدراسیون خواهد شد!
تهدید عجیب
انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد در شرایطی قرار است صبح امروز برگزار شود که شناخته شده‌ترین بازیکن اسنوکر ایران، به حمایت تمام قد از اسکندری پرداخته است. حسین وفایی آنقدر روی تأیید صلاحیت و حضور او در انتخابات تأکید دارد که تهدید کرده در صورت انتخاب نشدن اسکندری، با پرچم قطر در مسابقات بین‌المللی و حرفه‌ای شرکت خواهد کرد.
وفایی در واکنش به حواشی انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: «اتفاقاتی در شرف رخ دادن است که باعث شده انگیزه‌ام برای ادامه فعالیت در تور حرفه‌ای‌ها را از دست بدهم. نمی‌خواهم احساسی تصمیم بگیرم، اما خطر بزرگی جامعه بیلیارد کشور را تهدید می‌کند. در هفته اخیر با مسئولان مختلف در خصوص تبعات رد صلاحیت هاشم اسکندری صحبت کردم و نظر خودم و جامعه جهانی بیلیارد و اسنوکر را به آنها اطلاع دادم و از آنها خواستم تا هر کاری می‌توانند برای تجدید نظر انجام دهند.»
او ادامه داد: «تنها پشتوانه ما در این سال‌ها هاشم اسکندری بود. وی مدیری کاردان و حامی ورزشکاران است و از هیچ کمکی به ما دریغ نکرده است، اما وزارت ورزش نمی‌خواهد پس از ۱۲ سال خدمت صادقانه پشت مدیر خودش بایستد. اگر مسئولان ورزش فکری برای این رشته نکنند و بخواهند مدیریت فدراسیون را به فردی جز اسکندری واگذار کنند، شاید به کشور قطر بروم. آنان قدر ورزشکارانی مثل ما را بهتر می‌دانند. تاکنون هم پیشنهادات اینچنینی را به خاطر مدیریت فعلی فدراسیون رد کرده‌ام.»
وفایی همچنین گفت: «همین بی‌تفاوتی‌ها نسبت به شایسته سالاری‌ها بزرگترین عامل مهاجرت ورزشکاران بوده است. از مقامات عالی کشور می‌خواهم تدبیری بیندیشند تا فدراسیون بولینگ و بیلیارد به دوران پیش از اسکندری بازنگردد. تصمیم جدی خود برای ادامه فعالیت حرفه‌ای و یا رفتن به کشوری دیگر را پس از مجمع انتخاباتی روز شنبه خواهم گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی