صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا
8 مدال برای شاگردان کاوه
تیم ایران با کسب سه مدال طلا و پنج مدال نقره به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا در اردن دست یافت. این رقابت‌ها روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرعلی پولادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ۵ مدال نقره ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم الهی در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم، فرزاد صفی جهانشاهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین علیزاده در وزن ۸۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت. در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۹۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های هند با ۱۸۰ و قزاقستان با ۱۶۰ امتیاز دوم و سوم شدند.


2 سهمیه پارالمپیک برای پاراتیروکمان
هادی نوری، عضو تیم ملی کامپوند پاراتیراندازی وهمچنین تیم میکس ریکرو موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شدند. رقابت‌های پاراتیراندازی قهرمانی جهان روزهای ۲۶ تیر تا اول مرداد در کشور چک در حال برگزاری است. هادی نوری، عضو تیم ملی کامپوند پاراتیراندازی با کمان کشورمان روز گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در چک با صعود به جمع ۱۶ بازیکن برتر این رقابت‌ها جواز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کرد. علی سینا منشازاده و رمضان بیابانی، دو عضو دیگر تیم کامپوند کشورمان نیز در شانس مجدد به مصاف رقبای خود می‌روند تا در صورت صعود به جمع سه کماندار برتر، سهمیه مسابقات پارالمپیک پاریس را کسب کنند. در ادامه مسابقات پارا تیروکمان قهرمانی جهان نیز در جمهوری چک، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب محمدرضا عرب‌عامری و سمیه رحیمی در دور دوم مسابقات حذفی با نتیجه ۵ بر یک استرالیا را شکست داد، سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هند با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و با صعود به نیمه نهایی سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد.  


خوزستان طلایی‌ترین در وزنه‌‌برداری شد
تیم وزنه‌برداری زنان خوزستان توانست بیشترین مدال طلا را در مسابقات قهرمانی کشور بانوان به دست آورد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور زنان به میزبانی اردبیل برگزار شد. در این مسابقات ۵۶ وزنه‌بردار در رده بزرگسالان به رقابت پرداختند و تیم خوزستان توانست با کسب 6 طلا بالاتر از سایر تیم‌ها قرار بگیرد و قهرمان مسابقات شود. تیم تهران با 8 وزنه‌بردار بیشترین شرکت‌کننده را داشت و خوزستان و البرز هم با 6 وزنه‌بردار در رده‌های بعدی قرار گرفتند. تیم‌های هرمزگان، کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان شمالی، ایلام، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بدون نماینده بودند. سایر استان‌ها هم یک، دو یا سه وزنه‌بردار داشتند. پوپک بسامی از کرمانشاه نیز با 5/244 امتیاز بهترین وزنه‌بردار مسابقات شد. دسته‌های ۸۷ و ۸۷+ کیلوگرم هر کدام تنها یک وزنه‌بردار داشتند که استقبال از این دو وزن بسیار ضعیف بود.

جستجو
آرشیو تاریخی