صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نکاتی از اولین شکست تاتنهام با پوستکوگلو

شروع شیرین وستهم بدون دکلان رایس

تاتنهام و وستهم دو رقیب لندنی در استرالیا به مصاف هم رفتند تا خود را برای فصل جدید لیگ برتر انگلیس آماده کنند. این اولین بازی آنگه پوستکوگلو سرمربی جدید تاتنهام روی نیمکت این تیم بود و البته اولین بازی وستهم بدون دکلان رایس فوق ستاره فصل قبل خود. اما این وستهم، قهرمان فصل قبل لیگ کنفرانس اروپا بود که شروعی طوفانی در این بازی داشت و با گل‌های دنی اینگس و دیوین موباما تا دقیقه 23 با دو گل پیش افتاد.
تاتنهام به بازی برگشت و در نیمه دوم با گل‌های جیوانی لوسلسو دستینی اودوگی نتیجه را به تساوی کشاند. جانلوکا اسکاماکا اما گل سوم وستهم را دقیقه 78 به ثمر رساند و شاگردان دیوید مویس این نتیجه را حفظ کردند تا مقابل رقیب سرشناس خود به برتری برسند.

چهره جدید تاتنهام
اسپرز که بخش عمده‌ای از دو سال اخیر را زیر نظر کونته و با پنج مدافع بازی کرد تعجبی نداشت که با پوستکوگلو ترکیب جدیدی را آزمایش کند. سیستم چهار دفاعه با حضور یوس بیسوما از سوی مربی استرالیایی اجرا شد. تغییر محسوس بعدی در تاتنهام تلاشی بود که این تیم برای پرس سنگین به حریف انجام می‌داد و در این کار نیز کاملاً سرحال نشان داد درست برخلاف بازی تدافعی و محتاطانه‌ای که زمان سرمربی سابق ایتالیایی خود داشتند.

زندگی بدون رایس
جدایی دکلان رایس این سؤال بزرگ را ایجاد کرد که وستهم بدون او چطور در فصل جدید بازی خواهد کرد اما دیوید مویس در این بازی تقریباً سیستمی شبیه فصل قبل را با اتکا بر ضدحمله اجرا کرد که بسیار تأثیرگذار بود. آنها با همین روش به قهرمانی فصل قبل لیگ کنفرانس رسیدند و در این بازی هم بارها خط دفاعی تاتنهام را پشت سر گذاشتند.
چهره‌های جدید
پوستکوگلو سه خرید جدید تیمش یعنی جیمز مدیسون، مانور سولومون و گیلرمو ویکاریو را در ترکیب اصلی تاتنهام قرار داد اما از آن نتیجه‌ای نگرفت. ویکاریو آنقدر سرعت نداشت که بتواند روی گل اول وستهم تأثیرگذار ظاهر شود و جلوی گلزنی حریف را بگیرد، ضمن اینکه او روی گل دوم نیز مقصر بود و کرنر بی‌دلیلی داد که منجر به گلزنی چکش‌ها شد. سولومون در غیاب هونگ مین سون سرحال به نظر می‌رسید و ارتباط خوبی با مدیسون برقرار کرد اما او هم در یک سوم هجومی تاتنهام کار خاصی انجام نداد.

متخصص ضربات ایستگاهی
وستهم فصل گذشته در لیگ برتر 11 گل روی ضربات ایستگاهی به ثمر رساند و تسلط آنها روی این ضربات و بازی هوایی در این مسابقه نیز بخوبی نشان داده شد. هر دو گل آنها در نیمه اول روی ضربات کرنر به دست آمد و اینگس و موباما هر دو بخوبی از این ضربات استفاده کردند. تاتنهام هم از ضربات ایستگاهی استفاده کرد و اودوگی روی سانتر زیبای ایوان پریشیچ گلزنی کرد.

تسلط روی توپ
پوستکوگلو در نیمه دوم 11 تغییر در ترکیب تاتنهام ایجاد کرد و بازیکنان تعویضی نیز بازی پرفشار و با حفظ مالکیت توپ را ادامه دادند هرچند که در نهایت بر خلاف روند بازی گل خوردند و تاتنهام بازنده شد. بازی مالکانه اسپرز باعث شد 71 درصد مالکیت توپ و 30 شوت به سمت دروازه به‌نام این تیم ثبت شود هرچند که ضعف‌های دفاعی تاتنهام همچنان مشهود بود. البته پراشتباه بودن خط دفاعی تاتنهام تعجبی نداشت چرا که این تیم شمال لندنی فصل قبل 63 گل در رقابت‌های لیگ برتر دریافت کرد و از این نظر پنجمین خط دفاعی ضعیف لیگ بود.

جستجو
آرشیو تاریخی