صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و هفت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

قانون یوفا و پول، سد راه انتقال به میلان

اگر طارمی اروپایی بود...

امیر اسدی
خبرنگار
 ماجرای انتقال مهدی طارمی به باشگاهی جدید، هر روز وارد مراحل پیچیده‌ای می‌شود. او یک فصل دیگر با پورتو قرارداد دارد و باشگاه پرتغالی به‌دنبال راهی است تا بیشترین درآمد را از انتقال مهاجم ایرانی خود به دست بیاورد. در روزهای اخیر میلان برای جذب طارمی اقدام کرد اما پورتو مخالف عدد پیشنهادی آنها بود. میلان مذاکره را با 10 میلیون یورو آغاز کرد و در ادامه پیشنهاد خود را به 13 و در نهایت به 14 میلیون یورو افزایش داد اما پورتو دوباره مخالفت کرد.
انگار در‌ پورتو کسی نمی‌داند اگر طارمی یک فصل دیگر در شهر بندری پرتغال بماند، با اتمام قراردادش می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد تیم بعدی خود را انتخاب کند. این یعنی پورتو باید نرمش به خرج بدهد و با پیشنهادهایی حتی بالاتر از 10 میلیون یورو مهاجم ایرانی‌اش را بفروشد. در غیر این‌صورت و با پایان یک سال از قرارداد طارمی و پورتو، پرتغالی‌ها سودی از انتقال او نمی‌برند. بنابراین بهترین راهکار برای پورتو، مذاکره با تیم‌های خواهان است تا حداقل عددی به خزانه باشگاه واریز شود و این تیم فیرپلی مالی خود را به یوفا ارائه کند.
میلان در یکی دو هفته اخیر ابتدا برای جذب چوکوئزه از ویارئال اقدام کرد. او یک وینگر- مهاجم اهل نیجریه است که البته تعداد گل‌های کمتری در مقایسه با طارمی به ثمر رسانده است. با این حال و ظرف روزهای اخیر، موضع میلان تغییر کرد و این باشگاه ایتالیایی جذب مهدی طارمی را در دستور کار قرار داد. مهدی و روسونری حتی به توافق دوطرفه رسیدند و قرار شد مبلغی در حدود سه میلیون یورو به طارمی تعلق بگیرد، البته برای هر سال.
پورتو اما پیشنهاد 14 میلیون یورویی میلان را نپذیرفت و به همین دلیل گفته می‌شود باشگاه ایتالیایی دیگر علاقه‌ای به مذاکره برای این انتقال ندارد. آنها به همین دلیل دوباره سراغ ویارئال و چوکوئزه رفته‌اند تا این بازیکن جوان را با مبلغی در حدود 35 میلیون یورو جذب کنند. میلان می‌تواند تنها یک بازیکن خارج از اتحادیه اروپا را جذب کند و اگر چوکوئزه با روسونری به توافق برسد، آنگاه دیگر امکان جذب طارمی وجود ندارد. البته بندهایی در قوانین فوتبال ایتالیا وجود دارد که می‌تواند شامل طارمی و میلان شود اما روسونری به‌دلیل رفتار عجیب باشگاه پورتو، فعلاً علاقه‌ای به ادامه مذاکره ندارد.
در شرایطی که خیلی از باشگاه‌های اروپایی بازیکنان جدید خود را جذب کرده‌اند، مهدی طارمی و پورتو آینده مبهمی را پیش رو دارند. مهدی منتظر پیشنهادی چون میلان بود تا یک سال زودتر پورتو را ترک کند. حالا که این اتفاق رخ نداده، احتمالاً او در پورتو می‌ماند و قراردادش را به اتمام می‌رساند. البته اگر در روزهای آینده میلان چوکوئزه را جذب نکند و باشگاهی دیگر برای جذب طارمی پیشقدم نشود.
اگر طارمی در پورتو بماند، احتمالاً پیشنهاد تمدید قرارداد مقابل او قرار می‌گیرد. اگر او به این پیشنهاد که ماه‌ها قبل هم به او ارائه شده، جواب منفی بدهد عواقبی عجیب او را تهدید خواهد کرد. به‌عنوان نمونه نیمکت‌نشینی در هفته‌های ابتدایی و دور شدن از شرایط بازی. البته همه اینها در حد گمانه‌زنی است، چرا که پورتو و طارمی رابطه حسنه‌ای با هم دارند اما این ارتباط هیچ‌وقت نمی‌تواند جای پول، فیرپلی مالی یوفا و هزینه‌های باشگاه را بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی