صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

مندی با تیمی جدید به فوتبال برگشت

بازتولد یک ستاره نابود شده!

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
این یک بازتولد است. بازتولد بازیکن یا بهتر است بگوییم انسانی که نه فقط حرفه‌اش بلکه کل زندگی‌اش و از همه مهم‌تر، اعتبارش، به معنای واقعی کلمه نابود شد. او اما برگشت و حالا دوباره تولدی مجدد یافته و قصد دارد زندگی خود را از نو شروع کند.
بنژامن (یا بنجامن) مندی به فوتبال برگشته است و این یعنی یک شروع مجدد برای او که بیش از دو سال را درگیر اتهام تجاوز جنسی بود و به او لقب شکارچی زنان داده شد.
اما او از همه اتهامات تبرئه شد و حالا به فوتبال برگشته و خیلی زود هم با قراردادی جدید به تیم لوریان در لیگ یک فرانسه ملحق می‌شود، کشوری که‌ مندی همراه با تیم ملی آن فاتح جام جهانی 2018 شد. قرارداد مندی با لوریان تا سال 2025 اعتبار دارد.
مندی که از سال 2021 به بعد برای منچسترسیتی تیم سابق خود بازی نکرده بود ماه گذشته با توافقی دوجانبه از تیم قهرمان لیگ برتر جدا شد چرا که قرارداد او نیز با این تیم به پایان رسیده بود. البته منچسترسیتی از مدت‌ها قبل، تقریباً از زمان شروع پرونده جنجالی مندی، قطع همکاری با این بازیکن را اعلام کرده بود.
لوریان، تیمی از منطقه بریتانی فرانسه، در بیانیه خود خبر پیوستن مندی به این تیم را این‌طور اعلام کرد: «اف.سی لوریان با خوشحالی اعلام می‌کند که به‌مدت دو فصل با دفاع چپ ملی‌پوش فرانسوی بنژامن مندی 29 ساله قرارداد بسته است. بعد از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز آزمایش‌های پزشکی، بنژامن مندی، قهرمان جام جهانی 2018 و قهرمان چهار دوره لیگ برتر انگلیس با لباس منچسترسیتی و همچنین قهرمان لیگ یک فرانسه همراه با موناکو، به لوریان می‌آید تا این تیم را برای فصل جدید تقویت کند. پسر متولد لانگژومو، که پیراهن شماره 5 لوریان را می‌پوشد، کارش را در کمپ تمرینی اسپیس اف.سی.ال شروع می‌کند. خوش آمدی بنژامن.» بعد از اعلام خبر پیوستن مندی به لوریان، وبسایت رسمی این باشگاه با هجوم کاربران روبه‌رو شد، طوری که سایت باشگاه برای دقایقی از دسترس خارج شد! دقایقی بعد که سایت به حالت عادی خود برگشت، تصویری از مندی در آن دیده شد که در محل تمرین باشگاه، پیراهن نارنجی رنگ این تیم را در دست گرفته است.
این بازیکن 29 ساله هفته گذشته از اتهام تجاوز و اقدام به تجاوز در دادگاه چستر کراون انگلیس تبرئه شد. اتهام اصلی او این بود که در اکتبر سال 2018 به زنی 29 ساله تجاوز کرده است. اما او از این اتهام مبرا شد و بعد از دادگاه با لبخند جلوی دوربین‌ها ظاهر شد.
مندی همچنین متهم بود که دو سال بعد از آن، یعنی در سال 2020، به زنی 24 ساله در اتاق خواب عمارت مجلل خودش در منطقه پرتزبوری در چشایر منچستر، تجاوز کرده است. اما او از این اتهام نیز مبرا شد. روز جمعه نیز او جشن آزادی خود را با حضور دوستانش گرفت.
روز یکشنبه نیز با گروهی غریبه در منطقه مجموعه تمرینی پیتز در منچستر شروع کرد به فوتبال بازی کردن. یکی از حاضران در صحنه گفت: «مندی ناگهان آمد و از دو تیمی که در حال بازی بودند سؤال کرد که آیا می‌تواند به آنها بپیوندد. آنها باورشان نمی‌شد که قرار است مقابل یک ستاره از لیگ برتر انگلیس و فاتح جام جهانی بازی کنند. او لبخند بر لب داشت و از بازی لذت می‌برد و در پایان بازی هم با همه دست داد و به امضا دادن و عکس گرفتن با آنها پرداخت.»
آخرین باری که‌ مندی در یک دیدار رسمی با منچسترسیتی به میدان رفت بازی مقابل تاتنهام در آگوست 2021 بود اما در پایان همان ماه وقتی به خاطر اتهام تجاوز دستگیر شد، از سوی باشگاه منچسترسیتی نیز محروم شد تا عملاً دوران فوتبالش در آن مقطع به پایان برسد. اتهام‌های سنگین به او باعث شد عملاً هم اعتبار و هم بخش عمده‌ای از ثروت خود را از دست بدهد اما حالا بنژامن می‌خواهد برگردد و دوباره خود را ثابت کند. این یک تولد دوباره برای بازیکنی است که باید همه چیز را از صفر شروع کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی