صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و شش - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شنانی: صنعت‌نفت انتخاب خوبی برای من است

می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم

سمیرا شیرمردی
روزنامه نگار
حسین شنانی فصل گذشته شرایط سختی در نفت مسجدسلیمان داشت و با این تیم به لیگ یک سقوط کرد. شنانی بعد از پایان فصل از چند تیم پیشنهاد گرفت که در نهایت صنعت‌نفت آبادان را انتخاب کرد تا با ویسی و دیگر اعضای تیم کار کند. وینگر آبادانی که از انتخابش خوشحال است،  در رابطه با انتخاب صنعت‌نفت،  وضعیت تیم و... صحبت می‌کند.
چطور شد که به صنعت‌نفت آبادان رفتی؟
کلاً فصل که تمام شد چند پیشنهاد داشتم. فصل قبل فصل خیلی سختی بود اما به لحاظ فردی هم من و همه دیگر بازیکنان عملکرد خوبی داشتیم ولی به لحاظ تیمی شرایط خوب نبود. در نهایت از بین پیشنهادهایم،  صنعت‌نفت آبادان را انتخاب کردم چون شهر خودم است و آقا عبدالله هم یکی از بهترین مربیان است که احساس کردم جای راحتی برای من خواهد بود. کلاً فکر می‌کنم انتخاب خوبی کردم.
یک سری مربیان معتقدند بازیکنانی که در تیم‌های سقوط کرده بازی کردند،  دچار افت قیمت می‌شوند. درست است؟
نه،  اصلاً چنین چیزی نیست. مهم این است که بازیکن به لحاظ فنی قوی باشد. ما بازیکنان خیلی خوبی داشتیم که کیفیت‌شان بالا بود. یک سری مشکلات داشتیم و مسئولان حمایت نکردند اما بازیکنان خوب بودند که اکثراً جا به جا شدند.
اگر بازیکنان خوب بودند پس چرا تیم سقوط کرد؟
شما از خط دفاع تا جلو را ببینید،  بازیکنان خیلی خوبی در تیم حضور داشتند اما متأسفانه به تیم نمی‌رسیدند. نه به لحاظ مالی و نه سخت‌افزاری،  شرایط مهیا نبود. کلاً داستان زیاد داشت و آن اتفاقات گذشت. دیگر حرف زدن در مورد فصل گذشته فایده ندارد. چون رسیدگی نمی‌کردند. به لحاظ ساختاری و مالی اصلاً توجه نمی‌شد. بازیکنان هم به خاطر خانواده‌هایشان اذیت می‌شدند. بهتر است بیشتر از این مسأله را باز نکنم. فقط می‌گویم می‌توانستیم در لیگ برتر بمانیم اما نشد.
بهنام سراج در مصاحبه‌ای که با ایران ورزشی داشت،  گفت حسین شنانی و دیگر بازیکنان جدید صنعت‌نفت می‌توانند بازیکنان آینده‌داری مثل ممی‌زاده و... شوند.
نظر لطفش است. آقای سراج خودش بازیکن بزرگی است که هم در آبادان و هم در پرسپولیس حضور داشت و جزو بهترین‌ها بود. الان هم در کادرفنی است که می‌تواند به ما مخصوصاً بازیکنان خط جلو،  کمک کند. ان‌شاءالله جواب اعتماد کادرفنی را به خوبی بدهیم و امسال بهترین سال صنعت‌نفت آبادان باشد.
فکر می‌کنی واقعاً صنعت‌نفت امسال بتواند سال خوبی داشته باشد؟
آقا عبدالله (ویسی) خیلی خوب و فنی است. کلاً کادرفنی خوب و قوی در صنعت‌نفت حضور دارد و با بازیکنانی که به تیم اضافه شدند و همچنین نفراتی که از قبل حضور دارند،  می‌توانیم تیم خوبی باشیم و کارهای بزرگی انجام دهیم.
صنعت‌نفت چه هدف و جایگاهی را در این فصل دنبال می‌کند؟
بازی به بازی پیش می‌رویم. در هفته اول و دوم هم بازی‌های سختی مقابل استقلال و فولاد خوزستان داریم اما ما هم صنعت‌نفت هستیم. باید سعی و تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا هم بتوانیم بازی‌های خوبی ارائه دهیم که هواداران لذت ببرند و هم نتایج خوبی بگیریم که دل‌شان شاد شود.
صحبت از بازی‌های هفته اول و دوم شد. به نظر می‌رسد قرعه سختی به صنعت‌نفت خورد و شروع سختی خواهد داشت.
بله،  شروع سختی داریم و استقلال تیم بزرگی است. البته بازی در آبادان برگزار می‌شود و هر تیمی به اینجا می‌آید کار سختی خواهد داشت. هر تیمی به آبادان می‌آید کار سختی دارد. من خودم وقتی در تیم‌های دیگر بودم وقتی به آبادان می‌آمدم بازی کردن برایم سخت بود. بازی جلوی هواداران پرشوری که یکصدا تیم را تشویق می‌کردند و با انرژی بودند. به همین دلیل فکر می‌کنم روز سختی هم برای استقلال خواهد بود. درست است استقلال تیم بزرگی است اما بازی کردن برای هر تیمی در آبادان سخت خواهد بود.
به تازگی اعلام شد آبادان و قزوین شرایط میزبانی ندارند. بازی با استقلال کجا برگزار می‌شود؟
در مدت اخیر روند بازسازی ورزشگاه آبادان شروع شد و همه در حال تلاش هستند تا به مسابقات برسد. من فکر می‌کنم در آبادان میزبانی می‌کنیم و ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید. این هم به نفع خودمان است و هم هواداران.

جستجو
آرشیو تاریخی