صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

وام سنگین رئال برای بازسازی برنابئو

باشگاه رئال مادرید در تاریخ 8 مرداد باید قسط سنگین 34 میلیونی خود را پرداخت کند؛ این بخشی از اقساط مربوط به وام کلانی است که باشگاه آن را برای پروژه نوسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو دریافت کرده است.
پرداخت اقساط مربوطه بخش مهمی از برنامه مالی رئال در فصل 24-2023 را شامل می‌شود. باشگاه در مجموع برای این پروژه عظیم 800 میلیون یورو دریافت کرده و قسط اول آن را باید در تاریخ 30 جولای 2023 پرداخت کند. بخش اعظم این پروژه تا پایان سال 2023 تکمیل خواهد شد و طبق اعلام باشگاه رئال مادرید کارها طبق برنامه در حال انجام است. میزان سرمایه‌گذاری ثبت شده در سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ در باشگاه رئال، ۳۵۵ میلیون یورو بود که شامل هزینه‌های مالی انجام شده در طول دوره ساخت و ساز بود. به این ترتیب،  مجموع سرمایه‌گذاری تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۸۹۳ میلیون یورو رسید.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تمامی این هزینه‌های کلان به محض تکمیل کامل پروژه جبران خواهند شد چرا که قرار است ورزشگاه خانگی رئال مادرید،  در زمینه‌های گسترده‌ای که ورزش فقط یکی از آنهاست مورد استفاده قرار بگیرد.
هدف رئالی‌ها این است که برنابئو در طول سال همواره برایشان پولساز باشد. بنابراین، زمانی که فوتبال وجود ندارد، این مکان می‌تواند تصویر خود را از یک مکان ورزشی به فضایی برای برگزاری کنسرت‌ها یا نمایشگاه‌ها و کنگره‌ها در کنار سایر امکانات تبدیل کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که رئال مادرید از این راه سالانه 100 میلیون یورو درآمدزایی داشته باشد.


تو به همه خنجر زدی لوکاکو!

روملو لوکاکو باز هم در فصل نقل و انتقالات جنجال‌آفرین شده و حالا اتفاقات عجیبی در مورد این بازیکن در حال رقم خوردن است.
این ستاره بلژیکی به شدت از مدیران اینتر به خاطر به توافق نرسیدن با چلسی در موعد از پیش تعیین شده ناراضی و عصبانی است و همین باعث شده که از ادامه حضورش در این تیم منصرف شده و با جواب ندادن به تماس‌های مدیران اینتر با یوونتوس وارد مذاکره شود. اینتر نیز پس از اطلاع از این قضیه قید ادامه مذاکرات را زد و اعلام کرد دیگر هرگز به سراغ ستاره بلژیکی نخواهد رفت. در همین رابطه تیفوسی‌های جایگاه شمالی ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا ( موسوم به جایگاه کوروا نورد) علیه لوکاکو بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «تو به همه ما خیانت کردی. ما همیشه در لحظات سخت از تو دفاع می‌کردیم و حالا تو به ما خنجر می‌زنی. تو بعد از بوسه بر نشان ما، خودت را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشی. تو یک مرد واقعی نیستی. ما دیگر هرگز یکدیگر را نخواهیم دید.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی