صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و پنجاه و پنج - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

علیرضا معینی: زمان می‌خواهم تا در 96 کیلوگرم جا بیفتم

سهراب از بچگی الگوی من بوده

علیرضا معینی،  یکی دیگر از وزنه‌برداران ملی پوش است که با وجود جوانی،  آرزوهای بزرگی دارد. او راهی را برای خود مشخص کرده که به مدال در المپیک 2028 می‌رسد. او که به تازگی در وزن 96 کیلوگرم حاضر شده،  می‌داند کار سختی دارد تا خود را در این وزن نشان دهد. وزنه‌بردار بزرگی به نام سهراب مرادی در 96 کیلوگرم حضور داشته‌ و پا گذاشتن جای پای او کار سختی است. با این حال او امیدوار است بتواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند و جایگزین شایسته‌ای برای سهراب مرادی باشد. به بهانه حضور در اردوی بابلسر و در پیش بودن رقابت‌های جهانی عربستان،  با این وزنه‌بردار جوان همکلام می‌شویم.
***
او در ابتدا با اشاره به اردوی بابلسر و شرایطی که وزنه‌برداران در این اردو دارند،  می‌گوید: «این روزها اردوها نظم خاصی دارد. فشار تمرینات هم زیاد شده و روزی سه جلسه تمرین می‌کنیم تا به اهدافی که کادر فنی برای ما ترسیم کرده،  برسیم. کادر فنی تیم ملی با حضور آقایان نواب نصیر شلال،  زارع و وحید ربیعی از لحاظ علمی پیشرفته است. از این اساتید درس می‌گیریم و خودمان هم تلاش می‌کنیم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم.»
معینی درباره رکوردگیری که انجام شد و همچنین ارتقای رکوردهایش در این مدت اخیر می‌گوید: «من سه، چهار ماه است که به دسته 96 کیلوگرم آمده‌ام. فرصت می‌خواهم تا در این وزن جا بیفتم. البته در رکوردگیری خوب عمل کردم به خصوص در حرکت یکضرب. در دوضرب زیاد از خودم راضی نبودم اما مطمئن هستم که جای زیادی برای پیشرفت دارم و وزنه‌های خوبی را بزودی خواهم زد.»
 او در واکنش به این سؤال که به وزنی آمده‌ای که وزنه‌برداران بزرگی در آن حضور داشته‌اند،  آیا این موضوع کار را برایت سخت نمی‌کند،  می‌گوید: «رقابت در این وزن خیلی سخت است. سهراب مرادی که از نظر من اسطوره وزنه‌برداری ایران است،  در این دسته رکورد‌های فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده است. او از بچگی الگوی من بوده و می‌دانم ثبت دوباره افتخاراتی که او داشته،  کار دشواری است. اما من همیشه از آقا سهراب درس گرفته‌ام و در مسیری که پیش رویم است از این درس‌ها استفاده می‌کنم.»
 او ادامه می‌دهد: «هر کسی برای قهرمان شدن باید یک سری سختی‌هایی را پشت سر بگذارد. من هم به این باور رسیده‌ام که می‌توانم مدال‌های خوشرنگی بگیرم.»
 معینی رقابت‌های عربستان را اینطور پیش‌بینی می‌کند: «مسابقات سختی است. گزینشی المپیک است و همه رقبا به عربستان خواهند آمد. من و همه بچه‌ها هم تلاش می‌کنیم تا در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کنیم،  بهترین عملکرد را داشته باشیم. هدف من خوب وزنه زدن،  ارتقای رکورد و رضایت کادر فنی است. دوست دارم در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بهترین عملکرد را داشته باشم و بهترین‌ مدال‌هایی که توانش را دارم،  بگیرم.»
او به المپیک پاریس نمی‌رسد اما امیدوار است برای لس آنجلس طوری آماده شود که شانس بالایی برای مدال‌آوری داشته باشد: «رؤیای من حضور در المپیک است. همه تلاشم را می‌کنم تا در المپیک 2028 حضور داشته باشم و با قدرت در آن رویداد ظاهر شوم. مانند سهراب،  مدال طلای المپیک را می‌خواهم و باید برای آن بجنگم.»
معینی که می‌خواهد نشان دهد احترام ورزشکاران باتجربه‌تر از خود را دارد،  می‌گوید: «تمرین کردن در کار قهرمان‌های جهان و المپیک برای من افتخار بزرگی است. امیدوارم بتوانم با استفاده از تجریبات این بزرگان به نتایج دلخواهم برسم.»

جستجو
آرشیو تاریخی