صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

قول خطیر به نکونام در جلسه دو نفره

بازیکن می‌خریم، بدهی‌ها را هم می‌دهیم

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
بعد از مصاحبه تند نکونام علیه مسئولان باشگاه استقلال و همچنین اظهاراتی درباره برخی افراد که با باشگاه استقلال ارتباطی ندارند، مشخص شد که سرمربی آبی‌ها تا حد زیادی از اتفاقات دور و بر تیمش بشدت ناراحت است و حتی از عملکرد خطیر نیز چندان راضی نیست. وی صراحتاً در آن مصاحبه اعلام کرده بود که از سوی باشگاه استقلال هیچ اقدام مثبتی تا کنون برای او انجام نشده است.
آن مصاحبه در واقع آغاز یک بحران جدید در استقلال محسوب می‌شد و البته رونمایی از یک اختلاف جدی میان سرمربی و سرپرست مدیرعاملی این باشگاه؛ یعنی علی خطیر.
در حالی که نگرانی بابت اوج‌گیری اختلافات میان سرمربی و خطیر بشدت افزایش یافته بود، اما بعد از آن مصاحبه علی خطیر، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال و جواد نکونام با یکدیگر دور یک میز نشستند تا به نوعی با هدفگذاری‌های جدید، کدورت‌ها را از بین ببرند و درباره یک توافق خوب با یکدیگر به جمع‌بندی نهایی برسند.
خطیر که خوب می‌داند در شرایط فعلی سرشاخ شدن با جواد نکونام که میان هواداران این باشگاه بشدت محبوب شده، غیر عقلانی است بنای کار خود را به تعامل با آقای سرمربی گذاشته است. هر چند که شنیده شد خطیر در بدو معرفی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال انتظار داشته جواد نکونام با او تماس بگیرد و این سمت را به وی تبریک بگوید اما نکونام هرگز چنین کاری نکرد و این مسأله دلخوری‌هایی به وجود آورد. اما در نهایت تا حدی اصطکاک به وجود آمده میان سرپرست مدیرعاملی استقلال و جواد نکونام از بین رفته و دو طرف مواضع نرم‌تری را در قبال یکدیگر به کار گرفته‌اند تا شاید آرامش نسبی به اردوگاه آبی حاکم شود.
در شرایط فعلی بروز هر اختلافی میان سرمربی و مدیریت به ضرر مجموعه خواهد بود و در جلسه‌ای که میان جواد و خطیر پیرامون دستیابی به یک جمع‌بندی تازه برای بهبود اوضاع استقلال برگزار شد، به این موارد نیز تأکید و دو طرف خواستار همفکری بیشتر با یکدیگر شدند.
ظاهراً خطیر در جلسه اخیر که پشت در‌های بسته و در حالتی کاملاً مخفیانه برگزار شده به نکونام اعلام کرده خواسته‌های فنی‌اش بزودی برآورده خواهد شد و او تلاش خواهد کرد تا زمینه‌ساز حضور بازیکنان جدید در این تیم شود.
نکونام نیز روی این قول و قرار بشدت حساب کرده و منتظر است که خطیر به آنچه وعده داده عمل کند تا شاید اوضاع تیمش بهبود یابد.
سرمربی استقلال اخیراً فهرست جدیدی از بازیکنان مورد نظر خود را به باشگاه اعلام کرد که طبق گفته نزدیکان به جواد نکونام فقط مهرداد محمدی جذب شده که این بازیکن هم بر سر حضورش در تمرین استقلال حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد و ظاهراً مصدومیت بهانه‌ای در دست محمدی شده تا مطالبات خود را دریافت کند اما به هر شکل ممکن خطیر باید موانع مالی را از سد راه بردارد و پیرامون نکونام را امن کند و استقلال را به سمت ایجاد یک ثبات نسبی سوق دهد.
جذب بازیکن البته اولین مرحله از دستیابی به آرامش است اما در کنار آن باید بدهی به بازیکنان نیز پرداخت شود تا برای ورود به لیگ برتر دغدغه‌ای در میان نباشد و دو طرف بتوانند به یک همکاری نسبتاً بلند مدت با یکدیگر امیدوار باشند.
اینکه تصور کنیم زوج نکونام-خطیر استقلال آینده را خواهد ساخت فقط در حد گمانه‌زنی است. برخی در روزهای اخیر چنین تحلیل کرده‌اند که این دو نفر می‌توانند ترکیب موفقی را در استقلال شکل دهند اما وضعیت همکاری میان نکونام و خطیر تا قبل از برگزاری جلسه اخیر به گونه‌ای بوده که تا حد انفجار پیش رفته و چنانچه در آینده نیز خطیر نتواند به تعهدات خود عمل کند، هیچ بعید نیست که مصاحبه تازه‌ای از زبان جواد نکونام منتشر شود و سرمربی استقلال دوباره اعلام کند: «مدیریت برای من کاری انجام نداده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی