صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

روزهای سخت نکیسا در ذوب‌آهن
مراسم معارفه نیما نکیسا به عنوان مدیرعامل جدید ذوب‌آهن انجام شد. در این نشست رئیس و اعضای هیأت مدیره باشگاه، علیرضا احسانی مشاور مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن، کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن حضور داشتند. در نهایت نیما نکیسا به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی و از زحمات علیرضا احسانی تقدیر شد. البته واکنش ذوبی‌ها نسبت به این انتخاب اکثراً منفی بوده است. در روزهای گذشته بازیکنان سابق ذوب‌آهن چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در مصاحبه‌ها نسبت به این انتخاب معترض شده‌اند. حسن اشجاری یکی از کسانی بود که در واکنش به انتخاب نکیسا مصاحبه کرد. او معتقد بود که نکیسا تجربه مدیرعاملی ندارد و نباید چنین مأموریت سختی به او سپرده می‌شد. مدافع سابق ذوب همچنین تأکید داشت که قدیمی‌های این باشگاه مثل سعید آذری و رسول کربکندی برای این پست شایسته‌تر هستند. قاسم حدادی‌فر هم که سال‌ها کاپیتان ذوب‌آهن بوده، در یک استوری نوشت: «این درخت میوه نمی‌دهد، این نهال مال این خاک نیست.» دوران فوتبال نکیسا را با سال‌های حضورش در پرسپولیس و پاس می‌شناسند و ظاهراً ذوبی‌ها ترجیح می‌دهند یکی از بازیکنان سابق خودشان یا یک مدیر اصفهانی برای این پست انتخاب شود. البته نکیسا سابقه تحصیلات دانشگاهی دارد و مدتی هم در فدراسیون فوتبال پست‌های مدیریتی داشته و با این حوزه بیگانه نیست.


اعلام موجودیت «اتحادیه باشگاه‌های خصوصی»
۵ باشگاه خصوصی لیگ برتر فوتبال قرار است هفته آینده تشکلی به نام « اتحادیه باشگاه‌های خصوصی» را راه‌اندازی کنند. ملوان بندرانزلی، هوادار تهران، تراکتور تبریز، شمس آذر قزوین و نساجی مازندران قرار است هفته آینده با ایجاد تشکلی به نام «اتحادیه باشگاه‌های خصوصی» در فوتبال کشور اعلام موجودیت کنند. این باشگاه‌ها خواستار روشن شدن وضعیت خود در چرخه فوتبال هستند. در حال حاضر باشگاه‌های دولتی بودجه‌هایی را از مسیرهای مختلف دریافت می‌کنند و باشگاه‌های خصوصی کار خیلی سختی برای رقابت با آنها دارند. البته قرار است که باشگاه‌های دولتی هم به سمت خصوصی‌ شدن بروند، ولی این فرایند در سال‌های گذشته با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است. آرش فهمیده، مدیرعامل ملوان خبر راه‌اندازی این اتحادیه را به رسانه‌ها اطلاع داده است. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز در حال نگارش اساسنامه این اتحادیه است.


شروع خوب تبریزی با آلومینیوم
مجتبی حسینی آخرین سهمیه لیگ برتری خود در نقل و انتقالات تابستانی را به جذب مرتضی تبریزی، مهاجم سابق استقلال و گل‌گهر اختصاص داد و این بازیکن در اولین بازی‌اش مقابل مس رفسنجان توانست برای تیم جدیدش گلزنی کند. تبریزی با وجود حضور کوتاه مدت در تمرینات آلومینیوم، در این بازی شرایط خوبی داشت و در شرایطی که ۴۵ دقیقه مقابل مس رفسنجان به میدان رفت، توانست یک گل به ثمر برساند. مهاجم پیشین استقلال در فصل گذشته پنج گل و پنج پاس گل داشت و توانست سه پنالتی هم برای گل‌گهر بگیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی