رأی پرونده گل‌محمدی صادر شده

رئیس کمیته انضباطی: برای ساپینتو از ابتدا شدیدترین آرا را داشتیم

 

مهدی تاج در مصاحبه‌ای که داشت از ارکان فدراسیون فوتبال خواست که با سرعت بیشتری آرای انضباطی را صادر کنند. ابوالفضل حسن‌زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی در این مورد اظهار داشت: «جلسه‌ای با حضور ارکان قضایی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار شد. مطالبی مطرح شد. فضای مجازی و مطالبی که بیان می‌شود رصد می‌شود؛ اتفاقاتی که متأسفانه قبل یا بعد از بازی از طریق مصاحبه‌ها، اخبار و اطلاعاتی که بعضاً کذب و شایعه است. به نظرم جلسه خوبی بود. در نهایت این باشگاه‌ است که به خاطر مسئولیتی که دارد از این مسأله ضرر می‌کند.»
 
 شدید‌ترین آرا برای ساپینتو
وی در مورد اینکه تاج اعلام کرد اگر ساپینتو همان ابتدا محروم می‌شد می‌فهمید فوتبال ایران حساب و کتاب دارد، گفت: «هیچ‌کسی نمی‌تواند از پیش تعیین کند که ارکان قضایی چه حکمی صادر کنند. خودم هم در کمیته انضباطی یک رأی دارم. شاید نظراتم را بیان کنم اما تشخیص با همان کمیته و ارکانی است که مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند. برای ساپینتو هم از همان ابتدای فصل تقریباً شدیدترین آرا را داشتیم و از تمامی اهرم‌ها و ضمانت‌هایی که داشتیم استفاده کردیم. از او دعوت کردیم و خودش هم بعد از جلسه گفت جلسه خیلی خوبی بود. نظارت‌مان را به او اعلام کردیم. به هر حال نمی‌شود با اولین تخلف شدیدترین مجازات را اعمال کنیم.»

رأی یحیی صادر شده است
رئیس کمیته انضباطی در مورد پرونده گل‌محمدی در بازی با فولاد، عنوان کرد: «رأی آن پرونده صادر شده، اگر اطلاع‌رسانی نشده مقصرش کمیته انضباطی نیست. رأی بر جریمه نقدی صادر شد.»

ساپینتو حق نداشت
چنین رفتارهایی کند
رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه آیا برای محرومیت 4 ماهه ساپینتو سند و مدرکی ارائه شد، گفت: «علت اخراجش یک بحث است. رفتار او بعد از اخراج محل رسیدگی بوده، خودم به عنوان ناظر ویژه در استادیوم بودم. از نزدیک شاهد بودم. کاری نداریم، اصلاً داور به اشتباه اخراج کرده باشد، او حق این رفتار را ندارد. این بحثی دیگر است. ملاک ما گزارش رسیدگی است. بدرفتاری بعد از اخراج مورد رسیدگی بوده است. با داور صحبت کردم. گفت داور کنار اعلام کرده بابت تهییج و رفتاری که داشته تخلف کرده، تشخیص‌شان بوده که کارت قرمز بدهند. به نظرم کارت قرمزشان درست بود.» وی در مورد اینکه گفته می‌شود کمیته انضباطی تیم‌های کم هوادار را راحت‌تر محروم می‌کند، اظهار داشت: «مثال عینی بیاورید. ما چه تصمیمی گرفتیم؟ اگر ملاحظه‌ای هم بخواهیم داشته باشیم باید باشگاه خصوصی را لحاظ کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی