صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اتمام حجت خلیفی با بازیکنان و کادر فنی

هیچ کس بزرگ‌تر از باشگاه نیست

ایمان گودرزی
خبرنگار

کیلیان امباپه در ماه ژوئن به پاریس اعلام کرد که قصد فعال‌سازی بند تمدید قراردادش را تا سال 2025 ندارد. قرارداد فعلی این بازیکن در سال 2024 به پایان می‌رسد و حالا باشگاه برای او شرط گذاشته که او یا باید قراردادش را تمدید کند یا فروخته خواهد شد.
ناصر الخلیفی،  رئیس پاری سن ژرمن،  روز سه‌شنبه کیلیان امباپه را در محل تمرین این باشگاه دید،  اما تصمیم گرفت تا با ادامه درگیری بین باشگاه و بازیکن،  فعلاً جلسه رو در رویی با مهاجم فرانسوی برگزار نکند.
خلیفی به امباپه اولتیماتوم داده است؛ یا با گزینه تمدید 12 ماهه تا تابستان 2025 موافقت خواهی کرد یا در ماه آگوست فروخته خواهی شد. این بند در 31 جولای منقضی می‌شود و امباپه تا این روز فرصت دارد در مورد آینده خود تصمیم‌گیری کند.
در این شرایط،  دیدار الخلیفی با امباپه در روز سه‌شنبه فایده‌ای نداشت و چیزی را تغییر نداد. با این حال،  رئیس پاری سن ژرمن در اولین تمرین به شش خرید جدید باشگاه خوشامد گفت، میلان اشکرینیار،  مارکو آسنسیو،  مانوئل اوگارته،  لوکاس هرناندز،  کانگ این لی و چر اندور.
خلیفی از فرصت استفاده کرد و پس از بازدید از زمین تمرین جدید 250 میلیون پوندی باشگاه با تیم صحبت کرد، ‌ از طرفی لوئیز انریکه سرمربی جدید تیم نیز برای اولین بار شاگردانش را ملاقات کرد.
مدیر 15 دقیقه برای تیم سخنرانی کرد و به تماشای تمرین پرداخت،  در مجموع این دیدار بر روی کل تیم و شروعی جدید برای باشگاه متمرکز بود،  نه درام و داستانی پیرامون یک بازیکن.
قبل از شروع تمرین،  کل تیم به رهبری خلیفی پیامی محبت‌آمیز به دروازه‌بان سرخیو ریکو،  که به تازگی پس از حادثه خطرناکی که در اسب سواری برای او رخ داده بود از کما خارج شده است، ‌ تقدیم کردند.
خلیفی با ترکیبی از انگلیسی و فرانسوی صحبت کرد تا کل تیم بتواند حرف‌های او را بفهمند،  اما به همه حاضران گفت که باید فوراً فرانسوی را یاد بگیرند زیرا او دیگر با آنها به انگلیسی صحبت نخواهد کرد.
سخنان خلیفی محکم و سازش ناپذیر بود.  او در جمع بازیکنان تأیید کرد: «مطلقاً هیچکس بالاتر از باشگاه نیست،  اگر بازیکنان به باشگاه احترام نگذارند جایی در این تیم ندارند. ما یکی از بهترین کمپ‌ها را با بیشترین امکانات برای پیشرفت بازیکنان ساخته‌ایم و هیچ بهانه‌ای برای هیچ کس وجود ندارد. اگر روی عملکرد تمرکز کنید ثمره آن را خواهید دید و فوتبال هیجان انگیزی را به دید تماشاگر خواهید رساند. بازیکنان باید به هواداران و باشگاهی که حامی آنها هستند دین خود را ادا کنند.»
او ادامه داد: «ابتدا می‌خواهم به مربی و بازیکنان جدید خوشامد بگویم. مهم است بدانید مربی قدرت انجام آنچه را که می‌خواهد دارد،  اوست که تصمیم می‌گیرد و حرف آخر را می‌زند. ما همه در یک مسیر هستیم،  با لوئیس انریکه،  لوئیس کامپوس و کادرفنی. اینجا باشگاه از هر چیزی بزرگ‌تر است. حتی بالاتر از من. از شما انتظار دارم که 200 درصد از توان خود را در تمرینات بگذارید،  ببینید شما در بهترین مرکز تمرینی جهان هستید،  باید به این موضوع افتخار کنید و از آن بهره ببرید. شما همه چیز برای موفقیت در اینجا دارید،  هیچ چیز کم ندارید،  هیچ بهانه‌ای برای موفق نشدن وجود ندارد باید سخت کار کنید. شما همچنین باید به اسپانسرها و تمام حامیان مالی ما احترام بگذارید. همه اینها بخشی از کار شماست. باید خوشحال و مفتخر باشید. درست است فصل گذشته اتفاقات نا‌خوشایندی بین بازیکنان و هواداران افتاد اما از شما می‌خواهم این فصل از ابتدا به هواداران احترام بگذارید و بعد از هر بازی از آنها تشکر کنید. آنها پول می‌دهند تا بیایند شما را ببینند و از شما حمایت کنند. باید به آنها احترام بگذارید،  حتی در
شرایط سخت.»

ZOOM

خانه‌تکانی بزرگ انریکه در پی‌اس‌جی
لوئیس انریکه سرمربی پاری‌سن‌ژرمن لیست بازیکنان مازاد خود را مشخص کرده که در آن نام هشت بازیکن دیده می‌شود. انریکه به مدیران باشگاه اعلام کرده باید با خریدهای بیشتر بتواند تیمش را تقویت کند اما برای این هدف ابتدا باید بازیکنان زیادی را آزاد کند. پاری‌سن‌ژرمن به تلاش خود برای تشکیل یک تیم قدرتمند برای فصل آینده ادامه می‌دهد و در کنار خریدها، بازیکنان مازاد لوئیس انریکه را نیز به تدریج انتقال خواهد داد. انریکه از دو هفته پیش مسئولیت پروژه پاریس را بر عهده گرفته و می‌خواهد تیمی آماده برای کسب اولین قهرمانی تاریخ باشگاه در لیگ قهرمانان بسازد. در حال حاضر، خرید شر ندور، مانوئل اوگارته، لوکاس هرناندز، لی کانگ این، میلان اشکرینیار و مارکو آسنسیو رسمی شده است، با این حال لوچو می‌داند که برای تقویت بیشتر تیمش ابتدا باید چند بازیکن را آزاد کند. او یک لیست سیاه تهیه کرده و بازیکنان این فهرست باید در بازار نقل و انتقالات تابستانی امسال به دنبال راهی برای خروج از باشگاه باشند. پمبله، داگبا، دیالو و غربی بازیکنانی هستند که جایی در ترکیب ندارند. فروش آنها برای خریدهای آتی مانند برناردو سیلوا، لوریس، ژوائو فلیکس، ولاهوویچ یا گابری ویگا در اولویت قرار دارد. همچنین لیستی از بازیکنانی وجود دارد که برای فروش‌شان عجله‌ای نیست ولی باید تا قبل از بسته شدن پنجره بروند. کیلور ناواس، کورزاوا، پارِدس و واینالدوم در این لیست هستند و آنها می‌دانند که اگر می‌خواهند دقایقی بازی داشته باشند باید به دنبال تیمی برای فصل آینده باشند. یک انقلاب کامل در پاریس در حال رخ دادن است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی